Kako odabrati najpovoljnijeg dostavljača na tržištu

Autor: Biserka Ranogajec , 11. travanj 2012. u 22:00

Osim dostave pisama i paketa diljem zemlje i u inozemstvo pojedine tvrtke nude i različite poslovne usluge

Svaka tvrtka, pa tako i mali i srednji poduzetnici, svakodnevno se suočava s gomilom papira koje treba razaslati na razne adrese. Računi, dopisi, nacrti, poslovna prepiska, manji paketi… trebaju često stići žurno, istoga dana, katkad za sat-dva na bliže, ali i puno udaljenije adrese. Poduzetnicima se ne isplati zapošljavati vlastite kurire pa trebaju odlučiti komu dati povjerenje od profesionalnih dostavljača kojih je na tržištu doista velik broj.

Prednosti velikih
Domaćim tržištem u dostavi vlada nekolicina najjačih kompanija, dok je niz malih poduzetnika, koji su devedesetih osnivali takve tvrtke, vrlo ubrzo pokleknulo pred konkurencijom. Neki su ipak opstali poput DM – Dostave iz Zagreba, koju je osnovao Darko Mance s pet zaposlenih. Mance ima knjigovodstveni servis i radi sa stotinjak tvrtki kojima uz ovaj servis pruža u Zagrebu i uslugu svih vrsta dostave manjih paketa i pisama. Kaže da je teško raditi, ugovore sklapa obično paušalno na godinu dana, a opstao je jer je jeftiniji od velikih konkurenata. Sličnu tržišnu nišu traži i Lider express, splitska tvrtka koja je otvorila ured u Zagrebu i koja se bori s konkurencijom nižom cijenom i kvalitetom. Unatoč tomu na natječaju za dostavu poštanskih usluga Zagrebačkom holdingu nisu uspjeli iako su bili jeftiniji od prihvaćene ponude CityExa. Najjači konkurent s obzirom na rasprostranjenu mrežu poslovnica i dalje su Hrvatske pošte, koje imaju 1128 poštanskih ureda kojima se šalje približno 269 milijuna pošiljaka godišnje. O njihovu prijenosu brine se ukupno 10.699 djelatnika, pošiljke se razvoze s pomoću 838 vozila i 2021 mopeda, a raznosi ih 3452 pismonoše i djelatnika hpekspresa. Rezultat poslovanja je 200.000 zadovoljnih korisnika dnevno, poručili su iz HP-a. Uvođenjem petodnevne dostave u gotovo svim mjestima djelatnici hpekspresa prisutni su svaki radni dan na 95% teritorija. Ekspresna usluga Hrvatske pošte – hpekspres nudi brojne prednosti.

Osiguranje paketa
Tvrde da je riječ o jedinoj usluzi takve vrste koja ravnomjerno pokriva teritorij čitave zemlje i jedina jamči uručenje pošiljaka u roku od jednog do tri sata, odnosno u roku od jednog dana. Svakodnevno se uručuje više od 10.000 pošiljaka, a djelatnici hpekspresa preuzimaju pošiljke na adresi korisnika. Pošiljke se za zemlje regije isporučuju najkasnije za dva dana, a za Europsku uniju za maksimalno pet dana. Cjenik slanja pošiljaka 20 posto je povoljniji od konkurenata, kažu u HP-u. Slanje paketa po cijeni od 18 kuna i slanje prioritetnog pisma u Europu po cijeni od 10 kuna samo su neki primjeri. U cijenu je uključeno i osiguranje paketa te čuvanje u poštanskom uredu. CityEx jedan je od onih konkurenata koji HP-u želi oduzeti dio tržišnoga kolača u udaljenijim dijelovima Hrvatske. U kompaniji kažu da je njihova “komparativna prednost u prilagodljivosti potrebama klijenta, brzini usluge, sigurnosti i mogućnosti stalne komunikacije klijenata”. Klijente privlače i razgranatom logističkom mrežom, odnosno velikim brojem vlastitih poslovnica i malih skladišnih centara rasprostranjenih diljem Hrvatske, što posebno rabe korisnici usluga u B2C segmentu, poput web-shopova. Ako im predloženo vrijeme isporuke ne bi odgovaralo, primatelji pošiljaka mogu u gotovo svakom hrvatskom gradu sami podignuti svoju pošiljku u poslovnici, kažu u CityExu.

Samoposlužni sandučići
Iz tvrtke poručuju da još postoje primatelji kojima više odgovara navratiti u poslovnicu i preuzeti pošiljku. Kako bi se što više prilagodili željama primatelja u B2C segmentu, u kojem najviše raste tržište paketa, u CityExu osim mreže poslovnica razvijaju i mrežu samposlužnih sandučića za prikup i isporuku paketnih pošiljaka. CityEX drži konkurentnu razinu cijena, a klijente će posebno zanimati da je cijena usluge ista bez obzira na odredište isporuke i kilometražu na području Hrvatske. DHL je svjetski lider u brzoj dostavi pošiljaka i logistici koji korisnicima nudi raspon inovativnih rješenja na jednome mjestu poznat kao “one-stop-shop”. Rasprostranjena DHL-ova mreža povezuje više od 220 zemalja svijeta. U Hrvatskoj se, kažu, ne mogu uspoređivati usluge DHL Expressa s uslugama tvrtki, primjerice, CityEx ili HP-a jer je njihov “core business” međunarodni ekspresni zračni prijevoz dokumentarnih i paketnih pošiljka “od vrata do vrata”, dok su navedene tvrtke orijentirane više na usluge u domaćem prometu. Usluga DHL-a uključuje kurirsko preuzimanje pošiljke, izvozno carinjenje, ekspresni avionski prijevoz, uvozno carinjenje i kurirsku dostavu na ruke primatelju. Od prednosti pred konkurentima ističu globalnu pokrivenost i prisutnost u svijetu. Klijenti se mogu koristiti i dodatnim uslugama kao što su osiguranje, pakiranje, dokaz o isporuci pošiljke, praćenje pošiljaka, razna informatička rješenja za slanje pošiljaka, prijevoz opasnih materija te konzultantske usluge prilikom carinjenja pošiljaka. Klijenti mogu odabrati usluge prema vlastitim potrebama: dostava u istom danu ili do određenog vremena (9, 10,30, 12 ili 18 sati) u međunarodnom i domaćem prometu. Sve usluge uključuju kurirsko preuzimanje pošiljke, carinjenje i dostavu. Njihova očekivana tranzitna vremena su 24 sata za Europu i dio SAD-a te do 48 sati za ostatak svijeta. Jedan od jakih stranih konkurenata je i FedEx, koji u Hrvatskoj zastupa Rhea. I ta je tvrtka fokusirana na međunarodni transport, pa im HP i CityEx nisu konkurencija, poručili su iz tvrtke Rhea u Zagrebu. Overseas Express pak tvrdi da drži 38% tržišnog udjela kao vodeći pružatelj usluga paketne distribucije u B2B segmentu. Jedna od najvećih prednosti im je dostupnost svih usluga online 24 sata na dan. Registracijom u “Overseas Express Internet Shippingu” bilo tko može postati korisnik usluga dostave paketa, a za registraciju je potrebna svega minuta.

Besplatna ambalaža
Nakon nekoliko klikova mišem korisnik može odmah slati pakete preko Overseas Expressa iz naslonjača, i to bez pisanja “mailova”, ručnog ispisivanja prijevoznice i dogovaranja termina preuzimanja pošiljke. Cjelokupna narudžba dostave može se odradit online za manje od minute. Nakon preuzimanja pošiljke korisnik može pratiti status isporuke u realnom vremenu. U svega nekoliko sekundi primatelj može zatražiti da mu se pošiljka isporuči na posao umjesto na kućnu adresu. Ta je mogućnost izrazito popularna među osobama koje kupuju internetom jer mogu prilagoditi termin i adresu isporuke pošiljke čak i ako je pošiljatelju dana druga adresa ili ako osoba naknadno dozna da neće biti na adresi na koju joj je pošiljatelj poslao paket. Nadalje, jedinstvena usluga koju Overseas Express nudi privatnim korisnicima i malim poduzetnicima jest i slanje paketa u besplatnoj Overseas Express ambalaži kada se usluga dostave naručuje online. Cijene dostave u Overseas Express sigurnoj ambalaži kreću se od povoljnih 20 kuna (s uključenim PDV-om), a u cijenu je uključena ekspresna dostava. Online naručivanje i slanje u besplatnoj ambalaži pogodno je za korisnike koji trguju internetom ili za male poslovne korisnike koji povremeno šalju pakete.

Zaštita klijenata

Hrvatska pošta ide ukorak i sa suvremenom digitalnom realnošću pa će građani uskoro moći na svojem TV prijamniku primati i pisma. Skeniranje pisama te sve ostale eventualne operacije koje će korisnik tražiti od Hrvatske pošte obavljat će se strojno u potpuno sigurnom i diskretnom okruženju.

Aplikacije

Jedinstvena usluga
LidEx svim novim korisnicima omogućava početak suradnje bez ikakva rizika i ako korisnik prvih 15 dana ne bude zadovoljan obavljenim LidEx uslugama dostave, vratit će mu se cjelokupan iznos računa za obavljene usluge. Cijene su im, tvrde, i do 50% povoljnije od ostalih. Uprava posebice naglašava kako njihova aplikacija NetMailing korisniku pruža specifičnu i jedinstvenu mogućnost na tržištu, a ta je da računalom u bilo kojem trenutku može obavljati evidentiranje, praćenje i kontrolu slanja i dostave pošiljaka.

NetMailing
Aplikacija NetMailing nije kopija “već viđenog”, nego je aplikacija u njihovu vlasništvu i proizvod nastao osluškivanjem potreba modernog poslovanja i korisnika usluge dostave koju rade već sedam godina za banke, osiguranja, javne bilježnike, razne tvrtke i sl. Aplikacija NetMailing korisniku pruža među ostalim logiranje vlastitim korisničkim imenom i lozinkom, unos naziva/imena i adrese primatelja pošiljke, odabir vrste usluge dostave pošiljke (obično, NA RUKE, NA RUKE s povratnicom), uvid tijeka dostave svih svojih pošiljaka (vrijeme dostave…), uvid razloga zbog kojega pošiljka nije dostavljena (primatelj odbija, kriva adresa…), stalnu mogućnost da korisnik promjeni ili obustavi tijek dostave pošiljke, uvid u popis i filtriranje svih pošiljaka, itd.

Komentirajte prvi

New Report

Close