Povećanje proizvodnje omogućava brži rast tvrtke

Domaće kompanije 13.3.2012. 22:00 Andreja Šantek (VLM)

Nova proizvodna linija posvećena je isključivo sprejevima s mehaničkom pumpicom, a izgrađena je u skladu sa standardima GMP-a

Jadran - Galenski Laboratorij (JGL) od osnutka 1991. godine do današnjih dana bilježi vrlo visoke stope rasta, prosječno 23%. JGL je sa 2,69% tržišta na trećem mjestu u nacionalnoj farmaceutskoj industriji, iza Plive i Belupa, s ostvarenim prihodima od 725 milijuna kuna u 2011. godini na razini Grupe, rastom prodaje od 16 posto i rastom dobiti od čak 78 posto u odnosu na 2010. godinu. U razdoblju od 1999. do 2011. JGL je u investicije uložio 256,5 milijuna kuna, a nakon validacije opreme i proizvodnog prostora koje su obavile ovlaštene certifikacijske kuće prošle je godine finaliziran dvogodišnji investicijski ciklus izgradnje i opremanja novog pogona za izradu sterilnih otopina i Kontrolno-analitičkog laboratorija u Svilnom nedaleko od Rijeke.

Dobra proizvođačka praksa
S obzirom na to da je JGL iscrpio sve postojeće proizvodne kapacitete za proizvodnju sterilnih otopina, rekao je glavni direktor JGL-a Ivo Usmiani na prošlotjednom druženju s novinarima, najveći izazov tijekom 2011. godine bio je uspješno privođenje kraju ovog projekta. Investicija je vrijedna 6,1 milijuna eura, a riječ je o zgradi površine 430 četvornih metara s dva radna kata i s dva kata tehničkih zona. Nova proizvodna linija posvećena je isključivo sprejevima s mehaničkom pumpicom, čime se ta proizvodnja potpuno odvojila od postojećih, sterilnih formi, a oba su odjela izgrađena u skladu s visokim standardima Dobre proizvođačke prakse (GMP). U dosadašnjim odjelima JGL posjeduje europski GMP, čime je osigurao plasman proizvoda u cijeloj Europi, a u tijeku je i dobivanje kanadskog GMP-a radi izvoza i na legislativno zahtjevno kanadsko tržište, kao i na ostala povezana tržišta. U tvrtki su najavili da uskoro planiraju pozvati i inspekciju američke Agencije za hranu i lijekove (FDA) budući da im je plan širiti poslovanje i na zahtjevno američko tržište. Investicija u Svilnom povećava proizvodne kapacitete za dodatnih 20 milijuna jedinica, što znači da se ukupni kapacitet tvrtke povećao na 38 milijuna jedinica sterilnih otopina u obliku sprejeva i kapi. Novi odjel sterilnih otopina II opremljen je najmodernijom opremom, uključujući čiste sobe, ‘cleanroom design’ s četiri GMP klase čistoće zraka između kojih se nalazi ‘air lock’. Kontrolno-analitički laboratorij opremljen je najsuvremenijom analitičkom tehnikom među kojom se ističu aparati za lasersko mjerenje distribucije veličine raspršenih čestica iz mehaničkih pumpi na proizvodima sa sprejevima, prvi takve vrste u Hrvatskoj.

Na novom odjelu sterilnih otopina izrađuju se, doziraju i opremaju proizvodi raznih formata, od 10 do 30 ml. U prvom redu, tu je najjači JGL-ov brend Aqua Maris unutar kojega se ističe i najnovija, inovativna linija proizvoda brenda Meralys koji uz pročišćenu morsku vodu sadrži i lijek za otčepljivanje nosa. Novi pogon omogućio je povećanje proizvodnje postojećih i novih oftalmoloških i nazalnih preparata, prvenstveno Latanoprosta, Glaumaxa, Dorzola, Moksifloksacina. Ukupni kapaciteti JGL-a tako su danas povećani na 60 milijuna jedinica godišnje. JGL ove godine planira rast prihoda od 25% odnosno cilj im je ostvariti dobit od 72 milijuna kuna. Postavili su i ambiciozne planove za sljedećeih nekoliko godina, a Usmiani kaže kako je projekcija za 2015. godinu doseći prihode od 1,13 milijardi kuna. Iste godine, dodaje, planiraju izaći i sa javnom ponudom dionica (IPO) jer im 2016. godine na naplatu dolazi 140 milijuna kuna vrijedno izdanje korporativnih obveznica. Usmiani ističe da kompanija nije na prodaju iako ima mnogo zainteresiranih. Dodao je kako se i dalje mogu samostalno razvijati bez strateških partnera budući da na raspolaganju imaju relativno jeftine izvore financiranja poput novca od prodaje obveznica te kredita HBOR-a, što su i do sada bile ključne poluge u razvoju tvrtke.

Generički lijekovi
U JGL-u su već davno shvatili da su Hrvatska i regija premalo tržište te da se moraju širiti, a najveći su prodor napravili na rusko tržište za koje im marketinški budžet iznosi 10 milijuna eura odnosno 15% ukupnog budžeta. Osim Rusije, ključna su im tržišta i Ukrajina i Kazahstan, a zahvaljujući postojećim ugovorima i ugovorima u pripremi, JGL će se u budućnosti intenzivno fokusirati na širenje na velika i brzorastuća tržišta četiri ključne regije svijeta - Bliski istok, Zapadnu Europu, SAD i Južnu Ameriku. JGL danas, među ostalim, u svojim pogonima proizvodi i za velike svjetske farmaceutske kompanije poput Teve, Actavisa i Ratiopharma. Osnovni biznis JGL-a su generički lijekovi s dodanom vrijednošću koje prodaje pod vlastitim, zašićenim nazivima. Fokus je stavljen na lijekove koji djeluju na kardiovaskularni sustav, lijekove koji djeluju na krv i krvotvorne organe, lijekove koji djeluju na probavni sustav i izmjenu tvari te lijekove koji djeluju na osjetila. Unutar ovog programa ističe se oftalmološka grupa proizvoda, a program očnih kapi predstavlja strateško opredijeljenje tvrtke i s tim se proizvodima planiraju širiti na sva tržišta. Na listi Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje JGL danas ima 108 lijekova.

Bezreceptni proizvodi

JGL drži 5% tržišta otopina za nos
Osim lijekova, JGL je prepoznatljiv i po svojim bezreceptnim proizvodima, a u 2010. godini na njima su ostvarili 160,6 milijuna kuna prodaje. Nakon 13 godina prisutnosti na tržištu, program Aquamaris za uho, grlo i nos prodaje se na 32 tržišta, a do kraja 2011. godine izvezli su 65 milijuna pakiranja. Prema nezavisnim istraživanjima, JGL je s 5% tržišta treća firma u svijetu po prodaji otopina za nos, ali su na prvom mjestu ako se govori samo o proizvodima baziranima na morskoj vodi. Tvrtka je nedavno za svoje strateške brendove Aqua Maris, Meralys i Adrience sklopila ugovore s Rumunjskom, Latvijom, Litvom, Estonijom, Rusijom, Guatemalom, Turskom, Kuvajtom i Jemenom.

Vrijednost tvrtke

U portfelju više od 400 proizvoda
JGL proizvodi serije esencijalnih lijekova uskih farmakoloških skupina, generičke lijekove, lijekove temeljene na vrijednim prirodnim sirovinama, dijetetske proizvode i dermatološko-kozmetološke proizvode namijenjene djeci i odraslima. Portfelj tvrtke danas čini više od 400 proizvoda koji se razvijaju i proizvode kao sterilne otopine, čvrsti oralni oblici, polučvrsti oblici i otopine te koji su razvrstani u tri programske cjeline. JGL danas posluje na tridesetak inozemnih tržišta, prije svega na tržištima CIS-a (Rusija, Ukrajina, Kazahstan) i Jugoistočne Europe.

  1. Ključne riječi
  2. JDGL (Jadran - galenski laboratorij d.d.)

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh