Putnici ostavljeni na cjedilu

Hrvatska turistička agencija Solen odlučila je nakon bankrota ruskih partnera obustaviti poslovanje, a najgore su prošli turisti

Iako je 90 ruskih turista prošle subote trebalo iz pulske zračne luke poletjeti za Rusiju, ostali su čekati zrakoplov koji do zatvaranja aerodroma nije došao po njih. Ruska agencija CherryTur, preko koje su putovali, proglasila je bankrot i nije imala novca za zrakoplov. Izbačen iz međunarodne zone aerodroma zbog zatvaranja zračne luke, dio turista našao je smještaj u hotelu o vlastitu trošku, a ostali su prespavali u pulskoj zračnoj luci.

Turisti bez smještaja
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba navodi da hrvatske agencije koje su surađivale s ruskim CherryTurom, među kojima je i riječka Solen agencija, nisu krive za ovakav ishod situacije jer su putnici već prošli kontrolu putovnica i ušli su u međunarodnu zonu gdje prestaju sve obveze hrvatskih kooperanata CherryTura. Žgomba napominje da u domaćim agencijama nisu ni znali da zrakoplov neće doći po ruske turiste. Ipak, ruske agencije spominju da je dio turista koji je prošlog tjedna s istom agencijom došao na Jadran doživio još veću neugodnost jer im nije bio osiguran smještaj u Hrvatskoj. Spomenuta agencija Solen dala im je mogućnost da se vrate avionom u Rusiju, što je prihvatilo devet od 11 turista, ili da ostanu na našoj obali o vlastitu trošku. Natalia Marčelja, direktorica Solena, izjavila za ruske medije da CherryTur nije platio troškove poslovanja u iznosu od nekoliko tisuća eura pa su u Solenu odlučili obustaviti poslovanje s ruskom agencijom dok se ne namire troškovi. Mrčelja te navode nije htjela komentirati za Poslovni dnevnik jer, kaže, davanje informacija za hrvatske medije moglo bi negativno utjecati na njihovo zaključivanje poslovanja krajem sezone. Kako bilo da bilo, u nedjelju je uz 90 ruskih turista s početka priče u pulsku zračnu luku stiglo 45 novih putnika CherryTura, kojima je let bio zakazan za nedjelju. Svih 135 turista na kraju je u nedjelju u popodnevnim satima ipak poletjelo za Rusiju jer je Ruska unija putničkih agencija poslala zrakoplov prema Puli.

Naknada štete
“Nije to tolika tragedija, no naravno da su turisti bili ljuti. Onima koji su odlučili prespavati u zračnoj luci osigurane su deke i hrana tako da je na kraju sve završilo dobro”, komentira Boris Žgomba. Na službenim internetskim stranicama CherryTura pozivaju se oštećeni turisti da se jave bankrotiranoj agenciji koja će im štetu nadoknaditi iz osiguravajuće police vrijedne milijun dolara. Još nije poznato hoće li Solen i druge agencije i hoteli koji su surađivali s CherryTurom također naplatiti svoj novac iz police. Direktorica Solena potvrdila nam je tek to da još nisu riješeni njihovi odnosi s ruskim CherryTurom.

Novi problemi

Turisti zaglavili i u Bugarskoj
Putnici bankrotirane ruske agencije CherryTur nemaju problema samo s hrvatskim kooperantima. Turisti koji su došli na bugarsku obalu preko CherryTura moraju ponovno platiti smještaj žele li ostati u Bugarskoj, a novac će im biti nadoknađen iz osiguravajuće police CherryTura nakon određenog vremena.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!