Rast neto dobiti Grupe Podravka za 39 posto

Autor: Poslovni.hr/Hina , 16. veljača 2015. u 09:26
Foto: Marko Mrkonjić / Pixsell

Grupa Podravka je u 2014. ostvarila neto dobit od 92 milijuna kuna, što je rast od 39 posto u odnosu na godinu ranije, izvjestili su u ponedjeljak iz Podravke, napominjući kako je rast dobiti ostvaren ponajprije zahvaljujući snažnom rastu profitnih marži u segmentu prehrane i napitaka.

Grupa Podravka je u 2014. ostvarila neto dobit od 92 milijuna kuna, što je rast od 39 posto u odnosu na godinu ranije, izvjestili su u ponedjeljak iz Podravke, napominjući kako je rast dobiti ostvaren ponajprije zahvaljujući snažnom rastu profitnih marži u segmentu prehrane i napitaka.

Nadzorni odbor usvojio je i prijedlog Uprave Podravke, a jednako tako i Uprave Belupa, za reinvestiranjem dobiti u daljnji razvoj odnosno rast kompanije, o čemu će konačnu odluku donijeti dioničari na Glavnoj skupštini.

Prihodi od prodaje Grupe Podravka u 2014. iznosili su 3,5 milijardi kuna i manji su za 3,4 posto. Pritom su prihodi od prodaje na hrvatskom tržištu iznosili 1,4 milijarde kuna i smanjeni su 9,9 posto.

U izvješću se navodi da su prihodi od prodaje na hrvatskom tržištu pod negativnim utjecajem programa u restrukturiranju, propisanog smanjenja cijena lijekova na recept od strane Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, loše makroekonomske situacije te pritiska na poslovanje od strane konkurencije i privatnih robnih marki.

Promatrano po Strateškim poslovnim područjima (SPP), prihodi od prodaje u SPP Prehrana i napitci iznosili su 2,6 milijardi kuna, dok su prihodi od prodaje SPP Farmaceutika iznosili 840,3 milijuna kuna.

Prihodi od prodaje SPP Prehrana i napitci bez negativnog utjecaja programa u restrukturiranju (koji povećavaju prošlogodišnje bazno razdoblje) i negativnih neto tečajnih razlika ostvarili su blago niži rezultat u odnosu na prethodnu godinu.

Prihodi od prodaje SPP Farmaceutika bez utjecaja negativnih neto tečajnih razlika porasli su za 1,9 posto, dok bi rast bio još značajniji izuzimanjem negativnog utjecaja smanjenja cijena lijekova na recept od strane HZZO-a na tržištu Hrvatske, odnosno 8,6 posto.

Strateški fokus kompanije na internacionalizaciju poslovanja rezultirao je nastavkom rasta prihoda od prodaje na inozemnom tržištu za 1,7 posto u odnosu na prethodno razdoblje, dok je, izuzevši negativan utjecaj programa u restrukturiranju i neto tečajnih razlika, ostvaren rast od 3,9 posto, navodi se u priopćenju.

"Ostvarili smo pozitivne pomake u profitabilnosti Grupe te postigli rast neto dobiti od 39 posto, unatoč određenom smanjenju iskazanih prihoda od prodaje, a koji su bili pod značajnim utjecajem programa u restrukturiranju te negativnih tečajnih razlika kao i utjecaja smanjenja cijena lijekova na domaćem tržištu", istaknuo je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić povodom objave rezultata.

Napomenuo je da su to uspjeli ponajprije zahvaljujući porastu prodaje na inozemnom tržištu te kvalitetnijim upravljanjem troškovima na gotovo svim razinama.

Mršić je kazao kako je pred njima druga po redu faza internacionalizacije kompanije koja će, uvjereni su, osigurati sve preduvjete za snažan razvoj Grupe.

Iz Podravke podsjećaju kako su početkom srpnja 2014. s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) te tri komercijalne banke (Erste Group Bank AG, Raiffeisen Bank International AG i Unicredit Bank Austria AG) sklopili sindicirani ugovor o kreditiranju u iznosu od 73,4 milijuna eura. Navedenim ugovorom Podravka je refinancirala postojeće kreditne obveze uz znatno nižu kamatnu stopu te prolongirane rokove dospijeća, a očekivane uštede na troškovima kamata u razdoblju do kraja 2015. godine iznose 7,5 milijuna kuna.

Proteklih godina Podravka je ostvarila značajna poboljšanja na operativnoj i financijskoj razini što je prepoznato od EBRD-a te banaka sindikata koje su ovim ugovorom potvrdile svoje povjerenje u stabilnost i poslovanje kompanije. Ovim aranžmanom Podravka nastavlja proces restrukturiranja s ciljem daljnjeg regionalnog i internacionalnog rasta i razvoja, navodi se u priopćenju.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Vjerojatno sav rast dobiti pripada farmaceutskom dijelu./ novi uspješni proizvodi koji se prodaju ko alva /…. a sliku
im kvari prehrana.. prosječno- uspješno.
Onog trenutka kad se Belupo odvoji…. Podravka će morati sama stajati na nogama,a to će biti u konkurenciji jako teško…

komicni su, malo preskupa dionica sada.
nebi se zacudio da kad tad dodjemo na 200kn jer rast podravke je zabrinjavajuc

Pad prodaje, rast dobiti… jedva cekam da vidim kako ce objasniti kada ce prodaja biti 0% a dobit 100% ?

Rast dobiti uz uzimanje 73,4m EUR kredita za refinanciranje starih dugova. Istodobno pad prihoda. Znači rast dobiti opet rezultat financijskog preslagivanja uz uzimanje novih kredita.
Čak 450mKn ide za marketing bez ikakvog porasta prihoda. 51 mKn plaćene samo rate kredita.
Realna cijena dionice 260-270Kn.
Za HRV dobro da je uopće plus ali ništa više od toga.

New Report

Close