Može i staro: Rabljena vozila postala tražena zbog krize

Životni vijek vozila sve je duži pa dobro održavano rabljeno vozilo i nakon nekoliko godina može bez problema obaviti posao

Dok su u vrijeme krize domaćim poduzetnicima najprivlačnija rabljena teška gospodarska vozila, u Peugeotu i Citroënu tvrde da se u poslu najčešće koriste nova komercijalna i laka gospodarska vozila. Prodaja novih kamiona u Europi je počela opadati 2008. godine, što je bio najbolji dokaz slabljenja gospodarske aktivnosti, a taj se trend nastavio do danas. U tvrtki Auto Hrvatska koja se bavi prodajom lakih i teških gospodarskih vozila Man, Neoplan, Otokar, VW, Ford, Fiat i Toyota poručuju da potražnja ovisi o djelatnosti i načinu eksploatacije. "Potražnja je puno manja i za novim i za rabljenim vozilima.

Nedostatak obrtnoga kapitala i stroži uvjeti financiranja razlog su nešto veće potražnje za rabljenim gospodarskim vozilima“, poručuju nam iz te tvrtki. Man je lani bio najprodavanija marka rabljenih kamiona u Hrvatskoj i na njega je otpadalo više od 41 posto uvezenih rabljenih kamiona. U Auto Hrvatskoj navode i da je novo tehnološki naprednije vozilo u startu skuplje, ali je pokriveno jamstvom, manji su troškovi održavanja te ga je za nekoliko godina lakše prodati. S druge strane životni vijek vozila je sve duži pa dobro održavano rabljeno vozilo i nakon nekoliko godina može bez problema obaviti posao. Naravno, s godinama se smanjuje vrijednost uloženoga kapitala i postoji rizik tehnološke zastare. Laka gospodarska vozila najbrojnija su kategorija teretnih vozila na hrvatskim cestama. Popularna kombi ili, kako se još nazivaju, komercijalna vozila služe za završnu fazu prijevoza ili dostave robe do finalnog odredišta, dakle klijenta, kupca ili prodavatelja. U kategoriji najmanjih višenamjenskih teretnih vozila na hrvatskom se tržištu natječe nekoliko proizvođača, a najpopularniji među njima su Citroën, Peugeot i Volkswagen. Predrag Vranešević, voditelj flotne prodaje u Citroënu Hrvatska, napominje da poduzetnici u poslu najčešće koriste nova vozila jer se početak korištenja servisnih ugovori uglavnom veže za nova vozila. ”Govoreći o skupini poduzetnika kojima je vozilo sredstvo za rad, onda je izbor gotovo uvijek novo vozilo koje se u tijeku eksploatacije u potpunosti amortizira“, navodi Vranešević.Slične ocjene iznose i u Peugeotu. Tomislav Miletić, glavni direktor Peugeota Hrvatska, smatra da nabava rabljenih vozila za poslovne potrebe nije dugoročno rješenje niti pokazatelj racionalnosti jedne tvrtke. ”Naravno, svaka tvrtka ovisno o vrsti i načinu poslovanja treba sama procijeniti što je za nju najbolje rješenje, ali prethodno svakako savjetujemo da potraži savjet stručnjaka. Vodilja za sve koji nabavljaju novo vozilo je da najniža cijena nije jamstvo i najmanjeg troška", ističe Miletić.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve