Proizvodnja strojeva isključivo za strano tržište

Autor: Ivana Barišić , 02. svibanj 2007. u 06:30

Harburg Freudenberger iz Belišća svjetski je lider u proizvodnji strojeva za gume

Čitavu svoju proizvodnju belišćanski Harburg Freudenberger d.o.o., koji od prije dvije godine pripada njemačkoj grupaciji Posshel iz grada Lubecka, plasira isključivo na inozemno tržište. U Hrvatskoj nemaju kupaca jer se nijedna tvrtka ne bavi proizvodnjom automobilskih guma, a njihova je specijalnost proizvodnja strojeva za proizvodnju autoguma. Na listi kupaca nalaze se najpoznatiji svjetski brendovi u toj branši, poput Michelina, Pirellija, Goodyeara, Continentala, Dunlopa, Fulde. Godišnje proizvedu oko 200 komada preša. Svaki stroj se izrađuje u Belišću gdje se montira i provjerava njegov rad, a potom rastavlja, pakira na posebne palate i smješta u kontejnere koji se kamionima prevoze do morskih luka i brodom do krajnjih odredišta. Uz konstantne investicije uskoro planiraju povećati i kapacitet tvornice za dodatnih sto komada. Do sada su proizveli ukupno više od 800 strojeva. Zapošljavaju 400 radnika, a uz njih se koriste uslugama svojih kooperanata u radijusu od sto kilometara uokolo Belišća čime su omogućili zaposlenje dodatnih 150 do 200 osoba. “Vodeća smo tvrtka po broju proizvedenih preša u svijetu, a naš glavni proizvod zapravo je zadnji stroj koji se koristi u procesu proizvodnje automobilskih guma na kojemu guma poprima svoj konačni oblik. Usudio bih se reći kako smo u samom vrhu strojogradnje ne samo na području Hrvatske nego u Europi”, tumači Zoran Uranjek, tehnički direktor Harburg Freudenbergera d.o.o., tvrtke koja postoji od 1998. godine, a nastala je na temeljima nekadašnje Tvornice strojeva koja je do tada bila u sastavu grupe Belišće d.d. Nova tvrtka, u kojoj je tada bilo zaposleno 159 radnika, osnovana je zajedničkim ulaganjem Belišća d.d. (60 posto) i tadašnjeg Krupp Elastomertechnik GMBH (40 posto). Kako se nakon toga Krupp spojio s Thyssenom, belišćanska tvornica postaje dio ThyssenKrupp grupe. Tijekom toga previranja 95% tvrtke prelazi u vlasništvo Thyssena, a s pet posto raspolaže Belišće d.d. Slika se nije mijenjala do 2005. godine kada se ThyssenKrupp odlučio fokusirati na svoj core business, a to su prije svega čeličane i autoindustrija. Time je najnoviji vlasnik postala grupa Posshel u čijem se sastavu nalazi ukupno pet tvrtki – dvije u Njemačkoj, te po jedna u Belišću, Americi i najnovija, akvizirana početkom ove godine u Italiji. Sjedište kompanije je u Hamburgu gdje je tvornica sa 600 zaposlenika, ona u Freudenbergeru broji 210 radnika, a u Americi ih je oko 40. Belišćani svojoj poslovnoj grupaciji godišnje donesu prihod na razini od oko 20 milijuna eura. Istovremeno se za nabavku alata i u najnovije tehnologije za obradu metala svake godine investira barem oko milijun eura. Ove je već instaliran stroj vrijedan 400.000, a do lipnja će stići još jedan od 550.000 eura. Osuvremenjavanjem proizvodnje u Harburg Freudenbergeru d.o.o. dugoročno žele smanjiti troškove, povećati proizvodne kapacitete, a sukladno s tim i obujam proizvodnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close