Iranski Samand stiže u Hrvatsku

Autor: Saša Vejnović , 12. veljača 2009. u 22:00

Četiri hrvatske tvrtke zainteresirane za prodaju iranskih automobila

Hrvatsko automobilsko tržište u svibnju će postati bogatije za još jedan model – iranski automobil Samand. Barem tako tvrdi Sead Rastoder, direktor bosanskohercegovačke tvrtke Sidžis 5b, generalni zastupnik automobila iranske kompanije Iran Khodro (IKCO) za BiH, a navodno i za cijelu regiju. “Istina je, pregovaramo s trgovcima automobila iz nekoliko hrvatskih gradova i uvjeren sam da ćemo uskoro postići dogovor. Ne mogu još otkriti o kome je riječ, ali samo za primjer da mislimo ozbiljno reći ću da pregovaramo sa tri tvrtke iz Zagreba te s još nekim iz drugih hrvatskih gradova poput Osijeka i Rijeke”, rekao je Rastoder za Poslovni dnevnik, naglašavajući važnost da svi njihovi partneri u Hrvatskoj osim salona automobila imaju i servise kako bi kupci imali potpunu uslugu.

Ozbiljne namjere
“Namjere su nam vrlo ozbiljne i planiramo ove godine otvoriti centre u još jednoj državi bivše Jugoslavije”, kaže Rastoder, dodajući kako će se u konačnici iranski Samand moći kupiti u svakoj državi bivše Jugoslavije, ali će otvaranja biti svakih šest mjeseci, odnosno nakon što se prodaja uhoda u prethodnoj državi. U BiH je prodaja službeno počela u prosincu 2008. godine, a u tom kratkom vremenu Sidžis je prodao 22 automobila, što je za Rastodera zadovoljavajući rezultat. “Osim tih automobila već imam ugovore za neke tvrtke od kojih su pojedine naručile više od 40 komada”, kaže Rastoder koji taj model u BiH prodaje po cijeni od 10.500 eura, a cijena za Hrvatsku još nije definirana. “Ovih dana očekujem povratne informacije od svojih potencijalnih partnera o svim troškovima koji nas čekaju u Hrvatskoj. No već sam sad siguran da cijena u Hrvatskoj neće biti viša od 11.000 eura”, kaže Rastoder. Riječ je o automobilu koji je baziran na Peugeotovu modelu 405, za koji proizvođač daje trogodišnje jamstvo na motor i 12 godina jamstva na karoseriju. Pogoni ga Peugeotov 1,6 litarski motor koji razvija 108 konjskih snaga, a Rastoder kaže da iranski automobili, ovisno o motoru, imaju certifikate da zadovoljavaju euro 3 i euro 4 normu, pa ni s homologacijom u Hrvatskoj ne bi trebalo biti nikakvih problema. Razgovori o ulasku iranskih automobila na hrvatsko tržište vode se još od posljednjeg zagrebačkog Auto Showa, na kojem su bili i predstavnici IKCO-a.

Interes za regiju
Interes Iranaca za naše tržište potvrdio nam je i Dubravko Flegar, prvi tajnik hrvatskog veleposlanstva u Teheranu, no nije nam znao reći je li dogovoren konkretan posao. “Znam da su predstavnici iranske automobilske kompanije lani bili na sajmu u Zagrebu gdje su se prvi put predstavili, no ne znam jesu li se što dogovorili s nekim uvoznikom”, kaže Flegar. Zanimljivo je da na internetskim stranicama IKCO-a, uz vijest da je pokrenuta proizvodnja Peugeota 206 SD 1,4 s dizelskim motorom, stoji da će se taj automobil izvoziti u desetak zemalja, među kojima se navode Hrvatska i Srbija. U Peugeotu Hrvatska, međutim, demantiraju te informacije tvrdeći da Peugeot zasad to nema u planu. “Riječ je o produženoj 206-ici koja se proizvodi već dvije godine, ali za neka druga tržišta. Zasad nemamo u planu taj automobil prodavati na hrvatskom tržištu”, kaže Dijana Čoso, glasnogovornica Peugeota Hrvatska. IKCO je najveći iranski proizvođač automobila koji osim proizvodnje nekoliko nacionalnih modela po licenciji proizvodi i automobile za mnoge europske i svjetske automobilske kompanije. Osim Peugeotovih modela iz njihovih pogona izlazi Suzuki, Mercedes, Kia, Hyundai, a pregovaraju i s još nekim kompanijama. U proteklih deset mjeseci proizveli su 475.000 automobila, od čega više od 68.000 Samanda te više od 190.000 različitih inačica Peugeota.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Sve će to ameri potarasat sa zemljom za koju godinu!!!

New Report

Close