Knopso izumio sustav kojim e-usluge plaćaju oglašivači

Autor: Bernard Ivezić , 22. prosinac 2010. u 22:00

U Knopso uložio direktor Perfecte Tomislav Knezović, a savjetnik je bivši menadžer Intela Dalibor Vrsalović

Tvrtka Knopso, ovogodišnji dobitnik “Premijerkine web nagrade”, novi je izazivač na hrvatskom webu, najpropulzivnijem, ali ujedno i likvidnošću najviše pogođenom segmentu hrvatske IT industrije. Direktor Knopsa Mislav Malenica uspio je u posljednje dvije godine okupiti oko sebe vrhunske profesionalce i ugledne poslovne partnere. Lani je u tvrtku 1,44 milijuna kuna uložio Tomislav Knezović, direktor tvrtke Perfecta, a odnedavno je kao vanjski savjetnik u Knopso došao Dalibor Vrsalović, dugogodišnji viši menadžer u Sun Microsystemsu, Intelu i AT&T-u. “S komercijalnim radom krenuli smo prije tri tjedna i već surađujemo s Večernjim listom i PošaljiSMS.comom te imamo kontakte u Hrvatskoj i inozemstvu za širenje posla”, kaže Malenica.

Ništa nije besplatno
Knopso omogućuje korisnicima da čitaju online novinske sadržaje koji bi se inače plaćali, šalju SMS poruke webom koje bi inače platili na mobitelu te koriste druge online servise koji se plaćaju, ali ih ne plaćaju oni, već to umjesto njih rade oglašivači. Malenica pojašnjava da ništa na webu ni drugdje nije besplatno. “Često se na internetu, ali i općenito, zaboravlja da sve što vidimo nije besplatno, već da se to plaća, ali na neki drugi način, a u ovom sustavu to se radi čitanjem i pregledavanjem reklama”, pojašnjava Malenica. Na portalu PošaljiSMS.com kažu da su zahvaljujući sustavu Knopso od prvog dana rada profitabilni. “Posjećenost nam sve vrijeme raste, sad već imamo promet više od 200 SMS poruka dnevno”, tvrde na PošaljiSMS.com. Jan Jilek, direktor oglasne mreže Ad-net, nije iznenađen pojavom servisa koji preispituju odnos između oglašivača i kupaca. Dodaje da su za to posebno zainteresirani portali koji traže nove izvore prihoda. “Situacija je u Hrvatskoj za internetske portale vrlo složena jer online oglašivački budžeti ne rastu, televizija unedogled spušta cijene, a broj portala se povećava”, navodi Jilek. Bojan Bajgorić Šantić, direktor portala za traženje poslova u tehnološkom sektoru Rep.hr-a, kaže da se pokazuje da se neki portali mogu financirati samo od oglasa, ali je riječ o portalima koji su ostvarili dobre suradnje s agencijama, često temeljene na prethodnom poznavanju tržišta i ključnih ljudi. “Manji i srednji portali morali bi razmišljati i o pronalaženju dodatnih izvora financiranja osim od klasičnih oblika oglašavanja”, smatra Bajgorić Šantić.

Izvozni pohod
Jedan od glavnih konkurenata Knopsu su nove usluge mikroplaćanja koje bi od početka iduće godine mogle snažnije zaživjeti i u Hrvatskoj, čime će se dodatno ojačati infrastruktura nužna za razvoj elektroničkog poslovanja. Iako je prisutan i u Hrvatskoj i Srbiji, u Sloveniji je najzastupljeniji Kitio mobile. Tvrtka u regiji ima oko 750.000 korisnika, a njihovu uslugu mikroplaćanja koriste, primjerice, Delo i Novice. “Mi Knopso vidimo kao perspektivan izvozni proizvod”, zaključuje Malenica.

Glavni izvor

Online oglašavanje raste polako
Glavni izvor prihoda domaćih online portala, internetsko oglašavanje, u 2009. prema neslužbenim procjenama iznosio je 10,2 milijuna eura. Deloitte tvrdi da je riječ o tri posto od ukupnoga oglašivačkog budžeta i očekuje rast u tom segmentu od 17% godišnje. No i najuspješniji internetski portali u Hrvatskoj imaju problema s naplatom potraživanja od oglašivača. Na ovogodišnjem FuturAdu čelnik Net.hr-a Ante Magzan upozorio je da su se rokovi plaćanja produljili sa 30 do 60 na 160 dana. To otvara prostor za rast mikroplaćanja i novih posrednika kakav je i Knopso.

Komentirajte prvi

New Report

Close