Kampovi luksuzniji nego ikada

Autor: Darko Bičak , 30. svibanj 2011. u 22:00

Danas je kampiranje u Hrvatskoj uspješna turistička grana, a stereotipno poimanje kampiranja istisnuto je zahvaljujući modernim i privlačnim kampovima

Hrvatska je poznata po dugoj tradiciji kao mediteranski raj za kamping entuzijaste. Kamp turizam je u Hrvatskoj veoma dobro razvijen i rasprostranjen, a hrvatski se kampovi ističu po tome što se u pravilu nalaze na atraktivnim i iznimno očuvanim prirodnim lokacijama, najčešće uz samo more. Kvalitetu kampiranja u Hrvatsko prepoznali su kamping entuzijasti od samoga početka kampiranja u Europi.

Vlastite plaže
Čak i u vrijeme kada je putovanje kamp kućicom na Jadran predstavljalo pravu avanturu, kada je iz zapadne Europe do najbližega hrvatskog otoka ponekad trebalo i više od 24 sata, zaljubljenici u kampiranje putovali su do kampova u Hrvatskoj svake godine u sve većem broju. Danas je kampiranje u Hrvatskoj popularnije i luksuznije nego ikada. Stereotipno poimanje kampiranja istisnuto je zahvaljujući modernim, dobro opremljenim i privlačnim kampovima, najčešće s vlastitom plažom. Novosti se protežu od uvođenja obiteljskih mini-kampova pa do većih holiday parkova s privatnim apartmanima i mobilnim kućicama. Više od dva milijuna ljudi svake godine posjećuju Hrvatsku kako bi proveli svoj godišnji odmor okruženi čistim plažama, bistrim plavim morem, odlično očuvanim prirodnim okruženjem i naravno suncem. Prema podacima Državnog zavoda za statisku, lani je od ukupno 10,6 milijuna turista u Hrvatskoj, njih 4,13 milijuna boravilo u hotelima, 2,68 milijuna u privatnim smještajnim kapacitetima, a 2,04 milijuna u kampovima. U odnosu na godinu prije u 2010. je hrvatske kampove posjetilo 1,1 posto turista više. Ukupne procjene turističke zarade za prošlu godinu govore o 6,3 milijarde eura. Kako su mnogi kampovi vezani uz hotelske sadržaje, teško je izdvojiti koliko od toga iznosa otpada na same kampove. Prema podacima Hrvatskog kamping udruženja, u našoj zemlji nalazi se 37 velikih kampova te veći broj malih obiteljskih kamp-odredišta.

Istra najrazvijenija
Najrazvijeniji kamping turizam je u Istri u kojoj se nalazi čak 19 velikih kampova. Najveći dio njih vezan je uz tamošnje velike hoteljerske tvrtke. Slijedi Dalmacija s devet kampova, kvarnerski otoci s njih osam dok je kontinentalna Hrvatska zastupljena samo s jednim – Slapić u Dugoj Resi. Desetljećima je pojam kontinentalnog kampiranja bila i destinacija Sveti Ivan Zelina kod Zagreba, a koja je bila međuodredište velikom broju kampera iz Mađarske, Poljske te Češke i Slovačke na putu prema Jadranu, ali i na povratku kući. Taj kamp je prije 10-ak godina zapušten i nije planirana njegova revitalizacija. Rovinjski Valamar je kreirao brend “Camping on the Adriatic” i to je po kapacitetima i kvaliteti vodeći brend kamping ponude u Hrvatskoj. Valamarovih devet kampova koji se nalaze sve od Istre pa do Dubrovnika sadrži oko 8000 smještajnih jedinica i to u mobilnim kućicama, potpuno opremljenim parcelama i apartmanima. U jednom danu u Valamarovim kampovima može se smjestiti i do 23.000 gostiju, a u 2010. godini kampovi su ostvarili preko 1,6 milijuna noćenja. Nagrađivani Valamarov kamp Lanterna predstavlja viziju kampa u kojemu, osim visoke kvalitete usluge, priroda i očuvanje okoliša imaju najveći značaj. U kamp Lanterna je u posljednjih pet godina uloženo više od 47 milijuna kuna. Tijekom posljednjih pet godina, u hardware, dakle opremu i uređenje svih kampova, Valamar je uložio 137 milijuna kuna, a u idućih pet godina, prema strateškom planu, u razvoj kampova planira uložiti još oko 200 milijuna kuna, istaknuo je Peter Fuchs, predsjednik Uprave tvrtke Valamar hoteli i ljetovališta.

Kontinuirano ulaganje
Veljko Ostojić, predsjednik Uprave tvrtke Riviera Poreč i predsjednik Izvršnog odbora Kamping udruženja Hrvatske, kazao je kako su glavne odlike hrvatskih kampova izuzetno atraktivne lokacije u neposrednoj blizini mora, no da ta činjenica nije dovoljna za uspjeh. “Kontinuirano ulaganje u razvoj, odnosno kvalitetu je imperativ tržišnog opstanka. Činjenica koju danas želim posebno naglasiti je da su dobri financijski rezultati poslovanja kampova omogućili brojne investicije, a ponekad i preživljavanje hotelskog segmenta u kompanijama koje imaju takav ‘mix proizvoda’. Preduvjet za razvoj kampinga na dugi rok je svakako je donošenje Zakona o turističkom zemljištu. No, treba jasno reći, sam čin donošenja zakona nije automatski riješio problem. Stvorio je osnovni okvir za njegovo rješavanje. Pred nama je još puno posla da se danas već spremni projekti počnu realizirati. I tu očekujemo od Vlade brzo i kvalitetno djelovanje, usmjereno na razvoj”, zaključio je Ostojić.U Udruženju kampera ističu da hrvatska kamping industrija u narednom razdoblju mora, prije svega, poraditi na povaćanju, iskorištenosti kapaciteta, tj. popunjenosti na najmanje 80 dana. Također je nužno povećati kvalitetu kampova jer više od 60 posto kampova može biti na razini kvalitete 3*, a istodobno bi se kampovi trebali transformirati u kamp naselja – resorte odnosno holiday parkove sa svim smještajnim oblicima. U projekt treba uključiti i sustav malih obiteljskih i butik kampova, podići kvalitetu i kategoriju kampova u domaćinstvu te omogućiti eko, etno, ruralne i druge selektivne oblike kampova, ističu vlasnici kampova.

Naturizam

Hrvatska kamping tradicija
Hrvatska je bila prva europska zemlja koja je otvorila svoja vrata naturistima, i to daleke 1953. kada je to bio vrlo hrabar korak s obzirom na moralne norme toga vremena. Sa 45 godina iskustva, 20 nudističkih kampovi se mogu naći uz hrvatsku obalu. Procjenjuje se da se čak 15 posto svih gostiju u Hrvatskoj kupaju goli, odnosno da jedna petina gostiju dolazi u Hrvatsku zbog naturizma i tolerancije golog kupanja na hrvatskim plažama. Naturizam je način života u kojem se njeguje tijelo, a sport i briga o zdravlju igraju važnu ulogu na što se danas više nego ikad obraća pozornost. Hrvatska je treća nacija u Europi po kapacitetima naturističkih kampova, a njena Koversada je prvi naturistički komercijalni kamp u Europi. Zajednička karakteristika svih hrvatskih naturističkih kampova je sigurnost i visoki standard, ljepota i mir. Mnogi smatraju da su kampovi najviših kvaliteta upravo oni namijenjeni naturistima i naturisti će pronaći u prirodnom okruženju sve što odgovara njihovim potrebama.

Mini kampovi

Mali obiteljski kampovi
Hrvatska ima uz cijelu jadransku obalu veći broj mini kampova, neki su pravi mali biseri, a neki nude tek 10-tak smještajnih jedinica. Upravo činjenica da se kampirati može u intimnijem okruženju nečijeg dvorišta ili vrta, koji se često nalazi tik do mora, odakle se može svakodnevno otiskivati na izlete u obližnje srednjovjekovne gradiće, nacionalne parkove ili gradove kulture, čini mini-kampove omiljenim odredištem onih koji su u potrazi za iskustvom individualnog kreiranja godišnjeg odmora. Mini kampovi su mali kampovi kapaciteta do 50 smještajnih jedinica ili cca. 150 osoba, obično u obiteljskom okruženju. Imaju manje sadržaja, ali su zato često smješteni na iznimno atraktivnim prirodnim pozicijama, a kontakt sa stanovništvom i običajima jednog kraja puno je bliži i autentičniji. Za one koji putuju kamperima, mini kampovi su prava zamjena za kamp odmorišta. Rasprostranjeni su uzduž čitave obale, ponajviše u Dalmaciji , lako su dostupni i cjenovno prihvatljivi. Iako se najveća koncentracija malih kampova nalazi u Dalmaciji, u Zadarskoj i Dubrovačkoj regiji te na nekim otocima, ljubitelji otoka i malih kampova će zasigurno uzduž cijele hrvatske obale, od Istre pa sve do Dubrovnika, a sve više i u unutrašnjosti Hrvatske, pronaći svoje idealno mjesto za odmor u kojem će stres svakodnevnice jednostavno nestati.

Komentari (1)
Pogledajte sve

U redu je unaprijeđivati ponudu, ali ovo nije rješenje, posebno veliki luksuz u kampovima i masovnost. To je izgubilo svaku mjeru i osnovnu smisao kampiranja. Bit je bliskost čovjeka s prirodom, mir, odmor od svakodnevnih rutina, posla, tv-a, interneta, stresnog poslovanja, loših vijesti i situacija u svijetu. Ako ću sve to tražiti u kampu zbog blizine mora, onda sam promašio smisao kampiranja. Sada je u trendu wellness, masaže, animatori. Pa čovječe, što tražiš onda u prirodi? Mobilne kućice sa izgledom stana? U kampu? U prirodi si? Pa baš i nisi? Promašena bit. To je kao hotel ili apartman. Još kada ti ponude restoran s obavezom doručka, ručka i večere? No svaka roba ima svoga kupca, pa tako i ova. Produženje sezone nije opcija, pošto prvom, eventualno drugom kišom pred kraj sezone veliki broj kampera prvi napušta mjesto, ako nisu vezani brojem noćenja, isto je i s predsezonom. Konformizam ima svoje poklonike, pogotovo trend settere, ali ako se nastave “unaprijeđenja” kampova sve više će izgledati kao urbana naselja u šumi, a ne kao kamp, a sve zbog jednog jedinog razloga da se uzme više novaca zbog “više” razine usluge. Ostavite našu prirodu na miru.

New Report

Close