Metro testirao pribor za školu

Autor: Božica Babić , 01. rujan 2011. u 22:00

Testirali su se proizvodi poput pisaćeg pribora i donjeg rublja, a dva (kemijske olovke i drvene bojice) nisu prošla zbog štetnosti

Prvi put u Hrvatskoj testirana je široka skupina proizvoda namijenjenih djeci. Akciju nazvanu “Sigurni proizvodi za sigurno dijete” inicirala je tvrtka Metro Cash & Carry, angažirajući Zavod za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar”.

Opasne boje
Ispitivana je cjelovita zdravstvena ispravnost 70 proizvoda (pisaći pribor, gumice, šiljila, voštane i uljne pastele, plastelin, dječji kompleti donjeg rublja, ručnici, jastučnice, četkice i paste za zube) različitih proizvođača sukladno Pravilniku o zdravstvenoj ispravnosti predmeta široke potrošnje i Pravilniku o sigurnosti igračaka. Ovisno o vrsti proizvoda ispitivana je prisutnost tvari koje zdravstveno mogu biti štetne, količina otpuštenih metala te nedopuštena prisutnost aromatskih amina koji se mogu pronaći u bojilima. Kod zubnih pasti ispitani su i mikrobiološki parametri – prisutnost bakterija, kvasca i plijesni, koji također moraju biti u propisanim granicama. Samo dva proizvoda, a riječ je o kemijskim olovkama i drvenim bojicama nisu prošla zahtjevno testiranje i nisu dobila posebno kreiran znak koji potvrđuje da je proizvod dokazano siguran. U njihovim “tijelima” nađeni su štetni sastojci, konkretno azo-boje koje su kancerogene te neka punila koja negativno utječu na reproduktivne organe. Sporni artikli nisu stavljeni na police Metroa, već su s rezultatima testiranja vraćeni proizvođačima, izvijestili su jučer na prezentaciji projekta Igor Kotaran, direktor marketinga Metroa, i Antonija Galić, voditeljica laboratorija u Zavodu.

Uloženo 500.000 kuna
Ne postoji zakonska obveza, posebno su naglasili, koja nalaže da se objave imena tih proizvođača niti je laboratorij dužan rezultat analize, premda je riječ o iznimno štetnim tvarima, dostaviti nekoj državnoj instituciji koja bi sankcionirala proizvođača. Mogu se samo nadati, dodali su, da proizvođači znaju što im je obveza jer zakonodavac obvezuje proizvođače da na tržište smiju stavljati samo zdravstveno ispravne proizvode. Za prvu fazu projekta Metro je investirao pola milijuna kuna, no nije im cilj, ističe Kotaran, komercijalizirati ga, već djelovati edukativno i dizati razinu svijesti. Projekt će se nastaviti jer Metro želi svih 300 neprehrambenih proizvoda namijenjenih djeci podvrgnuti analizi kvalitete.

Manje analiza

Cijena nije jamstvo
U odnosu na prvo polugodište 2010. u istom razdoblju ove godine imali su manje proizvoda za koje se tražilo ispitivanje štetnih sastojaka, kazala je Galić, dodavši kako je vjerojatno i na to utjecala gospodarska kriza. Najviše uzoraka za koje se zahtijeva analiza vezano je uz odjevne predmete. Na izravan upit jesu li skuplji proizvodi zdravstveno ispravniji odgovorila je da iz dosadašnje prakse može tek reći da visoka cijena nekog proizvoda nije jamstvo njegove zdravstvene ispravnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close