Peti put zaredom isti brendovi opravdali povjerenje kupaca

Autor: Biserka Ranogajec , 29. ožujak 2011. u 22:00

Građani vjeruju domaćim prehrambenim artiklima, dok su u sektorima tehnike i namještaja skloniji strancima

Domaći brendovi Dukat, Franck, Konzum, Ina, Croatia osiguranje, Generalturist, Gavrilović, Kraš i Cedevita već su peti put pobjednici istraživanja povjerenja u robne marke Trusted Brands 2011. Uz ovih devet robnih marki peti put proglašeno je i deset stranih brendova, a to su Nivea, Opel, Gorenje, Hewlett Packard, Nokia, T-Com, Sony, American Express, Ariel i Lesnina.

Prednjače domaći
Nagrade pobjednicima u iznosu od 30 do 50.000 kuna već pet godina u Hrvatskoj dodjeljuje časopis Reader’s Digest u suradnji s britanskom agencijom Wyman Dillon. Trusted Brands je europsko istraživanje koje ispituje odnos potrošača prema proizvodima i brendovima s primarnim ciljem identificiranja brendova, svakodnevnih proizvoda i usluga kojima potrošači najviše vjeruju. Istraživanje mjeri i razinu povjerenja prema institucijama i zanimanjima, izjavila je na konferenciji za novinare u Hrvatskoj gospodarskoj komori Solvay Friebe, koordinatorica europskog istraživanja Reader’s Digesta iz Londona. Ove su godine dodatno ispitivani stavovi građana prema Europskoj uniji i euru. Dijelom europskog istraživanja postao je i Trusted Brand Hrvatska. Upitnik je poslan poštom prošle godine i od osam tisuća ispitanika odazvalo se njih 1200 koji su ocjenjivali 1500 brendova. U kategoriji 35 proizvoda i usluga nagradu Trusted Brands dobio je 21 domaći i 13 stranih brendova. U Europi je u istraživanju sudjelovalo više od 33.000 ispitanika u 16 zemalja. Prema rezultatima, Europljani najviše vjeruju markama koje su pobijedile u više od sedam zemalja. To su kozmetika Nivea, mobilni telefon Nokia, kreditna kartica Visa, kamere i fotoaparati Canon, osobno računalo HP/HP Compaq, prašak za pranje rublja Ariel, žitarice za doručak Kellogg’s i Nestle te kućanski aparati Miele. Hrvatski građani su pak u različitim kategorijama od mliječnih i konzerviranih proizvoda do kave, čokolade te voda najviše povjerenja iskazali prema brendovima Dukata, Gavrilovića, Francka, Kraša, Kutjeva i Cedevite. Od dječje hrane dominira Podravkin Lino, od voda Agrokorova Jana, a od lijekova sredstva za ublažavanje bolova iz Plive i Belupa. U pet posljednjih godina Nivea je najuspješniji brend u Hrvatskoj i u Europi. Ukratko, naši građani vjeruju domaćim prehrambenim artiklima, ali kad je riječ o tehnici, pa čak i namještaju, preferiraju strane.

Predvodi 24sata
Prema istraživanjima tijekom rujna i listopada prošle godine u svih 35 proizvoda u Hrvatskoj pobijedili su, primjerice, Zvijezdina majoneza, Kutjevačko vino i Ledova smrznuta hrana te čokolade Milka i Kraš. U kategoriji namještaja prva je Lesnina, od dnevnih novina 24sata, a od benzinskih servisa Ina. Od automobila Hrvati najviše cijene marku Opel, od televizora Samsung i Konzum kako prvi trgovački centar. Najdraža im je zubna pasta Zirodent, a od sredstava za čišćenje Domestos te sva Niveina kozmetika, dok je najbolja banka Zagrebačka.

Porazno

Tek 7% vjeruje Vladi
Polovica europskih građana htjela bi vratiti svoje nacionalne valute, odnosno njih 51% imaju malo ili nimalo povjerenja u euro. Euru najviše vjeruju Finci (69%), a najmanje Česi (27%). Hrvati sa 50% malo više vjeruju od Slovenaca iako nisu u zoni eura kao i od još ponekih država iz ove zone. U svih 16 zemalja povjerenje u Europsku uniju inače je nisko (37%), dok je u Hrvatskoj 35%. Što se tiče zanimanja potrošači u Europi i u Hrvatskoj najviše vjeruju vatrogascima. Hrvati sa 7% te Rumunji najmanje od svih vjeruju svojim vladama.

Komentirajte prvi

New Report

Close