Prodaja pada, svi se bore za veći udio

Autor: Poslovni.hr , 17. lipanj 2010. u 22:00

Čelni ljudi automobilskih kompanija unatoč lošoj situaciji uglavnom s optimizmom gledaju na budućnost

Vedran Prasnikar, član Uprave P.Z. Auta
Naš prioritet i naše težište je pružiti našoj trgovačkoj i servisnoj mreži određene olakšice u njihovu poslovanju, što je, naravno, u golemoj mjeri utjecalo na našu profitabilnost. Tržište osobnih vozila 2009. godine spram 2008. godine karakterizira 50-postotni pad prodaje, tako da je bilo nužno promijeniti način poslovanja kako bismo našu trgovačku i servisnu mrežu zaštitili od posljedica takvog drastičnog pada tržišta. Uvjereni smo da će se do kraja godine tržišni udio marki VW koncerna povećati, a težimo tome da dosegnemo prošlogodišnji rezultat.

Dimitrije Trbović, viši potpredsjednik Uprave AutoZubaka
Kompanija AutoZubak zapravo se nalazi na visokom 4. mjestu u odnosu na ukupno ostvareni prihod i dobit u automobilskom biznisu u Republici Hrvatskoj. Pozicija je više-manje nepromijenjena u odnosu na prethodne godine, međutim činjenica je da smo jedna od rijetkih kompanija iz maloprodajnog biznisa u autoindustriji koja se nalazi na ovoj tablici. Što se tiče predviđanja rezultata za ovu godinu, ono što s ponosom AutoZubak može konstatirati je da s obzirom na ukupan pad tržišta u 2010 godini u odnosu na godinu prije koji iznosi 25,82 posto na istom tržištu ostvarujemo 15,37 posto rasta prodaje vozila u prvih pet mjesecu 2010.g. u usporedbi s istim razdobljem 2009 godine. Rast smo ostvarili zbog kontinuiranog ulaganja u kvalitetu usluge koja se samo djelomično naslanja i na izvrsnu kvalitetu samog proizvoda.Ove godine predstavljamo tržištu nove projekte. Tako smo od 1. lipnja krenuli s projektom Inova Paketi, praktički jedinstvenim paketom u prodaji proizvoda i usluga na tržištu u kojem kupac ostvaruje uštedu u svakom segmentu, počevši od kupnje pa do osiguranja, financiranja i održavanja vozila.

Boris Antolovič, glavni direktor tvrtke Hyundai auto Zagreb
Poslovna politika tvrtke Hyundai auto Zagreb je stabilno poslovanje, a to se vidi i iz rezultata. Dakle, Hyundai se čvrsto etablirao na svoju poziciju, te smo uvjereni da će u idućem periodu rasti. Razlike u 2009. u odnosu na 2008. odraz su globalne krize koja je uzrokovala pad prodaje u svijetu te dramatičan pad prodaje u Hrvatskoj. Vjerujemo da će se gospodarska situacija u Hrvatskoj preokrenuti te da će tržište novih vozila početi rasti kao što je počelo rasti u Europi i svijetu. Ipak, treba napomenuti da je Hyundai dobitnik u 2009. jer je jedna od rijetkih marki koja je zabilježila rast. Što se tiče hrvatskog tržišta u 2010. godini, procjenjujemo da će tržište novih osobnih i lakih komercijalnih vozila dosegnuti brojku između 38 i 40 tisuća vozila. Unatoč dodatnom padu tržišta i u 2010. Hyundai u Hrvatskoj bilježi znatno povećanje udjela na tržištu i porast prodaje broja vozila. Rezultat je to Hyundaijeva koncepta dugoročnog planiranja, kao i našega predanog rada. Vjerujemo da najbolje vrijeme za Hyundai tek dolazi jer Hyundai nudi široku paletu modernih modela.

Darko Vučina, direktor tvrtke Porsche Inter Auto
Prošla sasvim sigurno nije bila jednostavna, ali je Porsche Inter Auto uspio, prije svega kvalitetom usluge, pronaći put do klijenta i zadržati dovoljan poslovni volumen za funkcioniranje tvrtke u cijelosti. Naravno da smo napravili rezove i racionalizacije, ali činjenica da smo zadržali isti rejting u odnosu na prethodnu godinu, i to u vrlo specifičnim tržišnim okolnostima, govori o stabilnosti poslovanja naše tvrtke. U 2009. godini je došlo do djelomičnog filtriranja, a kompanija iz automobilskog biznisa, pa je na ponovno smanjenom tržištu ukupan broj ponuđača u 2010. manji i profesionalniji. Ovaj proces zasigurno još nije završen. Ukupno tržište ove godine će ponovno biti niže od prošle godine, ali to ne znači neizbježno istu tendenciju za pojedine kompanije u branši. Krajem prošle godine smo dovršili veliku investiciju u prvi Audi Terminal u Hrvatskoj – Porsche Zagreb Jankomir, a ove godine započinjemo još veću investiciju u potpuno novi Prodajno servisni centar Porsche Rijeka. Dakle, mi u Porsche Inter Autu vjerujemo u bolju budućnost.

Davor Sorić, glavni direktor tvrtke Grand Auto
Očito je da uvoznici i distributeri vozila bilježe stagnaciju ili pad na ljestvici uspješnosti u odnosu na 2008. Proizvođači i tvrtke čija osnovna djelatnost nije vezana uz distribuciju automobila svakako su bolje prošli u odnosu na nas koji smo se suočili s padom prodaje automobila od 50 posto. Ekonomska kriza, odnosno recesija koja je ozbiljno načela tržište početkom zadnjeg kvartala 2008. godine osnovni je uzrok pada ukupnog tržišta pa posljedično i pada prodaje vozila. Što se budućih prognoza tiče, prema podacima za prvih pet mjeseci, ukupno tržište automobila dodatno je palo za 23 posto u odnosu na isti period prošle godine tako da i ne očekujemo značajnije poboljšanje u ovoj godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close