Prihod SAP-a porastao za gotovo 50 posto

Autor: Bernard Ivezić , 21. veljača 2017. u 22:01
Sonja Popović, direktorica SAP-a

Prihod je došao od velikih korisnika koji su ušli u digitalnu transformaciju, ali i širenja na tržišta malih i srednjih poduzetnika.

Najveća europska softverska tvrtka SAP, čija su poslovno-informatička rješenja dominantna u najvećim domaćim kompanijama i državnim organizacijama, objavila je da u 2016. u Hrvatskoj imala rekordan rast unazad pet godina.

Prihod joj je porastao za gotovo 50 posto. Prema podacima Fine, prihod SAP-a u Hrvatskoj 2015. bio je 54,3 milijuna kuna, a lanjski je skočio na više od 80 milijuna kuna. O dobiti u tvrtki nisu govorili. No, u 2015. neto dobit hrvatske podružnice SAP-a bila je 318.000 kuna.Sonja Popović, direktorica SAP-a za Hrvatsku kaže da je zadovoljna rezultatom koji je u korak s rezultatima kompanija na globalnoj razini. O povratku investicija u IT na hrvatskom tržištu pak ističe da ga potiče digitalna transformacija.

Cilj krajnji potrošač
"Od lani je jako izražen trend digitalne transformacije u velikim kompanijama u Hrvatskoj. Svi veći sustav od Agrokora, Orbica, Podravke, Atlantica, Franka i Peveca čvrsto su zakoračili u tom smjeru i to se osjeti i na investicijama u IT", kaže Popović. Pojašnjava da prihod dominantno došao od velikih korisnika koji su ušli u digitalnu transformaciju, ali i širenja na tržišta malih i srednjih poduzetnika. Tako Popović ističe da ih je Orbico grupa odabrala kao IT partnera s kojim sada konsolidira poslovanje u tvrtkama koje preuzima u inozemstvu. Pojašnjava da nizu kompanija, među kojima i velikim sustavima poput Podravke i Atlantica, tehnološki pomažu u stvaranju sustava koji im pomažu da tržište razumiju u svoj svojoj širini.

 

Popović

za novu ponudu u kojoj je mStart već su se pokazali izvrsni rezultati.

Velike su kompanije dosad bile fokusirane na svoje izravne partnere, a sada uz one veleprodajne sve više žele znati i o krajnjim potrošačima koji traže proizvode koje imaju u ponudi. Najveći je pak posao lani bilo dovršenje jednog od ključnih projekata digitalne transformacije Agrokora. SAP je, naime, isporučio svoju tehnologiju Hybris za Todorićevu online trgovinu i marketplace Abrakadabru.

Sam taj projekt je navodno stajao 40 milijuna kuna. Usto, on je uvod u projekt primjene te iste tehnologije u KonzumKliku te u Velprou. Kako je proces implementacije SAP Hybris tehnologije u Abrakadabru radila Todorićeva IT tvrtka mStart tako je SAP s njom dodatno osnažio suradnju. Agrokorova IT tvrtka tako je sada prva u Hrvatskoj koja nudi SAP-ov poslovno-informatički sustav, takozvani ERP, rađen isključivo za mala i srednja poduzeća Business One. SAP, koji je u Hrvatskoj dominantan igrač na ERP tržištu, do sada je ovdje prodavao tek prilagođenu verziju svog glavnog, korporativnog ERP proizvoda.

SAP-ova prodajna mreža 
"Za ovu novu ponudu u koju je ušao mStart trebalo je sazreti tržište, a već su pokazali jako dobre rezultate", kaže Popović. "Odmaknuli smo do ERP-a prema takozvanom digitalnom coreu, znači sklopu rješenja koji su temelj digitalne transformacije u vidu automatizacije posla, transformacije načina rada pa čak i stvaranja internog Facebooka na kojem zaposlenici mogu lakše razmjenjivati ideje", kaže Popović. Transformacija je, pojašnjava, zadesila i njih pa su se kroz nova rješenja u cloudu te SAP HANA-u okrenuli novim oblicima suradnje sa startupima i postojećim IT igračima. "Ponudili smo im mogućnost da na HANA-i grade svoje aplikacije i zatim ih kroz SAP-ovu mrežu prodaju po svijetu", zaključuje Popović.

Unapređenje

Ključni veliki partneri
Uz mStart ključni su veliki partneri SAP-a na hrvatskom tržištu King ICT od M SAN grupacije, S&T, ATOS i B2B. Riječ je uglavnom o IT tvrtkama preko kojih SAP opslužuje velike organizacije u Hrvatskoj svojom tehnologijom. Sonja Popović kaže da su se tu s ponudom odmakli od svoje tradicionalne ERP ponude prema rješenjima za unapređenje e-poslovanja, prodaje i interne komunikacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close