Novom tvornicom spremni smo pomesti europsku konkurenciju

Autor: Darko Bičak , 27. listopad 2009. u 22:00

Tvrtka Glazir vodeći je hrvatski proizvođač nadjeva za kolače, s prihodom od 17,1 milijun kuna

Otvaranjem novog pogona za preradu voća te proizvodnju voćnih i kakao-krem proizvoda za pekarstvo zagrebačka tvrtka Glazir već sada udovoljava europskim normama za plasman svojih proizvoda na zahtjevno tržište EU. Naime, Glazir je, uz financijski okvir Hrvatske banke za obnovu i razvoj, povukao iz EU programa SAPARD 10 milijuna kuna za svoj novi pogon koji je ovih dana otvoren u Oborovskim Novakima u okolici Zagreba. Kako pojašnjava Zdenka Kovačević-Balen, izvršna direktorica Glazira, projekt osiguravanja novca iz fonda EU počeo je krajem prošle godine kada je potvrđeno da udovoljavaju EU mjerilima za poticaj. “Procedura je jako složena i potrebno je premostiti mnogobrojne birokratske zapreke. No zahvaljujući vlastitim snagama te uz pomoć konzultanata uspjeli smo”, kaže Kovačević-Balen.

Nova ulaganja
Ovim projektom ne završava investicijski ciklus Glazira, navodi Kovačević-Balen, jer se u budućnosti planira uložiti još 1,8 milijuna eura u najsuvremeniju tehnologiju. U prvom redu se planira ulagati u novu opremu za proizvodnju koja bi proizvod učinila kvalitetnijim i konkurentnijim na europskom tržištu. Novim pogonom u Oborovskim Novakima tvrtka će imati i znatne uštede zbog većeg skladišta i mogućnosti skladištenja sirovina kao i gotove robe. Već u njihovu starom pogonu u Sesvetama je nakon uvedenog standarda ISO 9001 primijenjen i HACCP sustav, koji stavlja naglasak na kontrolu proizvodnih uvjeta potrebnih za proizvodnju ispravne i sigurne hrane. Tvrtka je, objašnjava Zdenka Kovačević-Balen, već sad spremna na oštru konkurenciju koja dolazi sa Zapada te smatra da skori ulazak Hrvatske u EU može samo poboljšati njihovo poslovanje. Tvrtka je od samog osnivanja bilježila velik porast prihoda iz godinu u godinu tako da je u početku to iznosilo i više od 50 posto godišnje, da bi se u posljednjih nekoliko godina stabilizirao na rast od 20 posto. Sama kriza, navodi Kovačević-Balen, nije odviše pogodila tvrtku. Bez obzira na to što su se na tržištu pojavili jeftiniji proizvodi, naši su kupci ostali vjerni i cijene kvalitetu naših proizvoda. To odgovara i Glaziru jer smo mi svoj brend izgradili upravo na nadjevima s visokim udjelom voća”, rekla je direktorica Glazira. Glazir je 1994. godine osnovao njezin, danas jedini vlasnik, Darko Glad sa svoja tri partnera. Glad je šest godina živio u SAD-u te je nakon povratka u Hrvatsku došao na ideju da pokrene biznis s restoranima brze prehrane, naime istovremeno su osnovani American Donut te Glazir kao njegova sestrinska servisna tvrtka. No s vremenom je Glazir prerastao svoju primarnu namjenu te se okrenuo vlastitom poslu. Godine 1997. pokreće vlastitu proizvodnju voćnih nadjeva, a 2003. godine kreće i s proizvodnjom kakao-krem proizvoda okusa čokolade i lješnjaka. Te je godine proizvedeno oko 100 tona raznih nadjeva da bi se posljednjih godina ta brojka popela na 1000 tona, a otvaranjem novog pogona otvaraju se dodatne mogućnosti za proširenje ukupnoga kapaciteta.

U izvoz 35 posto
Od te brojke oko 80 posto proizvodnje otpada na voćni asortiman, a 20 posto na čokoladni. U voćnom segmentu je najtraženiji proizvod nadjev od višnje koji zauzima 60 posto proizvodnje, a ostatak čine ostala voćna punila, prije svega jabuka i marelica. U Glaziru pojašnjavaju da je njihova tvrtka vrlo fleksibilna te se brzo može prilagoditi zahtjevima tržišta i ponuditi proizvod koji je najtraženiji. S novim skladišnim kapacitetima u Oborovskim Novakima ta fleksibilnost će još jače doći do izražaja. U svojoj ponudi Glazir danas ima 30-ak proizvoda koje plasira prema više od 20 distributera u Hrvatskoj, a prisutan je i na tržištima svih zemalja regije. Od svoje proizvodnje od tisuću tona oko 35 posto se plasira u izvoz, a u Glaziru najavljuju da će se taj postotak u budućnosti povećati jer je hrvatsko tržište premalo za njihove ambicije. Iako ne žele govoriti o konkretnim brojkama, u Glaziru kažu da na hrvatskom tržištu djeluje ukupno pet ozbiljnijih tvrtki koje se bave istim poslom, barem u nekom segmentu, kao i oni, no da su oni prema vlastitoj procjeni ipak najjači. To potkrepljuju činjenicom da imaju najveći asortiman te kategorije proizvoda na tržištu.

Proizvodnja

Slani nadjevi
Proizvodnja Glazira se od svojih početaka do danas bazirala na slatkim pekarskim nadjevima – čokoladni i voćni. No izvršna direktorica tvrtke Zdenka Kovačević-Balen najavljuje da će u njihovom novom pogonu u Oborovskim Novakima biti uskoro pokrenuta i proizvodnja slanih pekarskih nadjeva. Tu se prije svega misli na nadjeve na bazi špinata i sličnog, tržištu zanimljivog, povrća.

Poticaji EU-a od deset milijuna kuna

Maksimalan iznos iz SAPARD-a
SAPARD program je poseban program Europske unije za poljoprivredu i razvitak ruralnih područja. Njegova glavna svrha je doprinos usvajanju pravne stečevine EU na području zajedničke poljoprivredne politike, a obuhvaća sustav mjera za lakše prilagođavanje poljoprivrede i ruralnog razvitka organizaciji, tržištu i zakonodavstvu Europske unije. Program omogućuje korisnicima, odnosno tvrtkama ili fizičkim osobama koje se bave poljoprivredom ili prehrambenom proizvodnjom, da se prijave za korištenje sredstava kroz Mjeru 1, koja se odnosi na ulaganja u poljoprivredna gospodarstva, ili Mjeru 2, koja podupire unapređenje prerade i trženja poljoprivrednih i ribljih proizvoda. Posebnost programa je u tome što pruža velike mogućnosti krajnjim korisnicima osiguravanjem nepovratnih sredstava Europske unije do 2,5, odnosno 10 milijuna kuna, ovisno za koju se od dviju mjera SAPARD programa projekt prijavljuje. Tvrtka Glazir kroz ovu je investiciju iskoristila maksimalni iznos poticaja iz programa, čime je njezin uspjeh odličan primjer učinkovitog ulaganja i realizacije dobivenih sredstava.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Konacno i pozitivan primjer u gospodarstvu u poplavi ruznih vijesti…
Svaka cast Glaziru 🙂

New Report

Close