Potrošnja flaširane vode lani smanjena 4 posto

Autor: Andreja Šantek,VLM , 22. ožujak 2011. u 22:00

Izvoz vode prošle je godine povećan za 27 posto, a bezalkoholnih pića za 11 posto

Potrošnja prirodne izvorske i mineralne vode u Hrvatskoj u prošloj je godini smanjena za 4 posto, dok je potrošnja bezalkoholnih pića smanjenja za 10 posto u odnosu na 2009. godinu. Izvoz vode bio je veći za 27 posto, a bezalkoholnih pića za 11 posto, koliko je prošle godine porastao i uvoz vode u odnosu na 2009. godinu.

Iz podataka je vidljivo da uvoz mineralne vode ima stalan trend rasta. “Kada usporedimo 2009. s proteklom 2010., vidimo da je došlo do pada potrošnje prirodne izvorske i prirodne mineralne vode za oko 15 milijuna litara, što je 4 posto manje. Naime, u 2010. popilo se 311,5 milijuna litara flaširane vode, što znači da je svaki stanovnik Hrvatske popio 71 litru flaširane vode, što je oko tri litre manje nego 2009.”, kaže Ružica Glazer, donedavna direktorica Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske (GIUPP), u čijem su sastavu svi proizvođači prirodnih mineralnih voda i 95 posto proizvođača prirodnih izvorskih voda. Prema podacima GIUPP-a i Državnog zavoda za statistiku, izvoz prirodne mineralne i prirodne izvorske vode u odnosu na 2009. u prošloj je godini bio veći za 27 posto, odnosno izvezao se 51 milijun litara flaširene vode, najviše u Bosnu i Hercegovinu, Mađarsku i SAD. “Naši proizvođači okrenuli su se i prema drugim tržištima kao što je Singapur, Japan i Kanada, a naziru se pomaci i u osvajanju drugih zemalja. Iz našeg okruženja izvozi se u Srbiju, Makedoniju, Sloveniju i Rumunjsku”, kaže Glazer.

Ulaz u SAD
Prema podacima Državne statistike, uvoz prirodne mineralne i prirodne izvorske vode u 2010. iznosio je 19,8 milijuna litara, što je u odnosu na 2009., kada je uvezeno 17,8 milijuna litara, više za 11 posto. Uvoz prirodne izvorske vode je zanemariv, dok je prirodne mineralne vode uvezeno 19 milijuna litara, što je za 11 posto više u odnosu na 2009. godinu. Također je uočeno da uvoz mineralne vode ima stalan trend rasta. Flaširana voda najviše se uvozi iz Slovenije (4 milijuna litara), iz BiH (1,5 milijuna litara) te Njemačke i Italije. “Pad potrošnje flaširanih voda (prirodnih mineralnih i izvorskih voda) na domaćem tržištu vidimo u vrlo lošoj predsezoni 2010. zbog nepovoljnih vremenskih prilika kada se manje konzumira zapakirana voda. Unatoč dobroj turističkoj sezoni evidentirani pad u predsezoni se nije mogao nadoknaditi do kraja 2010.”, objašnjava Ružica Glazer. Jamnica, najveći proizvođač mineralne i izvorske vode i bezalkoholnih pića u ovom dijelu Europe, prošle je godine u odnosu na 2009. ostvarila financijski rast od 10 posto i prihod od 1,166 milijardi kuna. U Jamnici kažu da iz godine u godinu povećavaju udio izvoza u prodaji te u segmentu mineralnih voda ostvaruju više od 90 posto ukupnoga hrvatskog izvoza.

Lideri u čaju
Osim Jane kompanija je na inozemnim tržištima prisutna i s proizvodima Jamnica, Juicy, Juicy Fruits, Jamnica ledeni čaj i Jamnica Pro Sport. U Podravci kažu kako je prošlu godinu obilježio nastavak negativnih kretanja na tržištu voda i bezalkoholnih pića koja su uzrokovana gospodarskom krizom, što je na kraju rezultiralo smanjenom potrošnjom takvih proizvoda. Dio tih negativnih kretanja odrazio se i na naše prodajne rezultate, kažu u Podravki, tako da u nekim kategorijama bilježimo pad prodaje. Što se tiče pozicije na tržištu, Podravka je lider u kategoriji ledenih čajeva, dok u ostalima uglavnom drži drugu poziciju na tržištu. Njihov tržišni udio raste u kategoriji izvorskih voda i ledenih čajeva, dok su u ostalim kategorijama na otprilike istoj razini kao i godinu prije.

Manje se piju i sokovi

Prema podacima GIUPP-a i DZS-a o uvozu, ukupno bezalkoholna pića bilježe pad potrošnje od oko 10 posto u odnosu na 2009. godinu. Prošle je godine uvezeno 6,3 milijuna litara bezalkoholnih pića – 34 posto je uvezeno iz BiH, 25 posto iz Mađarske te 13 posto iz Austrije. Što se tiče izvoza, on je u 2010. porastao za 11 posto, a najviše ih se izvozilo u BiH (40 posto), Sloveniju (34 posto) i Austriju (10 posto).

Komentirajte prvi

New Report

Close