Konstruktor inženjering opet u blokadi, na potezu Žderić

Autor: Ivica Profaca,VLM , 18. rujan 2012. u 22:00

Predsjednik Uprave Konstruktora prije dva je tjedna najavljivao dolazak radnika i strojeva na gradilišta, no od toga ništa

Nakon što je deblokiran nagodbom s državom 21. kolovoza, račun Konstruktor Inženjeringa ponovo je blokiran samo nekoliko dana kasnije. Prema podacima na portalu Poslovna Hrvatska, od 29. kolovoza pod blokadom se za nepoznati iznos i bez identifikacije “krivaca” za blokadu nalazi svih 17 bankovnih računa preko kojih posluje tvrtka Željka Žderića.

Podsjetimo, dogovorom Konstruktor Inženjeringa i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture prebijena su međusobna dugovanja i posrnula splitska građevinska tvrtka mogla je nastaviti radove na nekoliko važnih infrastrukturnih projekata koji su stali zbog njihovih poslovnih teškoća. Predsjednik Uprave Željko Žderić tada je najavio vrlo brzi izlazak strojeva i radnika na gradilišta čiji su investitori Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste, što se doista i dogodilo, a iz samo Konstruktora doznali smo da je za mehanizaciju već bilo naručeno i gorivo. Država je tako s jedne strane, kako nam je protumačeno u MPPI-u, pokrenula zastale projekte, a istodobno krenula u akciju spašavanja velikog broja ugroženih radnih mjesta.Riječ je očito bila o dugim pregovorima države i tvrtke koja je posljednjih desetak godina bila jedna od miljenica kad je u pitanju davanje poslova na velikim infrastrukturnim projektima. I Žderić nam kaže da je od početka do realizacije uloženo puno truda. Naravno, Konstruktoru ostaje problem dugova prema drugim vjerovnicima, posebno bankama.Prema neslužbenim ocjenama iz MPPI-a, sporazum s Konstruktorom bio je čista politička odluka kojom se željelo spriječiti da propadnu već obavljeni radovi za koje država Konstruktoru duguje 500 milijuna kuna. To je nekoliko puta više od poreznog duga Konstruktor Inženjeringa, prema nedavno objavljenoj “crnoj listi” Ministarstva financija on je dosegao 72,15 milijuna kuna.

Žderić je nakon ovakve neizravne državne pomoći najavio pregovore i s drugim vjerovnicima, posebno bankama, a između redaka se najavljivala i mogućnost promjene vlasničke strukture, odnosno pretvaranja bankovnih potraživanja u vlasničke udjele. Ovoga puta Žderić je bio nedostupan za komentiranje informacije o novoj blokadi.U međuvremenu je nekoliko tvrtki povuklo zahtjeve za stečajem Konstruktor Inženjeringa. Prema podacima splitskog Trgovačkog suda, na takav korak – vjerojatno zbog podmirivanja dugova ? odlučili su se glavni opskrbljivač Konstruktora cementom Holcim iz Koromačnog, te splitski GT Trade. Uz to, stečajni zahtjev Metal Opatije, tvrtke koja je također u stečaju, u svojevrsnom je mirovanju dok se ne okončaju pregovori radi mirnog rješavanja spora. Tako ostaju još zahtjevi tvrtke Luka Ploče Gradnja koja je prijavila potraživanje od milijun kuna, te bakarskog Koksara kojem ? prema stečajnom prijedlogu ? Konstruktor Inženjering duguje 2,9 milijuna kuna. O njima će se odlučivati tek kad se bude znalo je li se Žderić uspio nagoditi s Metal Opatijom, no vijest o novoj blokadi mogla bi zakomplicirati pregovore, pa i želju države da pomogne Konstruktor Inženjeringu.

Gradilišta na čekanju

Upitan nastavak radova
Konstruktor Inženjering trebao je nastaviti radove na dionici Buševec-Lekenik na autocesti A11 Zagreb-Sisak, na gradnji mosta Drava na autocesti A5 od granice Republike Mađarske preko Osijeka do Svilaja, na dionici Ravča-Ploče i vijaduktu Otrić-Seoca na autocesti A1 Zagreb-Split-Dubrovnik, te na spojnoj cesti Zagvozd-Baška Voda i tunelu Sveti Ilija. Također, trebali su nastaviti raditi na cestama Trogir-Split, Majdan-Jamani-Klis, brzoj cesti Solin-Klis te dionicama Sv. Kuzam-Križišće i Kuk-Križišće.

Komentirajte prvi

New Report

Close