Kraš preko Metroa ulazi u Rusiju

Autor: Snježana Vujisić-Sardelić , 04. ožujak 2008. u 06:30

Riječ je o ‘ispipavanju’ terena na tržištu na koje ulaz nije ni lagan ni jeftin

Najavljujući krajem prošle godine poslovne planove u 2008. Uprava Kraša velik je naglasak stavila na “operaciju” povratka na rusko tržište i to uglavnom s jednim proizvodom – bombonijerama Griotte koje su Rusima bile omiljeni proizvod iz Kraševa asortimana. Članovi Uprave tada su objašnjavali kako je najvažniji dio toga plana ulazak u neki od prodajnih kanala na tamošnjem tržištu, a suradnja Metro Cash&Carry Hrvatska pokazala se ključnom logističkom polugom plana. Ova je trgovačka kuća, sukladno svojoj strategiji suradnje s domaćim dobavljačima, podržala Kraš u projektu izvoza u Rusiju, povezavši ga s Metrom Rusija koji sa svojih četrdesetak veleprodajnih centara na tom tržištu ima vrlo jaku tržišnu poziciju. Osim toga Metro ima definirane planove daljnjeg širenja na brzorastućem ruskom tržištu. “Prve količine Kraševe robe počele su se prodavati u prosincu 2007. godine i očekujemo da ćemo u nastavku pregovora, uz bombonijere Griotte, kupcima u Rusiji ponuditi i druge artikle iz programa hrvatskog proizvođača”, izjavio je Stephen Kreeger, član Uprave za nabavu prehrambenih proizvoda u Metro Cash & Carry Rusija. Ipak, riječ je zasad o vrlo opreznom “ispipavanju” terena koje je ne samo veliko, nego i izrazito zahtjevno jer na njemu posluju svi veliki svjetski lanci, u koje ulaz na police nije ni lagan ni jeftin. Stoga u Krašu ovaj projekt vode kao investiciju koja bi svoje prave efekte mogla pokazati na dugi rok. Međutim, suradnja s Metroom dobar je primjer sprege onih trgovaca koji posluju i na drugim tržištima i hrvatskih proizvodnih kompanija u jačanju izvoznih performansi hrvatskog gospodarstva. Davorka Svetličić-Buchberger, članica Uprave za nabavu prehrambenih proizvoda u hrvatskom Metrou, kaže kako takvu praksu strateškog povezivanja s hrvatskim proizvođačima hrane Metro u Hrvatskoj gradi već šest godine. “Želimo biti pomoć i logistika svojim dobavljačima pri izlasku na vanjska tržišta. Zasad smo to uspjeli putem tzv. međunarodnih korporativnih ugovora s većim hrvatskim dobavljačima, čiji se proizvodi već nalaze u više Metroa zemalja regije, kao i s dosta manjih proizvođača, među ostalim i putem on-line aukcija. Ovo je prvi primjer u kojem smo bili inicijator i potpora jednom velikom hrvatskom proizvođaču na tržištu Rusije”, kaže Svetličić-Buchberger. Darko Radišić, član Uprave Kraša, pak potvrđuje da se suradnja Kraša i Metroa ostvaruje već na nekoliko tržišta, a uvjeren je da će ta suradnja na koncu rezultirati rastom prodaje Kraša na tom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close