Rekordan pad potrošnje bezalkoholnih pića od 17%

Autor: Darko Bičak , 03. kolovoz 2009. u 22:00

Na tržište bezalkoholnih pića u 2009. godini plasirano je 168,7 milijuna litara, od čega na domaće proizvođače otpada 145 milijuna litara

Ukupna potrošnja bezalkoholnih pića, odnosno osvježavajućih bezalkoholnih pića, voćnih sokova i sirupa, pala je za 17 posto. To je do sada najveći pad u tom sektoru u Hrvatskoj. Veličina tržišta bezalkoholnih pića u prvom polugodištu ove godine iznosi 168,7 milijuna litara, od čega su domaći proizvođači stavili u promet 145 milijuna litara, što je 10 posto manje nego u istom razdoblju lani. Istodobno su uvozni proizvodi u ovom segmentu pali za dva posto.

Kupovna moć
Istodobno, domaće prirodne mineralne vode u prvom polugodištu 2009. godine zabilježile su pad plasmana na domaće tržište od sedam posto. Prema riječima Ružice Glazer, direktorice Udruženja proizvođača pića Hrvatske (GIUPP), ovoliki pad nije bio očekivan u branši. No, istodobno se u izvozu bilježi gotovo milijun litara vode više nego u istom razdoblju prošle godine, što je rast od 12%. Stoga je ukupna realizacija domaćih proizvođača manja za šest posto ili 5,6 milijuna litara. Uz pad domaće prirodne mineralne vode, bilježi se i pad uvoza iste te vode te je ukupna potrošnja vode u prvih šest mjeseci pala za osam posto. Drugačija je pak situacija s prirodnim izvorskim vodama koje su na tržištu sve popularnije. “Prirodna izvorska voda bilježi i dalje trend rasta. U odnosu na isto razdoblje lani na domaćem tržištu prodano je tri posto više vode, ali ipak dosta manje u odnosu na prošle tri godine. Isto se dogodilo i u izvozu prirodne izvorske vode” kazala je Ružica Glazer. Ukupna potrošnja prirodne izvorske vode iznosi tri posto više u odnosu na 2008. Ukupna potrošnja prirodne mineralne i prirodne izvorske vode bilježi pad od četiri posto ili šest milijuna litara u odnosu na isto razdoblje 2008. “Sigurno je da bi ukupna potrošnja bila bolja da potrošači nisu u međuvremenu osiromašili i da je spuštena cijena proizvoda. Nažalost, nema prostora za smanjenje cijena, bar ne onih proizvođačkih, jer su previsoka davanja za naknade, poput onih za zbrinjavanje ambalažnog otpada. Uz to, još je uvijek visoka koncesijska naknada, a povećani su i troškovi energenata”, pojašnjava Glazer. Kako prodaja vode ovisi uvelike i o vremenskim prilikama, a lipanj je bio izrazito kišovit i hladan, za očekivati je da će vrući ljetni mjeseci popraviti prodajne rezultate.

Smanjiti trošarine
“U ovoj teškoj gospodarskoj i ekonomskoj krizi vrlo je važno pomoći gospodarstvu da se održi barem na razini prošle godine, a moglo bi se ukoliko bi država imala sluha i donijela odluku o ukidanju Zakona o trošarini na bezalkoholna pića i smanjila vrlo visoke naknade na ambalažni otpad” kazala je Glazer.

Nameti

Manje žestokih pića
Pad potrošnje u proizvodnji jakih alkoholnih pića nastavlja se i u ovom polugodištu. Ružica Glazer iz GIUPP-a pojašnjava da je, ako se trend nastavi, upitna budućnost ove proizvodnje. U Udruženju navode da je ova proizvodnja raznim nametima od strane države preopterećena.

Komentirajte prvi

New Report

Close