Podravki pića i dalje uteg oko vrata, kako će ih spasiti?

Autor: Danijela Jozić / VLM , 28. travanj 2013. u 22:00
Fotolia

U Podravci rade na nekoliko scenarija budućnosti proizvodnje pića, potvrdio nam je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke.

Podravka je u prvom kvartalu ove godine ostvarila prihod od prodaje od 804,2 milijuna kuna što je za jedan posto manje u odnosu na isto razdoblje lani.

Kompanija je pritom iskazala gubitak od devet milijuna kuna, a Uprava je u obrazloženju rezultata pojasnila da su na rezultat utjecale izvanredne stavke (oko 40,5 milijuna kuna za otpremnine radnicima). Ističu da je kompanija prema korigiranim pokazateljima zapravo iskazala dobit od 16,8 milijuna kuna. Belupo je imao rast prihoda od prodaje za tri posto (184,7 milijuna kuna) uz neto dobit od 8,5 milijuna kuna.

Prehrana i pića su, očekivano, zabilježila pad prodaje od dva posto uz minus od 17,5 milijuna kuna (ili kako ‘korigirano’ navode u Podravci plus od 16,8 milijuna kuna). Iako su u Podravci naglasili da su Prehrana i pića ostvarila četiri posto veću profitabilnost u odnosu na isto razdoblje lani, skeniranjem kompanijine prodaje u prvom kvartalu po grupama proizvoda vidi se daljnji alarmantan pad prodaje grupe Pića.

Podravka je tijekom prva tri mjeseca prodala pića u iznosu od 26,8 milijuna kuna, što je u odnosu na isti kvartal lani, kad je iznosila 31,6 milijuna kuna, pad od 17,9 posto. I dok nema dostupnih podataka o minusu koji generira proizvodnja pića, neslužbeno doznajemo da je to za prošlu godinu oko 15 milijuna kuna, s tim da je prihod od prodaje bio oko 170 milijuna kuna.

Prema revidiranom izvještaju za 2012. godinu pića se vode po stavci ‘Pića i ostalo’, u koju se uz bezalkoholna pića još ubrajaju i određene trgovačke robe, usluge inžinjeringa, ugostiteljstva i transporta (ta je grupa ukupno imala prihod od 343,5 milijuna kuna uz minus od 10,4 milijuna kuna). Jasno je da će Uprava Podravke, koja je započela proces restrukturiranja kompanije, uskoro morati donijeti stratešku odluku za segment pića. To bi se moglo dogoditi do objave polugodišnjih rezultata kompanije, što nam je potvrdio i predsjednik Uprave Zvonimir Mršić.

“Pića su na razmatranju i Uprava će u roku nekoliko mjeseci napraviti nekoliko scenarija. Kroz kratko vrijeme imat ćemo cost benefit analizu svakog scenarija”, rekao nam je Mršić.

Dosadašnja su ulaganja u proizvodnju pića i vode bila golema. Prema nekim je procjenama Podravka u tvornicu u Lipiku investirala više od 200 milijuna kuna. Usto su, za ranijih Uprava, kupovani skupi brendovi, među kojima je i Lero. Upravo se Lero nalazi na listi Podravkinih brendova čija se vrijednost revidirala, a samo je lani to bio iznos od 7,2 milijuna kuna.

Unatoč visokim ulaganjima u marketing, pri čemu je, primjerice, za brend Studena bila angažirana i atletičarka Blanka Vlašić, Podravkina pića nisu uspjela zauzeti jači tržišni udio koji se kreće iznad 10 posto. Doduše, niti jedna voda na hrvatskom tržištu nije uspjela značajnije uzeti tržišni udio moćnoj Jamnici zbog njezine povezanosti s Konzumovim policama. Opcija da se Podravkina proizvodnja pića zatvori nije pritom realna i to ne samo zbog velikih ulaganja, nego i vrlo visokih troškova gašenja.

Jedan od mogućih scenarija jest da Podravka u biznis pića pusti strateškog partnera (navodno ima kandidata) s kojim bi se povećao volumen proizvodnje. Ovisno o daljnjim rezultatima razmatrala bi se ili prodaja ili daljnja konsolidacija ili moguće akvizicije u regiji. Jedna od opcija je Podravkino preuzimanje Badela 1862, o čemu smo već pisali. Prodaja većinskog udjela u Badelu 1862 koji ima država (65,84 posto) otegnula se i potpuno je nepoznato kakve su namjere Vlade. S obzirom na to da je na poziciju generalnog direktora Badela 1862 nedavno postavljena nova osoba – očito imaju neki plan.

Podravka je lani bila među 11 ulagača koji su u AUDIO poslali pismo namjere, no do due diligencea nikad nije došla. Navodno u Koprivnici nisu odustali od Badela 1862, no spremni su za njega dati samo kunu jer je zbog velikih obaveza ta tvrtka za njih popriličan zalogaj.

Komentirajte prvi

New Report

Close