Klimaoprema planira do 2012. povećati izvoz na 10 mil. eura

Autor: Darko Bičak , 07. ožujak 2008. u 06:30

U Hrvatskoj tvrtka ima 400 klijenata, a njihova oprema je instalirana u tvornicu Škode i WTC Moskva

Samoborska tvrtka Klimaoprema jedan je od najvećih proizvođača opreme za klimatizaciju i ventilaciju u Hrvatskoj s godišnjim prihodom od 50-ak milijuna kuna, koliko je zabilježeno u 2007. godini. Iako za sada u izvozu ostvaruje samo oko 15 posto ukupnoga prihoda, plan je da do 2012. godine taj udjel dosegne 50 posto. Strategija osvajanja stranih tržišta u samoborskoj tvrtki temelji se na sudjelovanju na svim važnijim specjaliziranim sajmovima u Europi, prije svega u Njemačkoj, Italiji, Poljskoj, Mađarskoj i Rumunjskoj. Jedan od takvih je i “Mostra Convegno Expoconfort” koji se idućeg tjedna odžava u Milanu, a na kojem će se Klimaoprema sa svojim novitetima predstaviti talijanskom tržištu. Klimaoprema je osnovana 1975. godine pod nazivom Klimaoprema – metaloprerađivačka zadruga za izradu i montažu opreme za klimatizaciju. Kako objašnjava Helena Hrastnik iz Klimaopreme, poslovanje je krenulo sa 12 radnika, skromnim osnovnim sredstvima u unajmljenom prostoru u privatnoj kući.

Poslovni prostor
Tek 1981. godine kupljen je novi poslovni prostor u Samoboru, čime je stvoren preduvjet za snažan rast u idućim godinama, šireći proizvodni asortiman i tržište na sve republike tadašnje Jugoslavije i drugih država u regiji. Početkom 80-ih proizvodni program je proširen na kabine i kabinete za rad u čistim prostorima, čime je Klimaoprema uskoro postala lider u području tehnike čistih prostora na tadašnjem tržištu. Klimaoprema danas zapošljava 155 radnika, a posluje sa oko 400 kupaca u Hrvatskoj te tvrtkama u 10 zemalja regije. Njihov asortiman je u području klimatizacije namijenjen investicijama na javnim objektima – poslovno- trgovački centri, hoteli, sportske dvorane, industrijski objekti, dok u području čistih prostora i operacijskih dvorana krajnji kupci su bolnice i farmaceutska industrija. Klimaoprema je danas, kaže Hrastnik, jedina hrvatska tvrtka koja proizvodi postrojenja iz područja tehnike čistih prostora. U periodu od tri do četiri godine planiran je agresivan proboj s oba proizvodna programa na strana tržišta radi izvoza u 30-ak zemalja i udjela u ukupnom prihodu od 50%, što bi, prema zacrtanom planu, sa sadašnjih milijun eura izvoza trebalo do 2012. god porasti na oko 10 milijuna eura”, kazala je Helena Hrastnik, direktorica marketinga u Klimaopremi. Poslovni prostor Klimaopreme obuhvaća 7500 četvornih metara proizvodno-skladišnih i uredskih prostora na zemljištu površine 15.000 kvadrata u Samoboru. Vrijednost dosadašnje investicije u novu tvornicu iznosi oko 3,5 milijuna eura.

Novi zaposlenici
U iduće dvije godine u Klimaopremi planiraju dodatno investiranje u proizvodne pogone od dodatnih 2500 četvornih metara u vrijednosti od oko milijun eura, tako da će konačno lokacija imati 10.000 kvadrata proizvodno-skladišnog prostora. Uprava tvrtke pojašnjava da se dodatno plan investicija u opremu i nove tehnologije kreće na razini 500.000 eura godišnje, u idućih nekoliko godina. S novim investicijama u ovoj tvrtki planiraju i dodatno zapošljavanje 15-ak novih radnika godišnje. Kao potvrdu svojih visokih standarda, u Klimaopremi ističu svoju referentnu listu koja samo u Hrvatskoj obuhvaća hotele Dubrovnik, Esplanade, Sheraton, Palace, KBC Rebro, Imunološki zavod, KD Lisinski, Muzej Mimara, Importanne centar, Pliva, Ericsson NT, HRT, TDR, Hoto Tower, Avenue Moll-Zagreb, brojni poslovno-trgovački centri po cijeloj zemlji itd. Od inozemnih referenci ističu se: Zgrada federacije – Sarajevo, Tvornica automobila Škoda – Mlada Boleslava, Bolnica Ust-Kamengorsk, Alkaloid – Skoplje, Coca-Cola Company – Skoplje, WTC Moskva, Tvornica duhana – Moskva itd.

Izvoz 6,3, a uvoz 96 milijuna USD

Hrvatska godišnje proizvede oko 2600 tona razne klimatizacijske opreme. Usprkos tome, uvoz komponenti takve opreme u 2006. godini vrijedio je 96,3 milijuna američkih dolara. Istodobno je zabilježen izvoz od svega 6,3 milijuna dolara. Kako objašnjavaju u Hrvatskoj gospodarskoj komori, teško je reći koliko se točno kompanija bavi tom djelatnošću jer postoje tvrtke koje u Hrvatskoj izvode radove na ugradnji sustava klimatizacije, a koristi se oprema proizvedena i u Hrvatskoj i u inozemstvu, međutim, riječ je o industrijskim ili centraliziranim sustavima koji se projektiraju i izvode prema zahtjevima klijenta, a sastavlja se iz opreme dostupne na domaćem i inozemnom tržištu.




Komentirajte prvi

New Report

Close