Kamionima osvojili zapadnu Europu i nastavljaju strelovit rast

Autor: Darko Bičak , 19. kolovoz 2014. u 11:25
Darijo Majić, direktor transporta i logistike Ricarda čijih se 80 posto prihoda odnosi na transport, skladištenje i distribucija/Davor Javorović/PIXSELL

Na izvoz se odnosi 40 posto prihoda Ricarda, a najvažnija tržišta njihove flote kamiona su Njemačka, Austrija, Nizozemska i Belgija.

Tvrtka Ricardo iz Darde pokraj Osijeka danas je jedan od najvećih cestovnih prijevoznika u Hrvatskoj s voznim parkom većim od 200 vozila, od čega 160 kamiona, a ima i značajne logističke kapacitete.

Kako objašnjava Dario Majić, direktor transporta i logistike Ricarda, imaju 50 tegljača hladnjača, 35 ceradera, 18 kipera, 20-ak raznih cisterni te 12 kamiona za prijevoz kontejnera."Ove godine planiramo nabavu dodatnih 20 velikih kamiona, tako da 2014. planiramo završiti s ukupno više od 100 tegljača. Širenje flote osigurano nam je ne samo uspješnim poslovanjem s postojećim poslovnim parterima na hrvatskom tržištu, nego i činjenicom što je ulaskom Hrvatske u Europsku uniju konkurentnost pružatelja logističkih usluga znatno porasla te u ovom trenutku Ricardo oko polovice ukupne realizacije ostvaruje na stranim tržištima", objašnjava Majić.

U toj slavonskoj prijevozničko-logističkoj tvrtki objašnjavaju da im se trenutačno na hrvatsko tržište odnosi 60 posto ukupna prihoda, a na izvoz 40 posto. Najznačajnija tržišta na kojem djeluje njihova flota kamiona zapadna je Europa, odnosno Njemačka, Austrija, Nizozemska i Belgija."Vozimo i po regiji i istočnoj Europi, ali to je samo po specijalnim narudžbama. Nemamo standarne ture po tim zemljama. Rusiju, primjerice, možemo pokreti ako klijent to traži, ali se za svaki takav posao dogovaraju specifični uvjeti", kaže diretkor Ricarda.

U skladište 20 mil. kn
Tvrtku su 1992. godine osnovali Milan Vrdoljak i Darko Rimac, danas predsjednik i član Uprave, s primarnom djelatnošću maloprodaje. No, tijekom godina Ricardo je proširio svoju djelatnost na skladištenje, transport i distribuciju te proizvodnju voća i prirodnog soka. U sektor transporta Ricardo ulazi 2002. godine te vremenom transport, skladištenje i distribucija postaju temeljna djelatnost tvrtke u kojoj danas ostvaruju oko 80 prihoda prihoda, uz prosječnu godišnju stopu rasta od 35 posto.Potkraj 2011. u poslovnoj zoni Darda dovršena je gradnja distribucijsko-poslovnog kompleksa, kako sami kažu, u skladu s najvišim standardima čuvanja i manipulacije hrane, u čiju je gradnju uloženo 20 milijuna kuna.

"Veći dio prostora zauzima visokoregalno skladište kapaciteta 6000 paletnih mjesta, kondicionirano skladište kapaciteta 500 paletnih mjesta te pogon za preradu voća i proizvodnju prirodnih sokova. S još dva skladišta u Osijeku ukupni kapacitet kojim Ricardo raspolaže iznosi oko 10.000 paletnih mjesta. Takvi kapaciteti i modernizacija pridonijeli su profiliranju tvrtke kao ozbiljna logističkog partnera najvećim proizvođačima ili distributerima u Hrvatskoj kao što su Konzum, Meggle, Plodovi fructus, Franck, Vindija, Kandit, Tvornica šećera Osijek, Spar, Pik Vrbovec, Gavrilović, Labud… ", objašnjava Majić.

Prijelomna akvizicija
Rast je nastavljen i u 2014. kupnjom Beljetransa, tvrtke iz koncerna Agrokor, specijalizirane za prijevoz stvari u tuzemnom i međunarodnom prijevozu s najmodernijim parkom, posebno u segmentu specijalnih prijevoza za potrebe poljoprivredne proizvodnje te Ricardo, kako procjenjuje sam Dario Majić, time postaje najveći cestovni prijevoznik u Hrvatskoj, ali i široj regiji. 

Stalni rast

Lanjski prihod gotovo 90 milijuna kuna

Prema financijskim pokazateljima, Ricardo je 2009. završio s nešto manje od 40 milijuna kuna prihoda, a da bi se već iduće godine prihod popeo na 67,3 milijuna kuna. Iduće dvije godine bilježe određenu stagnaciju poslovanja te se prihod kreće na razini 60-ak milijuna kuna. No, 2013. slijede oporavak i rast prihoda na gotovo 90 milijuna kuna. Očekivanja za ovu godinu su daljniji rast.

Komentirajte prvi

New Report

Close