Profitabilno HŽ ugostiteljstvo pred privatizacijom

Autor: Biserka Ranogajec , 21. prosinac 2006. u 06:30

Prijašnjih godina tvrtka je poslovala s gubicima, dok je danas dobit u poslovanju milijun i pol kuna

Tri hotela u sastavu tvrtke Željezničko ugostiteljstvo d.o.o. ostvarila su u prvih deset mjeseci ove godine milijun i pol kuna dobiti, što je 77 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Ukupna dobit hotela Dora i Porin koji se nalaze u Zagrebu, uz hotel Mursa u Osijeku, već je do listopada bila 28 posto viša od planirane, dok je dobit voznog parka u tom istom razdoblju u odnosu na plan veća 108 posto.

Uređenje objekata
Anica Supić, koja je direktorica tvrtke već osam godina, odnosno od kada je osnovano društvo Željezničko ugostiteljstvo d.o.o. u stopostotnom vlasništvu HŽ-a, rast dobiti tumači kao rezultat uređenja i opremanja objekata koji su dobili višu kvalitetu. A viša kategorija objekata, njihova opremljenost i uređenost dovodi, kaže, gosta koji je spreman platiti punu tržišnu cijenu. Osim toga, kontinuirano se provode mjere za smanjenje troškova poslovanja u dijelu kojih se radi i na kadrovskom restrukturiranju. U 1998. godini bila su zaposlena 453 radnika, a pripajanjem poslovne jedinice Vagon restorani i agencije Croatia express 2001. došao je još 81 zaposleni. Danas ih ukupno radi 316.Kada je tvrtka počela poslovati samostalno imala je neuređene i nekategorizirane objekte, višak zaposlenih i manjak stručnog kadra, nisku razinu usluga, tržišnu neorijentiranost jer se radilo uglavnom za potrebe HŽ-a, te gubitak prije osamostaljenja u iznosu od osam milijuna kuna. Od samog osnutka radilo se na restukturiranju i do danas se ukupno uložilo oko 25 milijuna kuna – u objekte deset i u opremu te sitan invetar 15 milijuna kuna. Od toga vlastitih sredstava bilo je 20 milijuna, a pet je sufinancirao HŽ.U hotelu Dora sa tri zvijezdice, koji je bio prenoćište pred zatvaranjem, tako su 2001. uređene 22 sobe, restoran i dvije dvorane za sastanke. U osječkoj Mursi uređeni su restoran, tri sale, tri apartmana, 26 soba i recepcija, pa iako hotel ima dvije zvjezdice, jedan kat je uređen do razine tri zvjezdice. Hotel Porin, u koji se smjestila uprava 1. prosinca ove godine, ima uređene 62 dvokrevetne sobe po kriterijima tri zvjezdice, zatim recepciju, restoran, salu za banket, tri multifunkcionalne dvorane koje su klimatizirane i tehnički opremljene za savjetovanja i slično.

Poseban ugovor
Osim toga, Porin koji se nalazi u Dugavama pokraj Ranžirnog kolodvora, ima novouređeni ulaz i krovište, a u tijeku je uređenje fasade i okoliša. Valja nadalje reći da se ulagalo u uređenje Restorana Zagreb Glavni kolodvor i Catering centra. Također, obnovljen je vozni park pa su nabavljena 4 dostavna vozila i dva autobusa na leasing. Zaposleni rade u klimatiziranim kuhinjama s novom opremom, kupljene su, među ostalim, perilice i sušilice za praonicu rublja, nabavljena je informatička oprema i tvrtka je umrežena u jedinstveni poslovni sustav. Prilikom osnutka radilo se 70 posto poslova s HŽ-om, a samo 30 za tržište, dok je danas obratno, tumači direktorica Supić. Danas sa HŽ-om tvrtka ima poseban ugovor koji se odnosi na smještaj njihovih radnika i to se naplaćuje manje od tržišne cijene. Restrukturiranje tvrtke će se nastaviti zbog stalne prilagodbe za tržišno poslovanje. Osim toga, u objekte i opremu iduće godine investirat će se između tri i četiri milijuna kuna pa se tako nastavlja uređenje hotela Porin koji je u postupku dobivanja tri zvjezdice te u hotel Mursa kako bi dobio također tu kategoriju. Iduće godine educirat će se postojeći kadar jer, kaže Anica Supić, neki novi radnik ne osjeća se dijelom tvrtke kao što su sadašnji zaposleni. Ukratko, Željezničko ugostiteljstvo nastojat će i dalje biti profitabilno društvo s tendencijom rasta prihoda i dobiti koje bi se moglo privatizirati iduće godine, uz još dva d.o.o. u stopostotnom vlasništvu HŽ-a. Anica Sopić tvrdi kako su pripremljeni za privatizaciju na principu radničkog dioničarstva.

Gosti iz bivše države u Zagrebu

Hotel Dora sa tri zvjezdice, preuređen 2001. godine, najpopunjeniji je jer se nalazi u centru Zagreba i ima najmanji broj soba. Najčešći gosti Dore, Porina i Murse su poslovni ljudi koji dolaze putem agencija, individualno i putem Interneta, i to ponajprije iz BiH, Srbije, Crne Gore, Makedonije, zatim Mađarske, Slovenije, Rumunjske itd. Hotelski restorani, nadalje, dobili su nekoliko domaćih priznanja, dok je Catering dvije godine za redom zauzeo prvo mjestu na natjecanju za moderno kulinarstvo u vagon-restoranima koje se tradicionalno održava u Budimpešti.

Komentirajte prvi

New Report

Close