Metro opet investira u Hrvatskoj

Autor: Božica Babić , 21. studeni 2011. u 22:00

Objekt u Varaždinu je prvi iz nove mreže veleprodajnih centara manjeg formata koji će se graditi diljem Hrvatske

Metro Cash & Carry nakon višegodišnje stanke pokreće novi investicijski ciklus. U Varaždinu će sutra otvoriti prvi objekt iz svoga novog projekta, nazvanog METRO PRO centar, a riječ je o izgradnji mreže veleprodajnih centara manjeg formata diljem Hrvatske.

Bolja dostupnost
Premda u Upravi Metroa još nisu voljni izlaziti s konkretnim podacima o koliko je objekata riječ i koliko će iznositi ukupno planirana ulaganja, pa su tako prešutjeli i naš izravni upit, ipak neslužbeno doznajemo kako će se varaždinski centar prostirati na površini od 1600 četvornih metara, na policama će nuditi asortiman od oko 3500 artikala iz (ne)prehrambenog segmenta koji primarno pokrivaju dnevne potrebe malih trgovaca te ugostitelja. U novom će objektu krenuti i usluga narudžbe. Ako kupac ne pronađe artikle koje namjerava kupiti, Metro će ih isporučiti u roku od 24 sata. Preko te novopokrenute mreže objekata matična kuća Metro planira uskoro postati znatno zastupljenija u više hrvatskih županija i tako dostupnija profesionalnim kupcima. Metro je na hrvatsko tržište stigao krajem 2001. otvarajući prvi veleprodajni objekt u zagrebačkom naselju Jankomir. Nedugo potom nastavio je ekspanziju pa je, uz izgradnju još jednog objekta na istočnom ulazu u metropolu, poslovanje dislocirao u županijska središta Rijeku, Split te Zadar. Posljednja investicija u tom početnom ciklusu vezana je uz Osijek i dogodila se još 2006. Najavljujući s Varaždinom novi investicijski ciklus na hrvatskom tržištu, Metro je time ušutkao povremene glasine o prodaji portfelja i odlasku. Svojedobno se čak spominjalo i udruživanje s Kauflandom, no obje su tvrtke odbacile tu mogućnost.

Na udaru krize
Premda je proteklih godina pod udarom recesije i Metro zabilježio pad prihoda, i dalje je ostao na četvrtoj poziciji među trgovcima. Rast prihoda na godišnjoj razini posljednji je put ostvaren 2008. kada je iznosio 2,59 milijardi uz 28 milijuna kuna dobiti. Sljedeće godine prihod pada na 2,39 mlrd., no mjerama štednje dobit raste na 112 milijuna kuna. Manji prihod bio je i 2010., dosegnuo je 2,26 milijardi, no godina je zaključena uz gubitak u visini 84 milijuna kuna. U toj tvrtki ističu da 70% prehrambenog segmenta nabavljaju kod hrvatskih proizvođača te da uspješno surađuju s tisuću lokalnih tvrtki. Od 1. studenoga hrvatski Metro vodi Angelo Turati, hoće li izmijeniti što u tržišnom nastupu, vidjet će se za koji mjesec.

Iskorak

Moj dućan napao Konzumovu mrežu
Metro je u kolovozu 2010. godine s projektom Moj dućan, u koji umrežuje male trgovce obrtnike, učinio konkurentni iskorak prema Konzumovu Plus marketu. Iz šturih javno dostupnih podataka poznato je tek da su okupili oko 400 trgovaca te da ciljaju poslovati s njih tisuću. Uz posebne uvjete nabave Metro im osigurava i promotivnu logistiku kako bi poboljšali ponudu prema krajnjim potrošačima i povećali svoju konkurentnost na tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close