Kanaan najveći proizvođač čipsa, slijede Franck i Lorenc

Autor: Marija Birtić , 27. svibanj 2010. u 22:00

Uspješnost privatnih marki kod potrošača uočio je i Franck koji je počeo proizvoditi za trgovačke lance

Na tržištu slanih grickalica brendovi su definitivno izgubili utakmicu od privatnih marki. To potvrđuju i rezultati istraživanja agencije ACNielsen Hrvatska prema kojemu u posljednjih 12 mjeseci na maloprodajnom tržištu slanih grickalica prvo mjesto drže proizvođači privatnih marki, zatim slijedi Franck pa mađarski Mogyi. “Od travnja 2009. do ožujka ove godine ukupna prodaja slanih grickalica u Hrvatskoj iznosila je 10.503 tone u vrijednosti 555,7 milijuna kuna”, objašnjava Ivan Junaković iz ACNielsena.

Grickalice iz Poljske
Od slanih grickalica najviše se konzumiraju čips, flips i slani štapići. Gruba procjena nekih proizvođača jest da polovinu ukupne prodaje slanih grickalica, oko 5500 tona, čine čips i flips, dok u drugoj polovini najveći udio imaju slani štapići. Vodeći proizvođač čipsa i flipsa u Hrvatskoj je tvrtka Kanaan iz Donjeg Miholjca koja puni privatne marke za gotovo sve trgovačke lance na tržištu. “U prošloj godini rasli smo 20 posto, pa sada držimo preko 40 posto udjela na hrvatskom tržištu čipsa i flipsa”, kaže Zvonko Popović, direktor i vlasnik tvrtke Kanaan. U kategoriji čipsa, prema ACNielsenu, drugu poziciju drži Franck, a treću Lorenc Snack World. Osim Kanaana, u Hrvatskoj postoji još samo jedna tvornica čipsa. Radi se o Franckovoj tvornici u Hercegovcu. Razlog tome su visoke ulazne barijere koje se ogledaju u skupoj i kompliciranoj tehnologiji za proizvodnju, isplativosti transporta u radijusu od maksimalno 500 kilometara te proizvodnji kvalitetne sirovine koja je pitanje konkurentske prednosti.Flips se pak proizvodi od kukuruzne krupice te štapića koji se rade od brašna. Zato Franck djeluje i kao organizator proizvodnje. Do 2009. ugovarao je oko 200 hektara godišnje proizvodnje krumpira, no zbog pada prodaje uzrokovanog recesijom proizvodnju su u prošloj godini smanjili na 170 hektara. Kanaan je do 2008. sirovinu kupovao u Njemačkoj, no često su znali dobiti krumpir znatno niže kvalitete od ugovorene i plaćene. Zato se Popović odlučio organizirati proizvodnju na 250 hektara što je povećalo kvalitetu čipsa, tvrdi on. Prije nekoliko Franck je napustio svoju dugogodišnju strategiju proizvodnje čipsa isključivo pod istoimenim brendom te je počeo proizvoditi za privatnu marku Konzuma K Plus. Lorenc Snack World, koji je kupio osječku Karolinu, čips proizvodi u Poljskoj.

Uvjerljivo prvi
Flips formalno spada u kategoriju ekstrudiranih proizvoda u kojima je Karolina na prvom mjestu, zatim privatne marke, Franck pa Kanaan. “Proizvodimo i istoimeni brend, pa ako spojimo Kanaan na četvrtom mjestu i privatne marke gdje smo uvjerljivo najveći proizvođač, dolazimo do toga da smo i u flipsu broj jedan u Hrvatskoj”, tvrdi Popović. U kategoriji slanih štapića prvo mjesto drže privatne marke, zatim slijedi Koestlin pa Podravka.

Komentari (1)
Pogledajte sve

”…brendovi su definitivno izgubili utakmicu od robnih marki.” Konfuzni pojmovi. Brend (brand) jest robna marka. Dakle, nema smisla rečenica da je robna marka izgubila od robne marke. Pogledati: http://hr.wikipedia.org/wiki/Brand
U ovome se tekstu možda htjelo reći da su poznate robne marke izgubile utakmicu protiv trgovačkih marki.
Pa, ljudi, dajte podučite novinare nekim osnovnim pojmovima, a to robna i trgovačka marka svakako jesu. Jednoj ozbiljnoj poslovnoj novini se ne bi trebali događati ovakvi propusti.

New Report

Close