Miševi se igraju dok ne dođe mačka

Autor: Goran Borković , 22. ožujak 2011. u 22:00

Kad je Zoran Janković, tvorac pretvaranja sitnoga slovenskog trgovačkog lanca Mercator u regionalnog diva, prije desetak godina zagovarao suradnju, pa i spajanje triju nacionalnih trgovačkih uzdanica Konzuma, Maxija i Mercatora, nije naišao na razumijevanje.

Predbacivao mu se čak i pokušak obnavljanja Jugoslavije “na mala vrata”. Danas je situacija potpuno drukčija. Vrijeme tranzicijskog uzleta je prošlo. Nastupila je recesija i pomela novac do jučer revnih potrošača. Umjesto realizacije Jankovićeve inicijative o širenju na istok, dojučerašnji nedodirljivi tržišni lideri postaju sve lakše mete velikim igračima. Prvi je popustio Miroslav Mišković. Prodao je lanac Maxi sastavljen od 850 trgovina raspoređenih u sedam država. Premda je dobio znatno više nego što su predviđali i najtvrdokorniji optimisti, 932 milijuna eura ipak neće tako lako oprati činjenicu da su ga dugovi toliko pritisli da zapravo više nije imao izbora. Morao je prodati i tako dovesti prvu uistinu veliku svjetsku kompaniju na tržište u regiji. Prodaje se i četvrtina Mercatora. Banke nemaju milosti prema posrnuloj Pivovarni Laško. Najbolju ponudu, očekivano, dao je Agrokor koji je jednostavno prisiljen na novi val širenja izvan granica Hrvatske. S istočne strane prijeti ogromni Delhaize. Najgore što se može dogoditi je da i se na zapadu pojavi još jedna globalna korporacija koja bi dodatno stisnula Konzum. Da se, ilustrativno govoreći, ne dogodi situacija da su se miševi igrali, dok nije došla mačka i sve ih pojela. U svakom slučaju, ova će godina biti godina preslagivanja na tržištu o čemu možete čitati u novom broju Trgovine i prodaje, b2b magazina Poslovnog dnevnika.

Komentirajte prvi

New Report

Close