Oporavak hrvatske maloprodaje nakon gotovo dvije gladne godine

Autor: Božica Babić; Ksenija Kale , 31. kolovoz 2010. u 22:00

Dok su Plodine imale uspješno polugodište te su se stopom rasta prodaje svrstale uz bok Wal-Marta i Carrefoura, prihodi ostalih domaćih trgovaca su pali

Srpanjski rezultat u hrvatskoj maloprodaji, iako je riječ o skromnom nominalnom rastu od jedan posto (realni 0,7%) najavljuje oporavak tržišta koje je potonulo u minus prije 21 mjesec. Taj učinak ohrabruje i radi činjenice da je polugodište 2010. prema 2009. zaključeno s padom potrošnje od 5,7 posto.

Sumorna slika
Kalvariji maloprodaje svjedoči i polugodišnje poslovanje tri najveća ovdašnja trgovca. Jedino su riječke Plodine imale rast prihoda na godišnjoj razini, 63 milijuna kuna. Gotovo toliko (61 mil. kn) povećani su i rashodi dok je dobit bila neznatno manja nego lani, iznosila je 11,6 milijuna kuna. Tržišni lider Konzum na prihodu od prodaje bilježi minus od 181 milijun kuna. Kako su šparnim ponašanjem za 143 milijuna srezali i rashode dobit je narasla na 26,6 milijuna kuna dok je lanjskog lipnja iznosila 20,3 milijuna. Ruže ne cvjetaju ni Mercatoru-H iako je integrirao lani kupljeni Getro. Zbog poslovne politike matične kuće ne objavljuje se pojedinačni učinak nijedne tvrtke kćeri, nego skupni za pet tržišta (HR, BiH, Srbija, Crna Gora, Bugarska) regije. Za šest mjeseci 2010. ostvareno je 495,8 milijuna eura prihoda, u cijeloj 2009. iznosio je 899 milijuna eura. Ovogodišnjem rastu regije, kažu u Mercatoru, najveći doprinos od 11% dao je Getro. Iz tako spomenutih detalja moguće je iščitati da je Mercator u regiji u polugodištu imao pad prihoda. Hrvatska maloprodaja tako se uklopila u sumornu svjetsku sliku. Ni najveći europski trgovački lanac Carrefour usprkos ostvarenoj neto dobiti za prvo polugodište rezultatima nije opravdao očekivanja analitičara koji su očekivali 292 milijuna eura. Razlog je, poručuju u Upravi pad prodaja u Europi i Brazilu i troškovi zatvaranja prodavaonica u Belgiji. Dobit Carrefoura u promatranom razdoblju iznosi 82 milijuna eura u usporedbi s 58 milijuna eura gubitka ostvarenih lani uz rast prihoda od 6%, na 48,9 mlrd. eura, poručuju iz sjedišta kompanije u Parizu.

Rast Wal-Marta
Najveći svjetski trgovački lanac, američki Wal-Mart prvo je polugodište, do 31. srpnja, zaključio rastom dobiti od 6,6% na 6,8 milijardi dolara dok kreše troškove i bilježi rast prodaje na inozemnim tržištima. Prihodi su povećani 4,3 posto na 203,5 milijardi dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close