Predstečaj nam nije narušio poslovanje, imamo rekordan rast prihoda od usluga

Autor: Radmila Kovačević/VL , 21. kolovoz 2014. u 17:00
Gordana Tomičić, predsjednica Uprave Sunčanog Hvara

U šest smo mjeseci ostvarili 12% više noćenja, a u srpnju bilježimo rast od 8%.

Hvaru ide dobro: u kritičnom srpnju imao je deset posto više gostiju.

Dojam da mladi s naprtnjačama ne idu uz etiketu eksluzivna odredišta vara, kaže predsjednica Uprave Sunčanog Hvara Gordana Tomičić u prvom intervjuu otkako je početkom 2013. preuzela tu poznatu hotelsku kuću. Ekskluzivan segmenat gostiju nigdje nije masovan, ali podiže renome destinacije, pa time i interes drugih tržišnih skupina, kaže na početku razgovora menadžerica koja je dugo bila na čelu umaškoga Istraturista. 

Kakva je sezona za Sunčani Hvar?
U prvih šest mjeseci ostvarili smo 12 posto više noćenja u odnosu na lani, dok u srpnju bilježimo rast od osam posto, što je više i od regionalnog i od nacionalnog prosjeka. Kad dodate činjenicu da Sunčani Hvar ostvaruje visoku prodajnu cijenu, iznad prosjeka nacionalnog hotelskog sektora, te rast dolazaka s ključnih prekooceanskih tržišta i skandinavskih zemalja, neosporno je da je naša struktura gostiju više platne moći. O kvaliteti gostiju govori i rekordan rast prihoda odjela hrane i pića, ali i usluga kao što su privatni transferi, wellness paketi, izleti… 

Dokle se došlo s restrukturiranjem?
Uvjet za cjelovito restrukturiranje je financijska konsolidacija. Inicijalni plan je bio da se ona provede dogovorom većinskih vlasnika koji su uz banke bili i najveći vjerovnici društva. U tom cilju između RH i većinskog vlasnika u ljeto prošle godine sklopljen je sporazum o razumijevanju. Na žalost, nije proveden, te se kao jedini mogući scenarij nametnulo otvaranje postupka predstečajne nagodbe. Uspješno smo amortizirali negativne utjecaje predstečajne nagodbe na poslovanje. Predstoji nam još dogovor vjerovnika u predstečajnoj nagodbi te odgovor države kao jednog od većinskih vlasnika koji je i jedan od vjerovnika na naš prijedlog financijskog restrukturiranja, koji, na žalost, još nismo primili. Želimo vjerovati da neriješena otvorena pitanja između dvaju dioničara, Orca i RH, neće biti prepreka uspješnom završetku predstečaja Sunčanog Hvara.

Koliko je Orco uložio u Sunčani Hvar i kakav scenarij vlasnici priželjkuju?
Vizija Orca temelji se na repozicioniranju kompanije, što je uključivalo podizanje kvalitete ponude i primjenu visokih internacionalnih standarda uz dramatičan rast cijena, koji je bio meta kritika. Sve to, uz velika marketinška ulaganja, dovelo je do zaokreta u pozicioniranju destinacije, te danas Hvar u cjelini ostvaruje visoke prosječne cijene smještaja, ali i ugostiteljske ponude Uvjereni smo da će društvo, nakon uspješnog završetka predstečaja, nastavno na postignute operativne rezultate i osnaženi tržišni položaj, ostvariti preduvjete za nužni investicijski ciklus. 

Godinama je gradonačelnik bio Pjerino Bebić, je li se za Orco i Sunčani Hvar nešto promijenilo dolaskom novog čovjeka? 
Duboka involviranost Sunčanog Hvara i integriranost stanovništva u turističku ponudu seže dublje od političkih ambicija pojedinaca. To je pitanje funkcioniranja destinacijskog menadžmenta, koji na Hvaru prolazi tranzicijsku fazu. Neriješena imovinsko-pravna pitanja između Grada i Sunčanog Hvara još su točka prijepora, koja ne bi trebala biti zapreka nužnoj suradnji na projektima za razvoj destinacije, koja često izostaje. Sunčani Hvar nosi 85% hotelskog smještaja grada, u sezoni zapošljava i više 700 radnika, surađuje sa svim poduzetnicima na otoku, ulaže mnogo sredstva u unapređenje prodaje i marketinga, te predstavlja destinaciju na svim renomiranim turističkim sajmovima. Samim time je njegova važnost i pozicija u destinaciji kao ključnog steakeholdera neupitna.

Ultra cilja našu mladu nišu

Mnogi misle da priredbe poput Ultre nisu za Hvar.

Rasprodan hotel Amfora po cijenama od 450-800 eura za smještaj i ulaznicu te pozitivne reakcije gostiju govore da je projekt prepoznat i opravdan. Ovakav vid ponude odgovara našoj značajnoj tržišnoj niši koju čine gosti u dobi od 25 do 35 godina, viših primanja, urbanog stila života i drukčijih turističkih očekivanja. Marketinški potencijal eventa u promociji destinacije je neupitan.

Komentirajte prvi

New Report

Close