Od SMS naplate parkiranja u Zagrebu do informatizacije Tiskovih kioska

Autor: Tomislav Pili , 07. travanj 2009. u 22:00

Infoart je dugogodišnji partner IBM-a i Oraclea, a osim suradnje na izradi sustava SMS naplate parkinga u Zagrebu, informatizirali su blagajne na kioscima Tiska

IT sektor zauzima vrlo važno mjesto u gospodarstvu svake države koja želi biti dijelom informacijskog društva 21. stoljeća. U domaćem IT sektoru, osim velikih tvrtki koje se pretežno bave sistem-integriranjem ili distribucijom hardware-a, postoji i cijeli niz manjih, usko specijaliziranih tvrtki. Jedna od takvih tvrtki je i zagrebački Infoart koji je prošle godine proslavio 20 godina uspješnog poslovanja, a povijest ove tvrtke na neki način odražava razvoj cijelog domaćeg IT sektora nakon proglašenja hrvatske neovisnosti.

Inovativni projekti
Infoart je tvrtka specijalizirana za softverske aplikacije za ljudske resurse i veleprodaju te maloprodaju, s naglaskom na novinske kioske. Tijekom godina tvrtka se profilirala u softversku tvrtku koja proizvodi vlastita rješenja uz korištenje najsuvremenije tehnologije, a u njoj trenutno pretežito rade zaposlenici koji su u trenutku osnivanja još bili u vrtiću. Dugogodišnji tehnološki partneri Infoarta su svjetski poznate i priznate tvrtke Oracle i IBM, a svojevrsni je kuriozitet da je partnerski ugovor Infoarta s IBM-om bio označen brojem 001. Osnivači Infoarta, Borivoj Sirovica i Boris Vuković, odlučili su u cijeli pothvat krenuti još 1988. godine, netom nakon diplomiranja. Sirovica je diplomirao poslovnu informatiku na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, a Vuković je na PMF-u diplomirao matematiku. Ulazak u IT biznis i osnivanje Infoarta bio je, slobodno se može reći, rezultat velikog entuzijazma, pojasnio je za Poslovni dnevnik Borivoj Sirovica, jedan od suvlasnika. “Kolega Boris Vuković i ja osnovali smo tvrtku s posuđenih tadašnjih 500 njemačkih maraka. U početku je on bio zadužen za development, a ja za komercijalu i implementaciju. Posao je dobro krenuo, ali je onda došao rat i sve je stalo. I danas smatram da su nam ta prva iskustva najvažnija u poslovnoj karijeri jer smo u stvarnom životu i direktnom kontaktu s klijentima stekli specifična praktična znanja o poslovnim procesima i odnosima ili razlikama između uspješne i manje uspješne implementacije”, rekao je Sirovica. Zanimljivo je da je prvi veliki klijent Infoarta bio tadašnji jugoslavenski prehrambeni div Agrokomerc iz Velike Kladuše pod vodstvom kontroverznog Fikreta Abdića. Za Agrokomerc i njegovih 25 organizacija udruženog rada Infoart je napravio softversko rješenje za obračun plaća. No, dobar start tvrtke zaustavlja rat zbog kojeg poslovna aktivnost Infoarta praktički zamire sljedećih nekoliko godina. “Tvrtka je praktički stagnirala sve do 1997. godine kada smo dobili prvog većeg klijenta, maloprodajnu tvrtku Puljanka”, kazao je Sirovica. No, od tada započinje uzlazna poslovna putanja te tvrtke koja danas broji 30-tak zaposlenih, a samo je prošle godina zaposleno desetak novih zaposlenika.

Prošlu godinu, osim po obilježavanju 20. rođendana tvrtke, Sirovica ističe kao godinu za pamćenje.“Prošla godina bila je najuspješnija u dosadašnjoj 20-godišnjoj povijesti tvrtke. Osim dobrih financijskih pokazatelja koji se ogledaju u rastu ukupnog prihoda za 38 posto, na 8,7 milijuna kuna i dobiti na 1,4 milijuna kuna, naročito nas veseli činjenica da smo zaposlili 10-ak mladih IT stručnjaka, te uspješno implementirali neke velike projekte, među kojima i specifično rješenje za maloprodaju u najvećim lancima kioska”. Specifično rješenje o kojem govori Sirovica je softverska aplikacija POSiA koja je na neki način kruna dosadašnjeg tehnološkog razvoja Infoarta. Temelji se na POS terminalima s ekranima osjetljivima na dodir, a namijenjen je za tvrtke kojima je osnovna djelatnost maloprodaja. POSiA je rezultat poslovne filozofije tvrtke, ali i specifičnosti hrvatskog tržišta, objašnjava Sirovica. “Mislim da se potencijal i snaga IT tvrtke prvenstveno ogledaju u kompetencijama i količini akumuliranog znanja. Naše tržište je malo i relativno zatvoreno, manje tvrtke se specijaliziraju ili propadaju dok veće upadaju u zamku svaštarenja i tako gube fokus. Mi smo se specijalizirali za maloprodaju, a unutar nje za kioske, jer takva vrsta poslovanja ima svoje brojne specifičnosti – uglavnom je jedna osoba istovremeno prodavač, nabavljač i administrator. Konkretna istraživanja su pokazala da je uvođenje našeg sustava skratilo potrebno vrijeme administracije u kiosku za dva sata dnevno, uz poboljšanu kontrolu i prateći porast prihoda”. Jedno od javnosti poznatijih rješenja je i plaćanje parkinga putem SMS-a na kojem je Infoart surađivao u sklopu razvojnog tima s tvrtkom RAO koja jeod lani i njihov strateški partner. Osim zajedničke tvrtke i razvojnog tima za rješenja iz područja parkiranja, partnerstvo s RAO-om Infoartu služi i za zajedničke nastupe na europskim tržištima, tvrdi Sirovica. Planovi za budućnost uključuju naglasak na kvaliteti, a ne kvantiteti.

Velika očekivanja
“Nadamo se da će 2009. biti godina učvršćivanja naše tržišne pozicije, a planiramo nastaviti inestirati u edukaciju naših zaposlenika i zapošljavanje novih ljudi. Očekujemo daljnji rast prihoda od prodaje usluga i licencija, a ostvarena dobit služi nam kao ”rezerva“ i sredstvo za financiranje daljnjeg razvoja. Ne želimo rast i širenje pod svaku cijenu, važniji su nam kvalitetni poslovi”, tvrdi Sirovica. Zaposlenicima se posvećuje velika pažnja, a većina se regrutira još dok su na fakultetu, u čemu veliku ulogu ima trostrana suradnja između Infoarta, Oracle-a i zagrebačkog FER-a. Sirovica tvrdi da su zaposlenici vrlo zadovoljni radnim uvjetima, o čemu svjedoči i vrlo mala fluktuacija zaposlenika.Optimizam ovoj tvrtki ne nedostaje, a samo je pitanje trenutka kada će to prepoznati i europsko tržište.

Činjenice

Referentna lista
Infoart ima referentnu listu od 30-tak klijenata među kojima se ističu Chromos Agro, Auto Zubak, Puljanka, Radin Grafika, ZG Holding, Ministarstvo financija, Perutnina Ptuj i Tisak. Neke od tih tvrtki “povele” su Infoart za sobom kako su se širile u regiji, pa su njihova softverska rješenja postala standardna i u regionalnim akvizicijama.

Zadovoljni zaposlenici
Od osnivanja tvrtke nije otišao ni jedan od naših ključnih ljudi, a oni zaposlenici koji su prešli u druge tvrtke, otišli su zato jer su shvatili da se u karijeri ne žele baviti određenim dijelom informatike koji mi razvijamo, a ne zato jer su bili nezadovoljni radnim uvjetima kod nas, rekao je Sirovica.Međutim, iako se zaposlenicima mnogo daje, od njih se prvi rezultati očekuju već dva mjeseca nakon zapošljavanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close