Outleti u krizi ojačali poslovanje

Autor: Branka Prica , 13. listopad 2010. u 22:00

I Roses Fashion Outlet i Outlet Sveta Helena imaju 150 brendova, a njihovi direktori ističu konstantan rast prometa i sve veći broj posjetitelja

Dvije godine nakon otvaranja dvaju outlet centara u Hrvatskoj – Roses Fashion Outleta u Svetom Križu Začretju i Outlet Centera Sveta Helena koji je smješten u istoimenome mjestu udaljenom 15 kilometara od izlaska iz Zagreba – ulagači kažu da su zadovoljni njihovim razvojem i rezultatima. Outlet centri su vrlo specifični trgovački centri. Dok se na klasične trgovačke centre kriza i recesija odražava negativno, outlet centri upravo u doba krize i recesije najbolje posluju. Ondje su cijene cijele godine snižene od 30 do 80 posto te omogućavaju potrošačima povoljnu kupnju bez odricanja kvalitete. Kupci se ni u kriznim vremenima ne žele odreći omiljenih brendova, a s obzirom na to da imaju smanjeni budžet, najviše važnosti pridaju niskim cijenama pa češće idu u outlet centre. I Roses Fashion Outlet i Outlet Center Sveta Helena imaju 150 brendova, a njihovi direktori ističu konstantan rast prometa i sve veći broj posjetitelja.

Iznenađujuće dobre kampanje
Kako je rekao Roman Rogović, direktor tvrtke Dayland i suvlasnik Roses Fashion Outlet centra, njihovom poslovnom uspjehu ide u prilog što se ovaj centar u protekloj godini još više okrenuo stranim tržištima – posebice Austriji i Sloveniji. “Kupcima iz tih zemalja smo izrazito atraktivni zbog blizine i odlične pozicije, ali i zbog činjenice da strani kupci u Rosesu ostvaruju dodatnu pogodnost u obliku povrata poreza”, otkrio je i dodao kako dobrom poslovanju pomaže i činjenica da je velik dio centra iznajmljen izravno vlasnicima brendova. Također koncept outlet centra je nov na hrvatskom tržištu pa treba proći određena faza upoznavanja kupaca s ponudom tržišta, pa tako i zakupaca s tim oblikom trgovine. Ako se usporedimo s jednim od najuspješnijih europskih outlet centra, Parndorfom u Austriji, i s njihovim poslovanjem u prve tri godine, već samo ih daleko nadmašili. Naravno da očekujemo još bolje rezultate kada naš outlet centar prođe prvo razdoblje predstavljanja na tržištu – minimalno prve tri godine”, istaknuo je. I dok se prošle godine hvalio posjećenošću od dva milijuna posjetitelja, očekivana brojka ove godine bit će između 1,8 i 2,4 milijuna. I Dragana Bokan, direktorica Outlet Centra Sveta Helena, ne skriva zadovoljstvo iako je ukupan ostvareni promet prošle godine u ovo vrijeme bio nešto veći, ako se usporedi s istim razdobljem tekuće godine. “Ni porast posjećenosti nije u svakom mjesecu proporcionalan porastu prometa, što je i očekivano zbog negativnog odraza krize na potrošnju, ali neke kampanje su nam također donijele pozitivna iznenađenja”, rekla je Bokan.

Ove godine očekuju blagi porast broja posjetitelja u odnosu na prošlogodišnjih milijun. Oba centra zadržala su podatke o prometu kao svoju poslovnu tajnu, a u Roses Fashion Outletu, kad je promet u pitanju, naglašavaju kako najveću ulogu imaju zakupci koji uspiju sastaviti ponudu koja odgovara kupcima. “Možemo navesti da od otvorenja prometi neprestano rastu te da smo ovaj mjesec kod nekoliko zakupaca opet bilježili rekordne podatke, odnosno najveći promet od otvorenja”, kazao je Rogović. Prema svjetskim iskustvima, otvaranje trgovina u outletu isplati se onim trgovcima koji mogu ostvariti više od 2500 eura godišnje po četvornome metru prodajnog prostora kako bi se ostvarila dobit, a podatke o prosjeku hrvatskih zakupaca u oba outlet centra tretiraju kao povjerljive. Na pitanje je li bilo zatvaranja nekih trgovina, Dragana Bokan je odgovorila kako su smjene starih zakupaca novima uobičajene za poslovanje svih trgovačkih i outlet centara u svijetu. “Takve smjene nisu se negativno odrazile na ukupno poslovanje centra”, ispričala je i naglasila da je popunjenost prodajnih prostora u Svetoj Heleni 70 posto te se istovremeno radi na popunjavanju ostatka prostora.

Najamnine po prostoru i prometu
O zatvaranju nekih trgovina u Roses Fashion Outlet Centru Rogović je kazao: “Bilo je izmjena zakupaca, a vjerojatno će biti još izmjena. Međutim, to se odnosi isključivo na poduzeća koji ne prate outlet filozofiju i ne mogu ponuditi adekvatnu robu u adekvatnoj količini po vrlo niskim cijenama. Ako zakupac dođe u takvu situaciju, pokušavamo naći zajedničko rješenje te se, ako uspijemo, ponuda poboljša, a ako ne uspijemo, onda se u dogovoru raziđemo”, ustvrdio je. Trenutačno je, kaže, 95 posto trgovina iznajmljeno. Najamnine u Rosesu plaćaju se fiksno po četvornome metru. Uz najamninu plaća se i postotak od prometa, ali samo ako je veći od fiksne najamnine. I dok u Svetoj Heleni ne otkrivaju podatke o prosječnoj cijeni zakupa prostora, u Rosesu se cijene kreću od 15 do 28 eura, ovisno o brendu, veličini prostora i drugim komercijalnim uvjetima. Prosječna cijena zakupa je nešto ispod 20 eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close