Javorović: Kandit širi asortiman i planira rast od 20 posto

Marijana Javorović, direktorica marketinga u Kanditu, koja je u osječku tvornicu čokolade i bombona stigla iz Saponije, govori o strategiji razvoja

Otkako je Kandit, osječka tvornica čokolade i bombona, u lipnju prošle godine ušla u sustav Mepas grupe, u Kanditu su se dogodile brojne promjene. Ova je tvornica godinama poslovala u tišini pa je nedavna televizijska kampanja Kanditovih proizvoda glasno odjeknula. Pod vodstvom Marijane Javorović, koja je nakon 13 godina rada u odjelu marketinga i prodaje Saponije prihvatila veliku odgovornost, ali i izazov vođenja odjela marketinga u Kanditu, pokrenut je proces repozicioniranja na tržištu. Prvi su redizajnirani proizvodi Kandita bombonijera For you, Kandit Dessert Chef (majstor slastica) i Mentol bomboni. To su samo neki od poteza kojima je Kandit krenuo graditi svoj novi imidž. Za početak, preokrenut je negativan trend poslovanja koji je novi menadžment zatekao nakon što je preuzeo tvrtku, kaže Javorović.

Kandit je prema tržišnom udjelu peti proizvođač na hrvatskom tržištu. S obzirom na sve jaču inozemnu konkurenciju, kako se planirate boriti za povećanje tržišnog udjela?
Prema posljednim podacima, potrošnja konditorskih proizvoda u Europskoj uniji iznosi 30 kilograma po stanovniku godišnje, dok je u Hrvatskoj potrošnja 20 kilograma. To pokazuje da postoji velik prostor za rast i da Kandit ne mora isključivo rasti na račun konkurenata. Temelj naše strategije je razvoj brenda Kandit. Dosad smo lansirali 12 novih proizvoda. Maksimalno ulažemo u proizvodne procese, radimo na razvoju novih proizvoda, analiziramo konkurenciju i pokušavamo svakim novim projektom kojim izlazimo na tržište ispričati potpuno novu priču. Dosadašnji rezultati pokazuju da Kandit može biti respektabilan proizvođač ne samo u Hrvatskoj nego i šire, i mi smo u tom smislu optimistični. Dodatnu konkurentnost omogućit će nam gradnja nove tvornice u koju ćemo, ako sve bude išlo prema planu, preseliti do sredine 2014. To će biti suvremena tvornica čokolade i bombona, respektabilna u regiji. Riječ je o “greenfield” investiciji, vrijednoj 15 milijuna eura, Tvornica će se prostirati na 23.000 četvornih metara i u nju ćemo preseliti dio postojeće opreme i dokupiti novu. Gradnja tvornice je velik projekt, no radimo ga istodobno sa svim ostalim projektima u Kanditu jer je ulazak u Europsku uniju naša realnost sredinom iduće godine.

Što će za Kandit značiti prestanak važenja trgovinskog sporazuma s Ceftom, na čija tržišta Kandit izvozi 50 posto ukupne prodaje?
Naše najvažnije tržište je Bosna i Hercegovina, a od zemalja bivše države izvozimo još u Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju i Kosovo. Tradicija i snaga imena Kandit na tim je tržištima puno jača nego u Hrvatskoj. Tamo smo veći i volumenom i pozicijom na policama. Na tome ćemo nastaviti graditi naš rast. Analiziramo svako pojedino izvozno tržišta pa ćemo vidjeti što točno trebamo napraviti kako bismo maksimalno umanjili negativne efekte na izvoz u zemlje Cefte.

Koji su planovi za ovu godinu?
Planiramo rasti 20 posto u odnosu na prošlu godinu. U planu su dva velika projekta i ukupno tridesetak novih proizvoda. Istodobno radimo na repozicioniranju proizvoda u cjelini i racionalizaciji ukupnog asortimana. Kandit ima mnogo prostora za razvoj novih proizvoda na temelju tradicije i iskustva. Jedan takav primjer su, recimo, i dražeji. Kandit i tu može mnogo toga ponuditi tržištu.

Poslovanje u EU

Kako se pripremate za ulazak Hrvatske u EU s obzirom na to da se brišu zaštitne carine na konditorske proizvode?
Upravo analiziramo kako će ulazak u Europsku uniju utjecati na hrvatsko tržište, maloprodaju i hrvatskog potrošača i mislimo da će Kandit biti u potpunosti spreman. Ljudi često percipiraju Kandit kao proizvođača čokolade, no mi proizvodimo i čokoladne prutiće, praline i bombone. Repozicionirat ćemo cjelokupan asortiman proizvoda, s tim da planiramo ući i u neke potpuno nove segmente proizvoda, u kojima Kandit do sada nije bio prisutan.

Komentari (1)
  • Zapad
    Zapad 16:45 18.3.2012.

    Nakon vladavine dinastije Pavić konačno smo dočekali i taj trenutak da u Kanditu zapušu neki novi vjetrovi.
    Podrška onima koji imaju poštene i ozbiljne namjere da Kandit vrate na onu tržišnu poziciju koja mu je tradicionalno uvijek i pripadala.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve