Med – na polici

Autor: Poslovni.hr , 08. studeni 2010. u 22:00

MEDO-FLOR
Medo-flor je uspješna obiteljska tvrtka koja pronalazi najbolje pčelinje proizvode diljem Hrvatske i od njih proizvodi široku lepezu dodataka prehrani na bazi pčelinjih proizvoda i ljekovitog bilja. Također u ponudi imaju osam sorti meda u sedam različitih vrsta pakiranja. Proizvodnja i pakiranje prilagođeno je HACCP-ovim načelima i principu upravljanja kvalitetom poslovanja ISO 9001. Najpopularniji proizvod je Med cvjetni, koji je cjenovno i najprihvatljiviji, a ove godine posebno je popularno pakiranje od 450 grama. Od dodataka prehrani najpopularniji proizvod su pastile Matična mliječ 500 + vitamin C, te sirup Apibronhial herbal. Prema procjenama i trenutnoj situaciji na policama u trgovačkim lancima, Medo-flor ima oko 30 posto udjela na hrvatskom tržištu, a njihovi proizvodi mogu se naći u Konzumu, Kauflandu, Brodokomercu i DM-u. Surađuju i sa svim veledrogerijama u Hrvatskoj tako da su njihovi proizvodi dostupni u svim ljekarnama. Tvrtka Medo-flor ove jeseni je lansirala novi proizvod Krem med – prirodni pčelinji med, kremaste teksture i vrlo ugodnog okusa. “Cijene meda su porasle i takve će ostati ovu sezonu. Novi otkup kreće u lipnju i tada će se vidjeti kakve će biti cijene. One su u konačnici pokazatelj i maloprodajnih cijena u trgovačkim lancima”, ističe Mateja Fanuko iz Medo-flora.

PIP
PIP je najstariji privatni proizvođač pčelinjih proizvoda u Hrvatskoj s obiteljskom tradicijom od 80 godina. Svi PIP-ovi proizvodi nose oznaku “Hrvatska kvaliteta” te međunarodne certifikate ISO 9001 i ISO 22000 (HACCP). Prerada i oplemenjivanje pčelinjih proizvoda obavlja se u odobrenom objektu, dok se nadzor kakvoće radi u vlastitom laboratoriju i u suradnji s ovlaštenim institucijama. Iznimno raznolika i bogata ponuda PIP-a uključuje osam sorti meda (cvjetni, bagremov, lipov, kestenov, kaduljin, medljikovac, vrijeskov i lavandin) dostupnih u raznim pakiranjima (staklenke, vrećice za ugostiteljstvo, plastične ambalaže). Posebna linija proizvoda je Med s dodacima koji uključuje Med s lješnjacima, Med sa sokom limuna, višnje ili brusnice u PET ambalaži te Apimalum (pripravak meda i jabučnog octa). Novost u ponudi je Zlatna linija meda (Med okus Dalmacije, Med dar Velebita, Med sa saćem, Med slavonske ravnice) dostupna u pakiranjima od 700 grama. Za potrebe ugostiteljstva PIP je pripremio mala pakiranja cvjetnog meda u vrećicama i “alupacku” od 15 ili 20 grama te staklenkama od 20 grama, med sa sokom limuna te Coffeemed – medno sladilo za kavu i mlijeko u vrećicama od 20 grama. U dijelu asortimana namijenjenog za apiterapiju nalaze se pripravci na bazi pčelinjih proizvoda kojima su dodani ekstrakti i eterična ulja ljekovitog bilja. Na taj način je pojačano njihovo ljekovito svojstvo, a neki od proizvoda su Propolis, Propolis plus, Propolis baby, Gelle Royale (tinktura matične mliječi), Dermapip (propolisno biljno ulje), razni medovi, sirupi i pastile te pelud – cvjetni prah.

PODRAVKA
Podravka u svom asortimanu nudi tri okusa meda – cvjetni, lipov i bagremov u staklenoj ambalaži od 450 i 900 grama te cvjetni med u PVC posudici od 20 grama. Najprodavaniji proizvodi su Cvjetni med i Med bagrem u pakiranju od 450 grama te Cvjetni med od 20 grama. Podravkin med može se kupiti u svim trgovačkim lancima diljem Hrvatske i potpuno je prirodan proizvod. Cvjetni med je dobiven od nektara različitih biljnih i livadnih vrsta, a zbog svojih karakteristika preporučuje se za svakodnevnu uporabu. Lipov med smatra se dobrim umirujućim sredstvom, pomaže u izbacivanju štetnih tvari iz organizma te pospješuje metabolizam, dok bagremov med pomaže kod nesanice i smanjuje stres. U idućem razdoblju u Podravci planiraju “tailor made” akcije kod ključnih kupaca koje će biti popraćene u katalozima. “S obzirom na dosta loše vremenske prilike, ove godine na tržištu nema meda u dostatnim količinama tako da očekujemo veći porast cijena meda na prodajnim mjestima do kraja godine”, kažu u Podravci.

TRENTON
Trentonovi najpopularniji proizvodi su dalmatinski cvjetni med i dalmatinski med od kadulje u pakiranjima od 250, 450 i 900 grama te dalmatinski med od vrijeska u pakiranju od 250 grama. U svom asortimanu Trenton ima i pakiranja cvjetnog meda koja su namijenjena ugostiteljstvu od 15, 20 i 22 grama i koja se mogu nabaviti u specijaliziranim veleprodajama hrane i pića: u Sparu, Plodinama, Mercatoru, Kauflandu, Tommyju, KTC-u, Pemo trgovinama, Novalisu, Db Kantunu i drugdje. U asortimanu se mogu naći medni pripravci s dodatkom matične mliječi, cvjetnog praha, propolisa i ekstrakata ljekovitog bilja. Te proizvode Trenton proizvodi pod trgovačkim imenima Medal ekstra, Medal plus, Medal forte, Propolis kapi, Baby propolis kapi te Propolis u spreju. “Trentonov tržišni udio je dosta nizak, ispod 20 posto. Razlog tome je činjenica da smo upravu tvrtke Dalmed preuzeli prije svega godinu dana, a u trenutku preuzimanja aktivnosti su bile svedene na minimum i proizvodilo se za svega dva do tri kupca”, objašnjava Lada Karničić iz Trentona. Također ističe kako visoke maloprodajne cijene meda utječu na pad prodaje i u konačnici bi mogle rezultirati dugoročnim gubitkom navike konzumiranja meda. Ujedno bi visoke cijene mogle potaknuti prodaju meda “na crno”.

VARŽAK
U obitelji Varžak tradicija pčelarstva traje od 1978. godine, a na tržištu su sa svojim mednim proizvodima prisutni već šesnaest godina. U ponudi imaju sve kontinentalne vrste meda – lipu, kesten, bagrem, medljikovac i cvjetni med, pakirane u staklenu ambalažu od 250, 450 i 900 grama. U asortimanu tvrtke Varžak M nalazi se i linija proizvoda Suho voće u medu (orah, badem, lješnjak), linija Zlatno saće – med u saću i bagrem sa saćem te med za ugostiteljstvo u pakiranju od 15 i 20 grama. Svi medovi Varžak su hrvatskog porijekla, a kvalitetu su potvrdile brojne nagrade. Proizvodi tvrtke Varžak M prisutni su na području cijele Hrvatske, kako u trgovačkim lancima Mercator, Spar, Kaufland i Konzum, tako i u farmaciji, konditorskoj industriji i pekarstvu. U suradnji sa svojim poslovnim partnerima organiziraju stalne promotivne akcije u sklopu kojih kupcima nude povoljnije cijene za određene proizvode. “Trenutno na tržištu ima dovoljno meda za hrvatske potrebe i cijene su stabilne tako da do kraja godine ne očekujemo promjene na tržištu meda”, ističu u tvrtki Varžak M.

VM 2
Tvrtka VM 2 u ponudi ima širok asortiman domaćeg meda koji otkupljuju izravno od pčelara i pakiraju u svom proizvodnom pogonu u Oroslavju pod brendom “Melbi”. Najpopularniji je cvjetni med, koji čini oko 70 posto ukupne prodaje. Najpopularnija pakiranja su staklenka 900. Brend “Melbi” može se pronaći kod većine velikih maloprodajnih lanaca, a njihovi najveći kupci su Metro, Konzum, Spar, Plodine, Getro, Kaufland, Ultra gros i većina kupaca u NTL grupaciji. VM 2 je jedna od vodećih tvrtki u segmentu meda u Hrvatskoj s udjelom na tržištu od oko 25 do 30 posto. “Zbog izuzetno slabe godine što se tiče pčelinje paše na najprodavanijoj kategoriji (cvjetni i bagrem), koje su 20 posto od normalne razine, cijene u maloprodaji su rasle i još nisu konačne. Očekujemo da će prosječne maloprodajne cijene meda biti u razini 70 do 100 kuna za 900 grama staklenku, što su rekordne razine”, kažu u tvrtki VM 2. Zbog nestašice domaćega cvjetnog meda za otkup od proizvođača VM 2 je pokrenuo uvoz kineskog meda. Med je uvezen preko Europske unije, a prije uvoza prošao je sve Unijine analize. “Uvozni med miješamo s domaćim medom kako bismo dobili što kvalitetniju mješavinu cvjetnog meda, a za tu novu mješavinu cvjetnog meda razvili smo i novi brend ”Amelio“ koji ovih dana kreće na tržište pakirano u staklenkama od 450 i 900 grama te u PVC vrećici od 15 grama. Svojom redovitom cijenom on će biti znatno prihvatljiviji od cijene drugih medova na policama”, najavljuju u VM 2.

Komentirajte prvi

New Report

Close