Pana povukla 85.000 eura za marketing i jačanje izvoza

Autor: Ksenija Kale , 10. siječanj 2011. u 22:00

Međimurska tvrtka realizirala projekt vrijedan 114.000 eura

Drvna industrija Pana povukla je 85.606 eura nepovratnih sredstava iz programa Europske unije PHARE 2006. za male i srednje poduzetnike. To je tvrtki iz Čakovca znatno olakšalo realizaciju projekta ukupno vrijednog 114.142 eura u svrhu poboljšanja marketinga, prezentacije i distribucuije proizvoda na stranim tržištima koji je Europska unija sufinancirala sa 75 posto. Kako je rekao Alojzije Sobočanec, vlasnik i direktor Međimurjepleta, u čijem sastavu se Pana nalazi, u ovom projektu tvrtka si je za ciljeve postavila prezentaciju asortimana na šest međunarodnih sajmova, izradu nove internetske stranice i omogućavanje prodaje preko interneta. “Dokumentacija je složena i opširna što je predstavljalo najveći problem u cijelom tom projektu te ju je bilo potrebno voditi cijelo vrijeme tijekom jednogodišnjeg trajanja projekta”, prisjeća se Ana Marija Sobočanec Dujić, članica Uprave Međimurjepleta, specijaliziranog za proizvodnju namještaja i ostalih proizvoda od vrbovih šiba, drveta, ratana, vodenih zumbula i bambusa. Provedba projekta trajala je od 29. studenoga 2008. godine do istog datuma godinu dana kasnije.

Rigorozne kontrole
“Vrlo je važno aktivno poznavanje engleskog jezika u govoru i pismu jer bez te pretpostavke je mnogo teže realizirati ukupan projekt. Dokumentacija se nakon završetka projekta mora čuvati sedam godina”, napominje. Tvrtka Pana, specijalizirana za proizvode od drveta, osnovana je 2002. godine. Početna joj je djelatnost bila usmjerena na primarnu preradu drva u vlastitim pilanskim pogonima te na stolarsku proizvodnju za potrebe stanogradnje na domaćem i inozemnom tržištu. Poslije je krenula u pilansku i doradnu proizvodnju te proizvodnju klasičnog te lam i mozaik parketa. Pana i Međumurjeplet zapošljavaju ukupno 173 radnika. U poslovima pripreme projekta za nepovratna sredstva Europske unije Pana je angažirala stručnjake iz razvojne agencije, a na poslovima provedbe projekta radio je tim zaposlenika iz tvrtke. Tijek trajanja projekta, kaže Sobočanec Dujić, pratili su i kontrolirali revizori domaćih institucija Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) i Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva te Delegacije Europske unije. S obzirom na dosadašnje pozitivno iskustvo u povlačenju nepovratnog novca iz fonda Europske unije, u Pani poručuju da bi se opet upustili u isti pothvat pogotovo ako se u obzir uzmu koristi koje je projekt donio poslovanju međimurske tvrtke koja 30 posto svojih proizvoda izvozi na inozemna tržišta.

Lakše se nosili s krizom
“Nakon dosadašnjeg iskustava ponovo bismo koristili sredstva Europskih fondova jer nam uvelike pomažu u nadogradnji proizvodnje te lakšem izlasku naših proizvoda na inozemna tržišta. Koristeći ta namjenska sredstva u svrhu marketinga, prezentacije i distribucije naših proizvoda na inozemnim tržištima Pana je unatoč recesiji ostvarila pozitivne rezultate te otvorila nova tržišta i izvan Europske unije”, zaključuje Ana Marija Sobočanec Dujić.

Priprema

Ništa bez konzultanata
“U pripremi projekta koristili smo usluge konzultanta razvojne agencije Dan – Sjever iz Varaždina. U koordinaciju cijelog projekta bilo je uključeno više ljudi iz naše tvrtke koji su pokrivali različita područja, kako iz proizvodnje, tako i iz prodaje i marketinga”, ističe Ana Marija Sobočanec Dujić, članica Uprave Međimurjepleta, u čijem sastavu djeluje Pana.

Komentirajte prvi

New Report

Close