Minovski: Osnovat ćemo taksi akademiju, a do kraja godine kupujemo 300 novih vozila

Autor: Josipa Ban,VLM , 26. rujan 2012. u 12:05

Vladimir Minovski, direktor Taxi Cammea, za Poslovni dnevnik govori o reorganizaciji tvrtke, stanju na tržištu, planovima širenja na nove gradove, razvoju njihova softvera te prodaji prepaid bonova

Sve što zaradimo ulažemo u daljnji razvoj, ističe Vladimir Minovski, direktor Taxi Cammea. Kako najavljuje već u sljedećoj godini planiraju i daljnja širenja na još tri grada. Usto, u tvrtki su započeti i neki drugi projekti , a od 1. listopada na Tiskovim kioscima započinje prodaja prepaid bonova od 50, 100 i 200 kuna za vožnju Cammeo taksijem. Taksi koji je s radom započeo prije šest godina u Rijeci danas posluje u četiri grada te zapošljava preko 600 radnika. U iščekivanju su i rezultati posljednjeg natječaja za dodatnih 123 dozvole u Zagrebu.

Prijavili ste se za više od pola dozvola, zašto toliko, kad će se znati rezultati i koja su vaša očekivanja?
Kraj natječaja je 3. listopada. Kako smo imali problema i na prvom i na drugom natječaju nadam se pozitivnom ishodu osobito zato jer je Cammeo stvorio naviku korištenja taksija u Zagrebu te, što je najvažnije, doveo do snižavanja cijena. Zahtjev za tolikim dozvolama logičan je slijed našeg razvoja jer imamo veliki broj propuštenih vožnji, odnosno nemamo dovoljan broj vozila na cesti, a što automatski donosi i nezadovoljne klijente. S dodatnim brojem dozvola planiramo zaposliti oko 200 novih djelatnika.

Kakvi su vam rezultati poslovanja? Možete li dati pregled poslovanja po gradovima?
S brojkama ne bih izlazio. U Zagrebu definitivno najbolje poslujemo, no srpanj i kolovoz su bili nešto slabiji jer se grad isprazni. Ista je situaciji i u Osijeku. U Puli pak ljeti poslujemo duplo bolje nego zimi dok Rijeka drži konstantu. Posebno bih istaknuo Osijek koji je prije našeg dolaska imao samo par taksista. Tamo smo zaposlili preko 50 radnika te mjesečno prevezemo između 50 i 60 tisuća ljudi. I tamo smo stvorili naviku prijevoza taksijem. Za sada sve što zaradimo i ulažemo tako da pravu dobit očekujemo tek za nekoliko godina.

Koji su to projekti u koje ulažete?
Razvijamo vlastiti taksi softver koji bi, kad ga u potpunosti razvijemo, i prodavali u drugim europskim gradovima. U postupku smo predaje dokumentacije za dobivanje ISO 9001 standarda, pokrećemo vlastitu taksi akademiju te do kraja godine planiramo u potpunosti obnoviti vozni park kupnjom 300 novih vozila. U razvoj softvera uložili smo gotovo milijun kuna dok o iznosu koji ćemo uložiti u obnovu flote još ne bih govorio jer se nalazimo u fazi pregovora.

Što konkretno znači razvoj vlastitog softvera?
Vlastitim softverom radimo na spajanju svih gradova u jedan call centar koji bi bio u Osijeku. On podrazumijeva ugradnju tablet uređaja u svaki taksi preko kojeg bi se obavljala sva komunikacija. On bi osim navigacije imao i mogućnost praćenja svih vožnji i vozača, te takozvanog eco drive systema kojim ćemo pokušati postići uštede u vožnji. Osim toga taksisti će na tabletu imati informacije o svim događanjima u gradu, poput dnevnog reda autobusnih linija, koncerata i slično. Sustav koji trenutačno imamo a koji smo platili preko 1,5 milijuna kuna ne omogućuje nam takve nadogradnje pa smo se odlučili za razvoj vlastitog. Softver smo već počeli primjenjivati u Osijeku, Pulski call centar smo preselili dok Riječki planiramo s početkom listopada. Do kraja sljedeće godine mislimo preseliti i zagrebački centar.

Planirate li daljnja širenja?
Definitivno. Kroz godinu dana planiramo se proširiti na Varaždin, Karlovac dok ćemo Split vjerojatno ostaviti za kraj.

Promijenili ste menadžment u tvrtki, zašto?
Zato što smo od male obiteljske firme došli do više razine što je dovelo do potrebe za profesionalnim ljudima. Shvatili smo da sustav koji smo do sad prakticirali, a u kojem smo i vozačima omogućavali napredak nije bio dovoljno učinkovit.

Poslovni model

Konkurencija vas često napada da ste nelojalna konkurencija, a i radnici za prekovremeni rad? Jeste li nelojalna konkurencija, koliko rade vaši radnici i koja je prosječna plaća taksista?
Mislim da bi konkurencija trebala biti zahvalna jer smo im otvorili oči, te ih naučili kako se treba raditi. Prije svega snizili su cijene a govorili su da je nemoguće raditi pod tim cijenama i da peremo novac. Da ne govorim o napadima i podmetanjima. A što se radnika tiče, radi se u smjenama od 12 sati, što je u zakonskim okvirima, dok plaće iznose između 5000 i 5500 kuna. Usto, svaki prekovremeni sat dodatno plaćamo a taksisti mogu dodatno zaraditi i na napojnicama, ako se potrude. Nezadovoljni su imali sve to ali su htjeli još više, htjeli su ukrasti ili nisu bili profesionalni.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Valjda je htio reć 300 novih polovnih vozila…sve se bojim da bi kupio ganc nove..na tome je najviše i prisparao kupnjom polovnjaka od ht,policije…mora da već svaka škoda ima pola mil km

New Report

Close