Posrnuli kralj ćevapa Rubelj softverskom greškom privlači nove posjetitelje

Autor: Bernard Ivezić , 16. svibanj 2011. u 22:00

Hakeri otkrili grešku u softveru koji pogoni internetsku stranicu Rubelj grilla pa upisali da ćevape dostavlja Milan Bandić

Greška u programiranju web-stranica Rubelj grilla, nekad najpopularnijeg lanca brze hrane u Zagrebu, koji zbog krize bilježi pad prometa do 50 posto, donijela je tom obrtu neočekivanu reklamu. Portali Rep.hr i Lupiga objavili su niz linkova i fotografija na kojima je prikazana izmijenjena verzija stranice Rubelj grilla, koji na linku dostava ima natpis “Milan Bandić dostavlja ćevape po cijelom gradu”, a umjesto cjenika “Skupo i loše”. Duhoviti internetski korisnici dodali su još “Ne zovite nas na ove telefone!” i “Breaking news: Ivo Sanader naručio svoje ćevape u Austriju”.

Greškom do dodatne prodaje
I dok su nam u Rubelju na telefonski upit tek priznali da im je stranica hakirana i da rješavaju taj problem, stručnjaci iz domaćih studija za izradu web-stranica upozoravaju da će kralj ćevapa zbog svoje trenutne slave imati velikih problema zaželi li proširiti mogućnost online narudžbe. Ivor Štimac, operativni direktor tvrtke Trikoder, smatra da u Rubelju nisu bili ni svjesni greške u softveru koji im pogoni web-stranice. “Sada zasigurno vide kako dobivaju posjete i generiraju interes zahvaljujući tome pa se posebno i ne trude popraviti propust iako bi upravo to trebali napraviti planiraju li posao na duge staze”, kaže Štimac.

Neven Jacmenović, direktor tvrtke Nivas, ističe da se loš glas daleko čuje. “Za kreiranje brenda i širenje mogućnosti internetskog poslovanja to je vrlo loša reklama. Ovako ozbiljan propust ne mora ukazivati samo na igru s naslovima, već i na mogućnost da netko može ukrasti podatke korisnika”, navodi Jacmenović. Aleksandar Varga, direktor Globaldizajna, smatra pak da Rubelj svakako mora ispraviti grešku u softveru, ali da mu ona najvjerojatnije neće donijeti gubitke jer se u pozadini njegove internetske stranice ne nalaze kritične aplikacije poput internetske trgovine ili drugih sličnih servisa. “Budući da svi sada pričaju o Rubeljevom ‘bugu’, sigurno je da će na web-stranici privući posjetitelje koji ga se inače ne bi ni sjetili, a nakon što vide dosjetke, proučit će i sadržaj pa možda ostvari i dodatnu prodaju”, kaže Varga koji vjeruje da je kratkoročno to postala efektna reklama.

Održavanje postalo standard
Martin Kralj, voditelj projekata tvrtke Corvus INFO, upozorava pak da je loše izrađena internetska stranica Rubelj grilla zapravo najlošija reklama upravo za tvrtku koja je napravila taj posao. Inače, sve tvrtke koje smo kontaktirali izjavile su da nisu radile na tom poslu, a kako taj podatak ne piše na Rubeljevoj stranici tko ih je napravio, nismo uspjeli doznati. “Da je riječ o većem portalu ili internetskoj trgovini, tada ne bi došlo do takvog propusta jer njima ne treba nuditi uslugu održavanja web-stranica, već je sami traže. Za njih je održavanje postalo standard”, naglašava Kralj. Prema informacijama agencija za izradu internetskih stranica, Rubelj je, zahvaljujući tome što nema održavanje web-stranica, uštedio tristotinjak kuna mjesečno. Iznosi za održavanje se, kako tvrde po agencijama, mogu popet i do nekoliko desetaka tisuća kuna mjesečno, ako je riječ o složenijim portalima.“U svemu ovome Rubelj ima tu sreću što se greška ne vidi trajno na njegovim internetskim stranicama, već ovisi o linku koji kreira haker”, zaključuje voditelj projekata Web.burze Daniel Kašaj.

Online prisutnost

Web-stranice ima 61 posto tvrtki
Dvije trećine tvrtki u Hrvatskoj posjeduje internetsku stranicu, objavio je Državni zavod za statistiku. Čak 97 posto tvrtki koristi računala u svom poslovanju, 95 posto ima pristup na internet, 85 posto koristi internet za posao, a 61 posto je preko svoje internetske stranice kontinuirano prisutno na tom mediju. Istraživanje je za DZS u siječnju 2010. provela agencija IPSOS Puls.

Komentirajte prvi

New Report

Close