KiK napada hrvatsko tržište

Autor: Božica Babić , 31. kolovoz 2011. u 22:00

KiK danas u Zagrebu, Osijeku, Sisku, Slavonskom Brodu i Solinu otvara pet od planiranih sto trgovina

Njemački tekstilni diskonter KiK danas otvara prvih pet trgovina na hrvatskom tržištu na kojem sljedećih nekoliko godina namjerava poslovati kroz mrežu od najmanje sto prodajnih objekata. Za predstavljanje hrvatskim kupcima u KiK-u su izabrali najveći ovdašnji trgovački centar Westgate, smješten između Zagreba i Zaprešića, dok su ostale lokacije raspršili u četiri županije pa će također danas trgovine otvoriti u Osijeku, Sisku, Slavonskom Brodu i Solinu.

Izazovno tržište
Petar Burazin, direktor KiK-a u Hrvatskoj, ne skriva ambicije o snažnom razvoju tekstilnog diskontera i na ovom tržištu. “Koncept KiK-a već je prisutan u Austriji, Bugarskoj, Češkoj te Sloveniji i Slovačkoj. Lokalni kupci su ga jako dobro prihvatili. Hrvatsko gospodarstvo raste, a mi se veselimo izazovu što ćemo KiK-ov koncept etablirati na još jednom tržištu i nove kupce uvjeriti da kvaliteno dobra moda i tekstil za svakodnevnu uporabu ne moraju biti skupi”, ističe Burazin te najavljuje da do kraja 2011. u Hrvatskoj planiraju otvoriti ukupno deset prodajnih objekata. Na hrvatskom tržištu, ocjenjuje Burazin, vidi dovoljno potencijala za širenje lanca trgovina u kojemu će za nekoliko godina biti više od sto prodajnih lokacija. Njihove se trgovine najčešće prostiru na oko tisuću četvornih metara. Od sljedećih elitnih lokacija otkrivaju onu koja će biti otvorena u kompleksu trgovačkog centra City Center One East. Zanima ih i uže središte Zagreba, no te im planove zasad remete problemi pravne naravi koje vlasti ne rješavaju s vlasnicima koji traže povrat nacionaliziranih poslovnih prostora. Prva trgovina ovoga tekstilnog trgovca otvorena je 1994. u njemačkom Düsseldorfu. Danas KiK posluje u više od 3000 trgovina od kojih se 2500 nalazi diljem Njemačke, a ostale su na još pet tržišta europskih zemalja. KiK godišnje otvori oko 200 novih poslovnica, sjedište tvrtke je u njemačkom Bönenu, a godišnji promet iznosi više od milijardu eura. U tekstilnom trgovanju u Njemačkoj KiK se nalazi među deset najvećih ponuđača i slovi kao najveći tekstilni diskonter u zemlji. Nudi širok i povoljan asortiman ženskih, muških i dječjih proizvoda, donje rublje i čarape te kućni tekstil. Naziv KiK zapravo je skraćenica od krilatice “kupac je kralj”.

Brojna konkurencija
Na ovdašnjem tržištu već je pozicionirano nekoliko sličnih trgovaca, najbliži po asortimanu KiK-u su Mana i New Yorker. Iza Mane također stoji njemački kapital, ona je u 2010. ostvarila prihod u visini 221 milijun kuna, što je 27 posto više nego u 2009. godini. Prihod New Yorkera je na godišnjoj razini rastao još više, odnosno 30 posto, te je lani iznosio 228 milijuna kuna. Deset najvećih ovdašnjih trgovaca odjećom u 2010. ukupno je ostvarilo 1,78 milijardi kuna prihoda.

Cijene

Niži razred
“Jeftino, jeftino, jeftino”, tako poznavatelji njemačke robne marke KiK opisuju asortiman novoga tržišnog igrača u Hrvatskoj. U KiK-u pak iznose da godišnje u 3000 trgovina raspoređenih diljem Europe ostvare promet kompaniji u visini od milijarde eura. Jednostavna matematička operacija otkriva da prosječan promet ostvaren u jednoj trgovini godišnje iznosi oko 2,4 milijuna kuna.

Komentari (1)
Pogledajte sve

KiK je negdje u rangu C&A-a, koji isto tako kupuje tekstilije loše kvalitete po najjeftinijim cijenama, prerađuje i prodaje ih po prihvatljivim cijenama, dakako kvaliteta na razini cijena – niska.

New Report

Close