Pisalica tvrtkama ISPISUJE BOLJE MARKETINŠKE priče, a Princeza olakšava ‘muke’ bu dućim mladencima

Autor: Lucija Špiljak , 11. srpanj 2019. u 22:00
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Andreja Rambrot i Ante Malenica privatni su i poslovni partneri, vlasnici varaždinskog obrta Moja Tvoja Priča, za web content, pr i edukaciju.

Bez obzira na to jeste li novi poduzetnik ili poslujete godinama, nama se možete obratiti ako želite da vašu priču predstavimo javnosti, u njoj pojačamo vaše vrijednosti kako bi ih vaši kupci mogli konačno primijetiti ili vam pomažemo u kreiranju priče, od naziva brenda do vizualnog osmišljavanja i prodora na tržište”, riječi su poduzetnika Andreje Rambrot i Ante Malenice i vlasnika obrta Moja Tvoja Priča, iz čijega pera u uredu varaždinskog Tehnološkog parka nastaju kreativne priče pod brendovima Pisalica i Princeza.hr.

Kreativnošću do prave publike

Ovaj kreativni par djeluje kroz tri primarne usluge: pisanje sadržaja za web stranice, oglašavanje na društvenim mrežama i edukacije, dok kroz Princezu pomažu klijentima ispričati priče vezane uz vjenčanja. Andreja je zadužena za copywriting i kompletnu kreativu dok Ante plasira priče kroz digitalne kanale pravoj publici. “Iz projekta u projekt pokušavam se pobrinuti da poruku čuje što više prave publike koja će našem klijentu donijeti ekonomsku dobit. I to sve nastojimo mjeriti kroz brojne marketinške indikatore”, kaže Malenica. Nije isključeno da će otvoriti i tvrtku jer lani su zaposlili jednu osobu, a zbog projekta Princeza.hr i velikog opsega posla oko Pisalice, do kraja godine morat će zaposliti još, najvjerojatnije dizajnera.

Čakovčanka Andreja diplomirala je kroatistiku i komparativnu književnost na zagrebačkom Filozofskom fakultetu, dok je Ante studirao na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu, no stanje na tržištu odvelo ih je, kažu, u marketing. Andreja je još za vrijeme studija i nakon njega pisala za nekoliko portala za kulturu i radila na brojnim filmskim i kazališnim festivalima. “To je bio posao koji sam radila s guštom, ali nije bio redovit niti dobro plaćen. Razmišljala sam gdje i kako bih mogla bolje naplatiti svoje pisanje i nekako su se kockice posložile da bi to trebao biti marketing. Napravila sam tip-top LinkedIn profil i počela kao content writer dobivat angažmane, a nakon posla u PR-u jedne udruge, zaposlila sam se u agenciji. Ta je tranzicija trajala najmanje godinu i pol, tijekom čega sam svaki dan slušala strane webinare i gledala tutorijale te puno čitala. Tu su izgrađeni kvalitetni temelji. Ostalo sam gradila u radu s najprije tuđim klijentima u agenciji i kasnije kao voditeljica marketinškog odjela, a zatim i našim klijentima kada je Pisalica zaživjela. To nije ideja koja se rodila preko noći, ali kad sam osvijestila da ne želim živjeti tuđe snove već kreirati vlastite, stisla sam čvrsto zube i krenula u nepoznato. Stvari su krenule brže i bolje od očekivanog pa mi se već za pola godine pridružio Ante”, priča nam Andreja Rambrot.

 

Onda će svi znati za vas

Za dobar marketing danas treba solidna ideja s dobro razrađenom, lako pamtljivom i zanimljivom pričom, te oglašavanje na svim platformama

Malenica, rodom iz Varaždinskih Toplica, je već na FOI-ju pokazivao zanimanje za izgradnju održiva biznisa te načina prezentacije i prodaje proizvoda. “Prvi posao u struci bilo mi je pisanje contenta o web aplikacijama, uz pružanje korisničke podrške. Tu sam naučio kako kompliciranu temu objasniti da je bilo tko razumije, što je bilo dosta važno ako želite nekome prodavati kompleksniji softver. Svoje vještine pisanja još sam jačao pišući redovito u slobodno vrijeme za razne portale vezane uz tehnologiju, multimediju i video igre. Nakon toga sam počeo voditi izradu web projekata na poziciji projekt menadžera. Tu sam dobio neprocjenjivo iskustvo u vezi svih vještina potrebnih za tvrtku; komunikacija s klijentima, organizacija i vođenje vlastitih projekata, prodaja usluga i slično. Iako sam se uspio dobro snaći, gledajući iz današnje perspektive, htio sam ipak raditi pravi marketinški posao koji bi content, digitalnu promociju i web objedinio u efikasan alat za generiranje prometa. I takva mi se prilika pružila u jednoj velikoj zagrebačkoj poliklinici u kojoj sam bio specijalist za digitalni marketing i prodaju. Posao mi je svaki mjesec bio budžet za digitalni marketing potrošiti maksimalno efikasno, prateći brojne statistike i radeći na tome da web stranica bude savršeno optimizirana. Iako sam imao odličnu radnu okolinu, ogromno “learning” iskustvo i uvjete kakve u Hrvatskoj pruža jako malo poduzeća, Andreja i ja smo vrlo brzo prepoznali da je vrijeme da radimo za sebe”, govori Malenica. Ni trenutka nisu požalili zbog svojih odluka.

Prilagodljivost klijentima

Klijentima pružaju usluge pisanja poduzetničkih priča – copywriting, pisanje contenta za blog tvrtke, PR članaka – te njihovo plasiranje kroz najpoznatije digitalne kanale; Google i Facebook oglašivačke mreže, a bave se i e-mail marketingom. Portal Princeza.hr postoji tek nešto više od pola godine i njime pružaju usluge oglašavanja za sve tvrtke koje su kroz svoje proizvode i usluge uključene u vjenčanja. Njihov je plan da taj portal bude cijela platforma, a trenutačno su fokusirani na izgradnju brenda i uvođenje novih modela monetizacije. “Uvelike bi nam pomogla sredstva investitora ili ona povučena iz kakvog projekta na koja se redovito javljamo. Koliko god nam statistike pokazuju da smo krenuli dobro, sve bi se odvijalo puno brže da imamo konkretno novčano zaleđe”, kaže Rambrot.

U Pisalicu su, objašnjavaju, u početku uložili malo novca, ali puno vremena. “Kad nismo radili za klijente, utrošili smo vrijeme u pisanje kvalitetnog sadržaja za objavu na Pisalici ili portalima koje čitaju poslovni ljudi. Kako je priča rasla, tako se i ulog povećavao jer ipak sad imamo zaposlenog, plaćamo ured, komunalije, treba nam tehnika, digitalni alati bez kojih naše svakodnevno poslovanje ne bi bilo moguće. I Princeza je projekt koji smo pokrenuli iz vlastitih sredstava te u njega i dalje ulažemo privatni novac. Sam projekt još nije isplativ, ali se približavamo samoodrživosti. Svjesni smo da je poduzetništvo rizik i koliko nas to ponekad zastrašuje, toliko zapravo uživamo”, kaže Andreja. Uzbudljivo im je i, kažu, promatrati kako im ideja raste u konkretne usluge i proizvode koje tržište zatim testira. “Generalno smo zadovoljni poslovanjem. U poduzetništvu čovjek neprestano traži nove načine da optimizira poslovne procese, smanji troškove bez kojih ne može i pokuša pružiti još kvalitetnije usluge i proizvode u kojima će klijenti prepoznati veću vrijednost”, objašnjava Malenica. U zadnje vrijeme sve su im više u fokusu edukacije.

“Shvaćamo da ne mogu sve tvrtke angažirati marketinšku agenciju pa im nastojimo pomoći da im kroz in-house radionice pokažemo kako najbolje iskoristiti digitalne kanale za promociju proizvoda i usluga”, objašnjava Ante i dodaje da zahvaljujući takvom pristupu klijenti nemaju dojam da je riječ o agenciji. “Ante i ja uvijek na prvi sastanak idemo zajedno, zajedno se predstavljamo potencijalnom klijentu. To nam je važno jer ne želimo raditi s bilo kime, a isto je važno da klijent prije suradnje vidi odgovaramo li mu. Svakom klijentu pokušavamo biti maksimalno dostupni i odgovarati na dodatna pitanja na vrijeme. Kao našu prednost mnogi ističu i jednostavnu i otvorenu, ljudsku pisanu komunikaciju. Takvu žele vidjeti na svojoj web stranici i zato nam se javljaju. Dobar dio klijenata već dobivamo i po preporukama. To su uglavnom web shopovi, mali i srednji iznajmljivači te privatne poliklinike”, navodi Andreja. Klijente najčešće zanimaju rezultati, vidljivi rast po pitanju ostvarenog prometa. “Ako uložite određeni budžet u digitalne kanale, očekujete da će vam se investicija barem vratiti u kraćem roku te donijeti rast prodaje na srednjem i dužem roku uz prihvatljive stope marketinškog ulaganja u ostvarenom prometu. Iako je još dosta tvrtki skeptično oko efikasnosti online kanala, zbog lošijih ranijih iskustava, mislim da danas ipak većina poduzeća shvaća da je bez interneta sve teže računati na željene stope rasta”, smatra Malenica. Najbolje rezultate, kaže njegova partnerica kreativka, postižu s tvrtkama koje im daju potpuno povjerenje i prepuste sve digitalije, od poslagivanja web stranice do održavanja profila društvenih mreža i oglašavanja.

Kako izbjeći dvije greške u promociji

Za dobar marketing danas, smatra Andreja, treba solidna ideja s jako dobro razrađenom, lako pamtljivom i zanimljivom pričom te kontinuirano oglašavanje na svim platformama klijenata. “Skrenula bih pozornost na dvije najčešće pogreške. Prva je da većina biznisa previše priča o sebi, a premalo na web stranicama prezentira svoje usluge i proizvode kroz vrijednosti koje će klijenti dobiti. Druga pogreška je ta da se većina klijenata boji biti drugačija pa idu sigurnim utabanim putem promocije. Nažalost, ako uvijek radite na isti način, uvijek ćete imati i iste rezultate. Moj savjet je da se odmaknete od toga kako rade drugi, budete svoji i jedinstveni. To vaši kupci zamjećuju i nagrađuju vas kroz povećanje prometa i zarade”, kaže Andreja. Osim dobre priče, Ante dodaje da je važan i kontinuitet jer većina malih i srednjih tvrtki radi grešku kad marketinške aktivnosti radi na kraće periode, a da ne mjeri i prati išta putem statistike, ili imaju dobru priču za koju ne naprave promociju. “To je kao da napravite novi brod i nikad ga ne gurnete u more da biste ga stavili u njegovu funkciju”, objašnjava Malenica.

Princeza je trenutačno u beta fazi razvoja stoga planiraju poraditi na kvantiteti sadržaja i povećanju broja pojedinačnih čitatelja kako bi projekt postao samoodrživ. Pisalicu bi voljeli “nadograditi” edukativnim sadržajem, a za jedno i drugo treba im još financijskih i kadrovskih resursa. Treći projekt će planirati tek s povećanjem broja zaposlenih. Premda klijente imaju i u Austriji i Njemačkoj, nadaju se da će tvrtku otvoriti u Hrvatskoj. “Kako smo još uvijek dosta mladi i upoznajemo čari poslovanja u Hrvatskoj, nadam se da ćemo na kraju ipak ostati ovdje”, zaključuju Andreja Rambrot i Ante Malenica.

Komentirajte prvi

New Report

Close