Kaštelanska Ribola uspješno se 23 godine nosi s divovima maloprodaje

Direktor tvrtke Ribola Ante Kovač hvali se kako posljednjih pet godina rastu dvoznamenkasto/Miranda Cikotić/PIXSELL Direktor tvrtke Ribola Ante Kovač hvali se kako posljednjih pet godina rastu dvoznamenkasto/Miranda Cikotić/PIXSELL

Trgovački lanac Ribola ove godine otvorio četiri trgovine i hladnjaču za otkup voća i povrća od lokalnih kooperanata.

Kaštelanski trgovački lanac Ribola već 23 godine svjedoči da se može uspješno nositi sa daleko moćnijom konkurencijom koja je premrežila hrvatsko tržište maloprodaje, neovisno je li riječ o tvrtkama s domaćim ili inozemnim kapitalom.

Veliki poslovni skok Ribola je izvela u rujnu 2013. kada je od Đure Gavrilovića iz njegova trgovačkog lanca Diona preuzela 15 prodajnih objekata dislociranih u Dalmaciji. "Tijekom posljednjih pet godina kontinuirano ostvarujemo dvoznamenkastu stopu rasta prihoda, pa smo u 2015. ušli sa ukupno 64 trgovine i 350 milijuna kuna prihoda ostvarenih u prethodnoj godini", iznosi direktor Ante Kovač i dodaje kako se takav trend nastavlja i u aktualnoj godini što tvrtku Ribola svrstava u sam vrh ljestvice trgovaca aktivnih u županijama na području Dalmacije. Razina investiranja nakon velikog iskoraka prije dvije godine, navodi, vratila se u svoje redovite okvire.

 

64trgovine

ima Ribola, a lani su ostvarile 350 milijuna kuna prihoda

Oni su primarno okrenuti investiranju u vlastite nove prodajne lokacije što u cijelosti financiraju ne kreditima viškom kapitala iz redovitog poslovanja. I dok su, konkretnije pojašnjava, tijekom 2013. u investicije usmjerili 43 milijuna kuna, lani je za tu namjenu potrošeno 10 milijuna, a kroz 2015. ulaganja u novu imovinu iznosit će 15 milijuna kuna. No, Ribola ne investira samo u prodajne kvadrate (ove godine otvorene su četiri nove trgovine) već je uspješno odrađeno i ulaganje u vlastitu hladnjaču. Objekt je smješten na lokaciji bivšeg Adriachema i od srpnja ove godine tu se obavlja otkup voća i povrća, mahom od lokalnih poljoprivrednih proizvođača koji se potom distribuira u trgovine.

S obzirom da posluju na području priobalja i otoka prodajne formate u Riboli kreiraju u ovisnosti od specifičnih lokalnih uvjeta pa tako sedam trgovima ima sezonski karakter, rade samo u ljetnom razdoblju. Iz novih planova vezanih uz 2016. godinu Kovač otkriva da su u završnici  projekti za četiri nova prodajna objekta čija će površina pojedinačno biti veća od 400 četvornih metara, što je nova razvojna strategija tvrtke, u budućem razvoju ciljaju okrenuti se većim formatima trgovina.

"U novim velikim kvadratima želimo povećati i vrijednost prosječne nabave te time promijeniti i strukturu prosječne košarice, kupce zainteresirati da izaberu profitabilnije artikle," iznosi direktor Ribole. Podsjeća da je Ribola jedna od najvećih članica Ultragros grupe koja udružuje potencijal 21 hrvatskog trgovca koji godišnje u prosjeku zajedno ostvare oko četiri milijarde kuna prihoda. Ribola u toj grupaciji čvrsto drži treće mjesto sa udjelom od 11 posto. Članstvo u Ultragrosu, iznosi Kovač, daje dobre temelje za pregovore s dobavljačima. Kroz zajedničku logistiku postižu se niže cijene pa i Ribola svojim kupcima može na policama nuditi široki asortiman po povoljnim konačnim cijenama.  

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!