Propast one2playa negativno će utjecati i na poslovanje M SAN grupe

Autor: Darko Bičak , 17. veljača 2014. u 22:00
Od specijaliziranih prodavaonica ostao je jedino Eurom Denis/Marko Prpić/VEČERNJI LIST

Veliki trgovački lanci, posebice Agrokorovi Konzum i Tisak, uzeli su veliki dio tržišta igračkama.

Hrvatsko tržište igračaka vrijedi oko pola milijarde kuna godišnje, a nakon kraha lidera u tom segmentu, Magme prije dvije godine, sada je i drugi ozbiljni igrač "one2play" završio u stečaju.

Od specijaliziranih maloprodajnih tvrtki s igračkama ekspanziju bilježi još jedino tvrtka Eurom u vlasništvu Tomislava Pelića čiji se brend trgovina "Denis" danas nalazi na 15 lokacija u Hrvatskoj i regiji. Denis je uglavnom baziran na gradove uz jadransku obalu i zaleđe, a u Zagrebu ima tri prodavaonice u sklopu velikih trgovačkih centara. Tvrtka ima 50-ak milijuna kuna godišnjeg prihoda, a 2012. je osnovana i posebna tvrtka Eurom Denis specijalizirana za maloprodaju. Eurom je po prihodu barem dva do tri puta slabiji nego što je to bio one2play 2011. kada mu je prihod dosegnuo 140 milijuna kuna, a da se i ne govori o usporedbi s Magmom posrnulog biznismena i nekadašnjeg ministra Goranka Fižulića čiji prihod se približio iznosu od milijardu kuna.

 

75prodavaonica

s igračkama imala je Magma u vlasništvu Goranka Fižulića

Iako je zatvoren veliki broj prodavaonica igračaka u Hrvatskoj, 75 Magma i 19 one2play, procjene govore da prodaja igračaka nije zbog toga znatnije pala. Naime, zadnjih godina su na velika vrata u taj segment ušli trgovački lanci, posebice Agrokorovi Konzum i Tisak koji imaju najrasprostranjenju mrežu prodajnih mjesta u Hrvatskoj. Da im je biznis s igračkama vrlo perspektivan za poslovanje potvrđuju i u samom tom koncernu. "Kategorija dječijih igračaka je u porastu i mi ćemo ju dalje razvijati u skladu sa zahtjevima tržišta", komentirala je Anja Linić, direktorica Ureda za odnose s javnošću u Agrokoru. Tijekom 2012. je i najznačajnija hrvatska tvrtka iz segmenta ICT-a, M SAN grupa, također ušla u segment igračaka. No, oni su u prvo vrijeme bili više vezani uz distribuciju igračaka nego uz samu maloprodaju. Stoga ima je propast Magme i one2playa prouzročila stanovite probleme.

 

140milijuna

kuna bio je prihod one2playa u 2011. godini

"M SAN je distributer igračaka, a svoje proizvode plasira na tržište Hrvatske i regije kroz različite prodajne kanale. Jedan od značajnijih kanala prodaje su svakako i specijalizirane trgovine igračkama u koje je spadao i one2play. Samim njegovim nestankom dogodit će se određeni poremećaj u ovome prodajnom kanalu", pojasnili su u odjelu za korporativne komunikacije M SAN grupe. Dodaju da M SAN razvija partnersku mrežu za igračke na nivou cijele regije i njhovi su planovi širiti je još više i učiniti je što kvalitetnijom sa raznovrsnošću i atraktivnošću asortimana. Inače, one2play je sredinom 2013. pokrenuo predstečajnu nagodbu zbog duga od 128,22 millijuna kuna. Najveći vjerovnici tvrtke su bile banke, RBA i SG-Splitska, koje nisu prihvatile plan nagodbe koji je podrazumijevao otpisivanje 70 posto njihova potraživanja, a ostatak bi se otplatio kada bi u one2play ušao strateški investitor. 

Komentari (5)
Pogledajte sve

Jedan od suvlasnika, Maćešić, je prije dvije godine pijan prošao automobilom kroz crveno svjetlo i ubio motociklistu. Prije toga je već imao veliki broj prijava za divljanje u prometu. Ako se tako neodgovorno odnosio prema svom životu (i tuđim životima), onda ne čudi način na koji je vodio firmu.

površan i neprofesionalan članak, pun na brzinu skupljenih i netočnih informacija “žutog” naslova

Stvarno mi nije jasno kako mogu propast tvrtke (one2play,Magma) koje robu (igračke) kupuju u Kini po 1 kunu a prodaju u Hrvatskoj po 200 kuna.

meni se cini kak su se u o2p malo preracunali. ono, nasli su lijep nacin kako se elegantno rijesiti dugova, no nije zavrsilo kak su zamislili.

New Report

Close