Pucamo po šavovima od posla pa ćemo morati proširiti proizvodnju

Autor: Josipa Ban,VLM , 08. studeni 2011. u 22:00

Vlasnica ističe da su prekretnice u poslovanju bile ulaganje u opremu, kupnja poslovnog prostora i zapošljavanje mladih ljudi

Počela sam prije 18 godina kada je privatno poduzetništvo bilo na najnižim granama i slabo razvijeno, osobito među ženama, prisjetila se Vlasta Pojatina, vlasnica Olivala.

“Unatoč sigurnom poslu u Gradskim ljekarnama Zagreb gdje sam kao magistra farmacije mogla raditi 30 godina a da se ne pomaknem nijednu stepenicu, odlučila sam se za nešto više”, priča Pojatina te dodaje: “Izrada prirodnih kozmetičkih proizvoda bilo je nešto što sam najbolje znala.” To joj je donijelo prihode od 4,14 milijuna kuna, ali i prestižnu titulu ambasadorice ženskog poduzetništva. A sve je počelo u prizemlju obiteljske kuće s tehničarkom. Pojatina je proizvodnju započela s, kako kaže, “najobičnijom kremom za njegu stopala” koja je zbog svoje kvalitete i slabe konkurencije postala jako uspješna. Nakon kreme za stopala počinje razvoj ulja za kosu i masažu te se paralelno razvijala linija za sunčanje. “Sve to razvijala sam postepeno, a rast je bio jako spor jer nije bilo lako ući na prodajna mjesta”, objašnjava Pojatina prisjećajući se kako je prve kreme sama ručno miješala. “Tehničarka i ja same smo sve punile i lijepile naljepnice, kutije bih stavila u auto i nosila ih okolo. Apsolutno mi ništa nije bilo ispod časti raditi. Samo je do kupnje prve mješalice trebalo dvije godine”, opisuje. Danas Olival zapošljava petnaestak radnika.

Širenje poslovanja
“Prva prekretnica u razvoju tvrtke bilo je ulaganje u opremu, prije dvanaestak godina. Druga prekretnica je bila kada sam uspjela kupiti svoj prostor, a treća zapošljavanje mladih i ambicioznih ljudi u Olivalu koji su svojim idejama i radom pridonijeli rastu tvrtke”, ističe Pojatina. Vlasnica Olivala unutar svoje tvrtke najviše je okupirana razvojem novih proizvoda. “Najviše vremena posvećujem razvoju novih proizvoda i kontroli kvalitete. Prodaju i nabavu prepustila sam mlađoj ekipi.” “Koliko je prvih pet godina bilo teško, toliko je posljednjih pet godina uspješno”, prisjeća se Pojatina. Dok su prihodi tvrtke posljednjih godina rasli stopom od oko prosječno deset posto, u prvih devet mjeseci ove godine Olival bilježi rast od 35 posto u odnosu na lani. Ukupni prihodi 2010. iznosili su 4,14 milijuna kuna, dok su godinu prije bili 3,67 milijuna. Unatoč mnogim obvezama Pojatina naglašava kako joj je obitelj uvijek bila na prvome mjestu te kako je danas “četverostruka sretna baka”.

O njezinu uspjehu svjedoči i to što ju je Hrvatska gospodarska komora imenovala ambasadoricom ženskog poduzetništva. Uz vlastiti brend Olival je proširio krug poslovanja. Tako se bave proizvodnjom iz usluge za Kozmo drogerije, PIP – Dermapip kremu i još neke male i nove brendove koji bi se uskoro trebali pojaviti na tržištu. Međutim, kako trenutačno pucaju po šavovima od posla, Pojatina kaže da će novonastali trend rasta morati pratiti novim ulaganjima, novom prekretnicom a i novim prostorom. Također kao planove za budućnost ističe izvoz proizvoda na susjedna i europska tržišta. Budući da za samostalno širenje nemaju mogućnosti, ono planiraju preko trgovačkih lanaca s kojima surađuju. “Širiti se možemo na sva tržišta na kojima možemo biti konkurentni, a konkurentnost podrazumijeva i kvalitetu i cijenu, a u tom pogledu apsolutno imamo potencijala”, smatra Pojatina. Također je olakotna činjenica da su domaći propisi glede proizvodnje kozmetičkih proizvoda usklađeni s europskim tako da Olivalovi proizvodi u potpunosti odgovaraju standardima Europske unije.

Veliki ne rade prirodno
Što se tiče suradnje s Kozmom, vlasnica Olivala ističe kako je ona “izgrađena na zdravim i pravim temeljima”. Pojatina sama osmišljava proizvode, dok Kozmo određuje potrebu. Svrha projekta je stvoriti autohtoni i originalan proizvod koji će biti i kvalitetan i dostupan kupcima cijenom te koji će kao takav moći konkurirati DM-ovoj robnoj marki. Činjenica da su kupci danas sve educiraniji, da znaju što traže i poznaju certifikate Olivalu svakako ide u korist jer, objašnjava Pojatina, “danas kupac prepoznaje kvalitetan proizvod te su upravo to kupci na koje mi ciljamo. Ljudi sve više pozornosti posvećuju kozmetici koja je bez umjetnih aditiva, parabena ili silikona”, objašnjava. Upravo je sve veća educiranost kupaca glavna razlika tržišta prirodnom kozmetikom danas i prije 18 godina. Također valja naglasiti kako je izrada proizvoda prirodnog podrijetla vrlo zahtjevan posao koji uključuje mnoge faktore, od čuvanja na polici preko pokvarljivosti određenih sirovina pa sve do proizvodnje. “Zato se veliki kozmetički brendovi rijetko upuštaju u proizvodnju prirodne kozmetike”, ističe Pojatina. S druge strane u Olivalu stalno prate svjetske trendove te redovito posjećuju sve svjetske sajmove na kojima se nude sirovine za kozmetiku. Tako su na jednom pronašli ekocertificirani konzervans kojim su stabilizirali proizvode kako bi mogli stajati na policama i 18 mjeseci.

Upravo zbog kvalitete proizvoda Olival ne ulaže puno u marketing. Vlasnica smatra da je vjernost kupaca, upravo zbog kvalitete proizvoda kojima će se onda i vratiti, najbolji marketing. “Zanimljivo je da na Facebooku imamo 33.000 obožavatelja, što je svakako neobično s obzirom na to da smo mala tvrtka s domaćom proizvodnjom. Čini se da prirodna kozmetika ipak budi zanimanje”, ponosno ističe Pojatina. Poziciju žene u poduzetničkom svijetu Pojatina objašnjava posjedovanjem poduzetničke niti i ideje koju jednostavno morate imati u sebi. “Uvijek je teško kada se nađete u problemima u poslu, no kad već uđete u poduzetničke vode, to vas jednostavno nosi, a kao žena možda još imate i dodatni motiv kako biste dokazali da to možete”, ističe. Njezin je moto odraz i njezina uspjeha, a možda posluži i drugima – “zadovoljstvo u radu važno je koliko i uspjeh. Na kraju se uvijek isplati”.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Svaka čast i drago mi je. Samo mi je glupo isticati neko “žensko” poduzetništvo. Meni je svejedno je li žena ili muškarac. Glavno da je dobro.

New Report

Close