‘Nova pruga HŽ-a Vinkovci – Šid nesigurna za promet’

Autor: Marija Brnić , 17. siječanj 2012. u 22:00

Argument Sindikata je i sudska presuda iz 2010. o nesigurnosti signalnih uređaja

Uoči svečanosti povodom završetka radova na obnovi željezničke pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica (Šid), koja bi se u prisutnosti potpredsjednika Vlade Branka Grčića te ministara Zlatka Komadine i Vesne Pusić te šefa Delegacije EU u Hrvatskoj Paula Vandorena, trebala održati u četvrtak u Tovarniku, Sindikat prometnika vlakova Hrvatske upozorio je na to da HŽ Infrastruktura nije uklonila tehničke nepravilnosti ugozivši time sigurnost putnika.

Riječ je o jednoj od najprometnijih međunarodnih željezničkih pruga i najvećem infrastrukturnom projektu koji je u Hrvatskoj financiran iz pretpristupnih fondova EU. Ukupna je vrijednost projekta gotovo 76 milijuna eura, od čega je 38 posto osigurala EU, a ostatak državni proračun. No, u projektu obnove se štedjelo i nije se pridržavalo europskih normi, pa ni hrvatskih, koje nalažu da pri gradnji ili rekonstrukciji glavnih pruga od važnosti za međunarodni promet sva križanja moraju biti izvan razine (cesta i pruga ne smiju se križati).No, kako upozorava glavni tajnik Sindikata Anto Iličić, nadvožnjak je desetak puta skuplja opcija od križanja u razini. Stoga je, ističe Iličić, HŽ Infrastuktura, iako su se ulagala velika sredstva u najmoderniju opremu, napravila goleme propuste i nije na 12 prijelaza s nepouzdanim senozorima uklonila propuste i investirala u bolje uvjete prometa. Time je, dodaje, ignorirala ne samo standarde nego i ranije pravosudne odluke u tom pogledu. Još 2005. inspekcija željezničkog prometa na toj je dionici utvrdila tehničke nepravilnosti koje mogu ugroziti sigurnost prometa, a u ožujku 2010. to je presudom HŽ-u potvrdio i Upravni sud. No, HŽ Infrastruktura presudu nije poštovala, što potvrđuje i privremeno rješenje za promet koju je za tu dionicu prije desetak dana izdalo Ministarstvo prometa i infrastrukture, ograničivši brzinu na 50 km/h na prijelazima s nepouzdanom signalnom opremom. “Ako je država uvela nultu stopu tolerancije na korpuciju, mora isto postupiti i u provedbi sudskih presuda jer građanima treba sigurnost”, upozorava Iličić, koji je o svemu obavijestio predsjednike države, Vlade i Sabora, kao i šefa delegacije EU, te ih pozvao da ignoriranjem svečanosti puštanja u rad i promotivne vožnje obnovljenom dionicom pokažu da ne toleriraju postupke HŽ Infrastrukture.

HZ odgovara

‘Prijelaz je siguran’
Navodi sindikata nepotpuni su i daju krivu sliku, tvrdi Branimir Jerneić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture. Na 9 prijelaza su, kaže, signalni uređaji ugrađeni još 1999. i 2000. i nisu dio projekta koji financira EU, a oprema za tri koja je ugrađena u ovom projektu prošla je sva ispitivanja i preko njih je dopuštena brzina 160 km/h. Na tri lokacije definirali su novo tehničko rješenje za koje im je odobrena i pokusna dionica.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Kada oni budu htjeli biti pametni, i koristiti mozak koji imaju u glavi onda ce poceti ovako razmisljati kolega. Imamo nesposobne ljude kada su velike stvari u pitanju. Trebaju malo mlađe ljude koji nisu navkli tražit teška rješenje, nego lagana i jednostavna, time i jeftinija 🙂

bilo bi lijepo vidjeti iz obližnjih otvorenih lovišta kako je pruga Vk- Tovarnik-
Šid zaštićena žicom s jedne i s druge strane. Tri su razloga tome: lovna divljač koja prelazi prugu i može biti opasna po promet, izbjeglice koje ovim koridorom uz prugu bježe za EU pogotovo kurdi i iranci te kradljivci kojima su na meti bakrene i željezne instalacije pogotovo u bombardierima.
Obilazili smo višeput prugu dionice sa DiPaulom,čelnikom Scalchatecha i županijskim pročelnicima.
Ova pruga izaziva podsmijeh u EU, jer tamo Intercity vlakovi 30tak godina voze 250km/h, da ne govorimo o Shinkansen japanskim vlakovima i kineskim koji probijaju 600km/h u redovnoj putničkoj vožnji.
Nadamo se da će odgovorni shvatiti mogućnost i isplativost realizacije takvih najmodernih brzih vlakova. Otkupljenih trasa već ima – eto vam uz autocestu, nema potrebe za novim projektiranjem i koncesijskim izvlaštenjima. Između ili pored dva traka autoputa ZG – Tovarnik dovoljno ima mjesta za dva pružna traka jednog najmodernijeg superbrzog vlaka. Nema potrebe za velikim planiranjem i liveliranjem terena, sve već postoji, pa gospodo…!! zahvaljujem

New Report

Close