Lošinjska plovidba: Brodovi u rezališta, 170 radnika na burzu

Autor: Poslovni.hr , 12. studeni 2012. u 10:24
Ilustracija (PXL)

Direktor kaže da kompaniji tek slijedi razdoblje brutalnog restrukturiranja.

Nakon 54 godine tradicije i gotovo 130 brodova koji su prošli kroz kompaniju, Lošinjska plovidba brodarstvo nalazi se, ovisno o kutu gledanja, na rubu propasti i(li) opstanka, piše Novi list.

Naime, od preostala četiri broda, jedan, Karolina izgrađen 1986. godine, već plovi u rezalište u Indiji, dva su broda, dvadesetogodišnja Dina i 26-godišnja Hana pod prijetnjom aresta Hypo banke i plove oko Kameruna i Bangladeša. Zadnji brod Maja, koji je izgrađen krajem prošle godine u Kini, dogovorom kreditora Erste banke i PBZ-a, poklopi li se pozitivan splet okolnosti, mogao bi opstati kao zadnji u nekad moćnoj i brojnoj floti Lošinjske plovidbe, navodi Novi list.

Upravo bi taj brod mogao postati jezgro nove Lošinjske plovidbe, rekao je za Novi list direktor kompanije Zlatko Moković, koji kaže da kompaniji tek slijedi razdoblje brutalnog restrukturiranja. No to ne znači samo smanjenje broja brodova na jedan, već i reduciranje broja zaposlenika s 220 na samo 50. Moković priznaje da je otpuštanje zaposlenika neminovnost trenutka i samo dio priče o svjetskoj globalnoj krizi i odnosu banaka i gospodarstva. Brodarske kompanije platile su danak krizi, neke su već potonule, a druge su prema tek korak iza Lošinjske plovidbe, smatra Moković.

Kroz restrukturiranje provođeno pod prijetnjom banaka koje traže plaćanje kredita, s prijavljenim šestomjesečnim gubitkom ove godine u iznosu od 52 milijuna kuna, ali i pod utjecajem daljnjeg urušavanja svjetskog tržišta brodarstva, Lošinjska plovidba traži model preživljavanja.  Plan Uprave je da se u novoj Lošinjskoj plovidbi pokuša zadržati barem zadnji izgrađeni brod Maja. Prema procjenama,  taj brod bi opsluživali pomorci u dvije grupe po 20 osoba, a u Upravi bi ostalo desetak zaposlenika. Preostalih će 170 zaposlenika izgubiti radna mjesta u Lošinjskoj plovidbi te otići na Zavod za zapošljavanje na kojem će, kako piše Novi list, zbog urušavanja tržišta i deficita poslova u Rijeci oko brodarstva i svega vezano uz tu djelatnost, teško dobiti posao u struci. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_mrgud]

New Report

Close