Prešama iz Belišća za autogume osvojili svjetsko tržište

Autor: Poslovni.hr , 18. svibanj 2011. u 22:00

Najveći su klijenti tvrtke Harburg-Freudenberger glasovite kompanije poput Michelina, GoodYeara, Continentala i Pirellija

Dok mnoge domaće proizvodne tvrtke tek naslućuju izlazak iz globalne gospodarske krize i lagani oporavak tržišta, ta je teška muka već poprilično daleko od kompanije Harburg-Freudenberger koja je već 13 godina smještena u Belišću. Naime, prošlu je godinu ova tvrtka zaključila s izuzetno pozitivnom bilancom te je 2010. “zlatnim” slovima upisala kao najuspješniju godinu u svojoj povijesti. Tvrtka kći poznate njemačke kompanije proizvodi preše za vulkanizaciju automobilskih guma, pa je stoga orijentirana samo na izvoz s obzirom na to da u Hrvatskoj ne postoji proizvodnja automobilskih guma. Najveći klijenti su svjetski poznate kompanije poput Michelina, GoodYeara, Continentala i Pirellija. Čak 75 posto proizvodnje namijenjeno je upravo tim kupcima, dok ostatak čine manje poznati proizvođači guma iz Kine i Indije. U Belišću će reći da je Australija danas jedini kontinent na kojem nema hrvatskih preša.

Čuvaju tajne
Nedavno je Harburg-Freudenberger uložio u novi pogon. Bilo je riječi o investiciji “teškoj” oko 10 milijuna kuna, koja se pokazala nužnom za kvalitetan razvoj poslovanja. Tim su potezom zaposlili šezdesetak osoba, a pogon radi 24 sata, sedam dana tjedno, u četiri smjene. Na tome se, doznajemo, neće zaustaviti jer već se razgovara o daljnjem proširivanju te se očekuje da bi se u tu aktivnost moglo krenuti vrlo brzo. “Do lani nam je najbolja godina bila 2008., a već početkom 2009. osjetili smo utjecaj globalne krize na našem poslovanju. Ipak, menadžment tvrtke uspio je u pregovorima s kupcima dogovoriti odgode isporuka umjesto otkazivanja narudžbi tako da smo zadržali određenu razinu proizvodnje s gotovo istim brojem zaposlenih. Tek krajem 2009. počela je isporuka preša koje su do tada bile uskladištene. Ta pojačana aktivnost nastavila se i 2010., što nam je bio jasan znak da izlazimo iz krize”, objašnjava nam Zoran Uranjek, član Uprave Harburg-Freudenbergera Belišće, tvrtke koja danas zapošljava 480 osoba. Kaže da su lanjsku godinu zaključili sa 215 isporučenih preša, a svoju aktivnost osobito su pojačali u Aziji, te Sjevernoj i Južnoj Americi. Pozitivan trend u Belišću su primijetili i ove godine te hrabro najavljuju kako 2011. godine namjeravaju udvostručiti prošlogodišnje rezultate i isporučiti gotovo 400 preša. Menadžment očito vrlo pozitivno razmišlja i gleda u budućnost pa su već napravili plan i za 2012. u kojoj planiraju proizvesti 500 preša. Budući da su preše za vulkanizaciju guma vrlo specifičan proizvod koji se posebno izrađuje prema zahtjevima kupaca, u tvornici Harburg-Freudenberger silno paze kako slučajno ne bi nekom od kupaca otkrili konkurentske tajne. Stoga su prilikom preuzimanja svakoga gotovog stroja ostali strojevi skriveni iza paravana. “Kupci od nas očekuju da štitimo svakoga od njih i njihove tajne, a mi to i činimo”, objasnit će Uranjek tu praksu. Kako zbog velikog obujma posla, tako i zbog činjenice da neke djelatnosti potrebne za proizvodnju još nema riješene unutar tvrtke, kompanija je angažirala brojne kooperante. Riječ je uglavnom o manjim tvrtkama koje se bave strojnom i površinskom obradom metala, koje su smještene u krugu od stotinjak kilometara od Belišća.

Niski troškovi
“Često kažem da uspijevamo ostati konkurentni na svjetskom tržištu samo zato što dajemo njemačku kvalitetu po hrvatskim troškovima. Mislim da to govori dovoljno”, zaključuje Uranjek, smatrajući da su kupci svjesni da će od njih dobiti “high-tech” proizvod visoke kvalitete po prihvatljivoj cijeni. Čelni ljudi njemačke majčinske tvrtke dobro su upućeni u poslovanje hrvatske tvrtke kćeri, ponajviše jer se upravo u njemačkoj dogovara prodaja i konstrukcija strojeva. “Nakon izrade dokumentacije mi u Belišću nabavljamo materijale, obrađujemo ih i montiramo strojeve, ali za nas kraj nije onda kada isporučimo stroj. Naši ljudi nalaze se po cijelom svijetu i instaliraju strojeve kupcima. Tek kada svaki stroj ‘skuha’ prve gume, kupac potpisuje preuzimanje i tada posao za nas završava”, objašnjava Uranjek te dodaje da je ključno da tvrtka drži troškove na što nižoj razini jer je svjestan da se glavni konkurenti u ovom poslu nalaze u istočnoj Europi, Indiji i Kini.

Komentirajte prvi

New Report

Close