Prvi put prihodi JGL grupe premašili 900 milijuna kuna

Autor: Poslovni.hr , 27. travanj 2018. u 10:58
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Rast prodaje na svim ključnim tržištima, značajno smanjenje zaduženosti, te strateško usmjerenje na respiratorni i oftalmološki segment poslovanja obilježili poslovanje JGL Grupe.

JGL Grupa tijekom 2017. godine stabilizirala je i poboljšala operativno poslovanje te postavila dobre temelje za daljnji rast. Zahvaljujući značajnom smanjenju zaduženosti i rastu prodaje na svim ključnim tržištima, sukladno nerevidiranim konsolidiranim financijskim rezultatima, JGL Grupa realizirala je ukupne prihode u visini od 931,4 milijuna kuna, što je rast od devet posto u odnosu na 2016. godinu.

Pritom, direktan utjecaj na smanjenje profitabilnosti iz operativnog poslovanja imala su ulaganja u jačanje tržišnih pozicija ključnog brenda Aqua Maris u Rusiji, optimizaciju zaliha, kao i promjenu poslovnog modela radi jednokratnog troška restrukturiranja.

„Poslovna transakcija prodaje brendova u Rusiji bila je ključna za financijsko restrukturiranje i smanjenje duga te je matičnoj tvrtki stvorila pufer za strateško fokusiranje u području respiratornog i oftalmološkog segmenta, za daljnja investiranja u nova tržišta, kao i razvoj novih proizvoda. Struktura realizacije prodaje JGL Grupe, u kojoj dominira izvoz, iz godine u godinu potvrđuje da je odabrani strateški smjer internacionalizacije, a u pojedinim segmentima i globalizacije poslovanja, bio ključan za dugoročnu održivost poslovanja. Unatoč stalnim izazovima i promjenama na globalnom farmaceutskom tržištu koje uspješno svladavamo, naše stečene tržišne pozicije su stabilne“, izjavio je Ivo Usmiani, predsjednik Upravnog odbora JGL-a.

Realizirani poslovni prihodi JGL Grupe iznose 908,4 milijuna kuna, što je rast od gotovo 16 posto u odnosu na isti period prethodne godine, pri čemu realizirani poslovni prihodi iz core business-a dosežu 738,5 milijuna kuna.

Prihodi od prodaje proizvoda unutar JGL Grupe dosegli su 728,3 milijuna kuna, što je rast od 39 posto u odnosu na 2016.

Dobit prije poreza JGL Grupe iznosi 77,3 milijuna kuna, što je pet postotni rast u odnosu na prethodnu poslovnu godinu.

S obzirom da je novoosnovano poduzeće Jadran LLC Moskva preuzelo prodaju na tržištu Rusije, primjenom transfernih cijena promijenjena je struktura prihoda od prodaje.

JGL d.d. i dalje u rezultatu sudjeluje sa značajnim udjelom od 49 posto, na drugom mjestu je Jadran LLC Moskva s 26 posto udjela, te slijedi lanac ljekarni Pablo s 18 posto udjela u prodaji JGL Grupe. JGL d.d. zabilježio je rast poslovnih prihoda od tri posto, pri čemu je prodaja u zemlji povećana za nešto više od četiri posto, dok prihodi u inozemstvu bilježe rast od 42 posto. Pritom, udjel izvoza u prihodima od prodaje iznosi 78 posto.

Tijekom 2017. godine u JGL d.d.-u uspješno su lansirana čak 73 proizvoda na različitim internacionalnim tržištima, od kojih 87 posto čine proizvodi iz vlastitog razvoja, a pripremljeno je i na registraciju predano 117 prvih aplikacija, od kojih je 94 dobivenih odobrenja. Od tog broja, na Regiji Jugoistočne Europe bilo je ukupno 36 lansiranja, na Regiji CIS njih 27, te deset lansiranja u B2B segmentu poslovanja.

U matičnoj tvrtki ostvareni prihodi od prodaje proizvoda dosežu 453,7 milijuna kuna, što predstavlja povećanje od 30 posto u odnosu na 2016. Pritom, Regija Jugoistočne Europe pokazuje stabilnu situaciju uz blagi rast od četiri posto, prodaja na Regiji CIS povećana je za 34 milijuna kuna, a rast bilježi i Regija Globalnih tržišta prvenstveno zbog novopokrenutih suradnji u segmentu B2B-ja.

Tijekom dvanaest mjeseci ukupno je potpisano 15 novih B2B ugovora, za tržišta strateških regija EU-a, MENA-e i ASEAN-a. Ugovorima je uglavnom obuhvaćen portfelj iz tri skupine proizvoda – sprejeva za nos Meralys, proizvoda na bazi morske vode Aqua Maris, lijekova za terapiju glaukoma te OTC proizvoda očnih kapi brenda Vizol S. Tijekom izvještajnog razdoblja, modelom out licenciranja i ugovorne proizvodnje s B2B partnerima tvrtke, započela je prodaja u Italiji, Španjolskoj, Rumunjskoj i Poljskoj, te su realizirana nova lansiranja u Poljskoj, Portugalu, Mađarskoj, Austriji, na Filipinima i Tajlandu.

Uz promjenu poslovnog modela u Rusiji, s ciljem daljnjeg ojačavanja operativnog poslovanja i podizanja profitabilnosti, u novi poslovni ciklus koji je počeo s 31. prosinca 2017., JGL d.d. ušao je s jednostavnijim modelom monističkog upravljanja. Na poziciju izvršnog direktora JGL-a posljednjeg dana 2017. došao je Mislav Vučić, menadžer s bogatim međunarodnim iskustvom u farmaceutskom biznisu.

S obzirom da je u izvještajnom razdoblju na svim tržištima na kojima je Grupa prisutna s vlastitim operacijama zabilježen financijski i naturalni rast, nastavak trenda rasta očekuje se i u 2018.  poslovnoj godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close