Pavletić: Značajniji interes ulagača očekujem u ponedjeljak

Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Nakon dokapitalizacije, već pete u povijesti Uljanik plovidbe, te reprograma kredita ta će pulska brodarska kompanija smanjiti zaduženost za približno 10 milijuna dolara. Na Zagrebačkoj su burzi u petak predstavnici kompanije održali prezentaciju povodom prikupljanja kapitala izdavanjem 250.000 povlaštenih dionica.

Vrijednosnice se izdaju po nominalnoj cijeni od 100 kuna, a kompanija budućim vlasnicima tih  jamči isplatu godišnje dividende od pet posto nominalne cijene, odnosno pet kuna po dionici. Tijekom upisa koji je počeo u ponedjeljak, a završit će 17. prosinca dionice se prodaju po 120 kuna, što znači da će Uljanik plovidba prikupiti najviše 30 milijuna kuna.

U razgovoru za Poslovni dnevnik direktor Dragutin Pavletić - koji je ujedno i najveći pojedinačni dioničar sa 6,3 posto udjela - kazao je kako značajniji interes ulagača očekuje u ponedjeljak. Na pitanje na što će konkretno otići novac iz dokapitalizacije, Pavletić kaže da će većina otići na otplatu kredita, a ostatak za podizanje radnog kapitala. „U svakom trenutku treba nam barem 500.000 dolara obrtnog kapitala po brodu da bi normalno radili“, naglašava Pavletić.

Krajem rujna ukupni dug kompanije iznosio je 948,7 milijuna kuna. Pavletić kaže kako će nakon dokapitalizacije i reprograma postojećih kredita s bankama, što je kompanija javno objavila krajem prošlog mjeseca, zaduženost pasti na približno 830 milijuna kuna, odnosno nekih 130 milijuna dolara. Što se tiče općenitog financijskog stanja kompanije, Pavletić kaže kako su nakon nekoliko godina provedenih „u crvenom“, ove godine ušli u pozitivno poslovanje. „Međutim, tragovi su ostali. Ako ste 2016. zarađivali 2500 dolara na prijevozu rasuog tereta, a imate 5200 dolara operativnih troškova svaki dan, za mjesec dana ste u minusu od 100.000 dolara. Ove godine povukao nas je nazad tankerski sektor koji je do zadnjih 15 dana bio pod snažnim pritiskom, vozarine su bile mnogo niže i od konzervativnih procjena“, ističe Pavletić.

Što se tiče procjena vozarina u 2019., Pavletić očekuje u sektoru rasutog tereta raspon od 13.000 do 15.000 dolara, a u tankerskom sektoru oko 18.000 dolara. „To su brojke koje Uljanik plovidbi omogućavaju razmišljanja o obnovi flote“, najavio je Pavletić. Stoga je najavio da bi kompanija iduće godine ušla u još jednu dokapitalizaciju od 10 milijuna dolara za kupnju dva rabljena broda za ukupno 30 milijuna dolara.

Komentari (8)
  • tale
    tale 9:14 14.12.2018.

    e-kloshar


    ulagači se još nisu oporavili od dokapitalizacije dalekovoda :)

    Ulagaci DLKV su mogli prodat po duploj cijeni bez problema. a i vecoj.
    Ak su cekali do sad, ko im kriv.

  • desnokrilo
    desnokrilo 15:03 13.12.2018.

    ovo je zemlja bez karaktera pa može što hoće

  • purCo
    purCo 14:20 10.12.2018.

    zvonkac


    Nikako mi nije jasno kako neki mogu poslovati sa tolikim dugom a da nisu u blokadi. No čemu se čuditi, to je Hrvatska.

    stari morski vuk
Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!