Ipak vlak Sarajevo – Ploče?

Autor: Darko Bičak , 25. lipanj 2012. u 22:00

Federalne željeznice žele da u HŽ-u ipak odustanu od ukidanja svih 46 najavljenih međunarodnih vlakova

Sarajevo i Ploče ipak će željeznicom povezivati Končarov niskopodni vlak, doznaje se u Sarajevu. Naime, iz Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) jučer su najavili da će se danas u Zagrebu nastaviti pregovori o mogućnosti nastavka željezničke linije od Sarajeva do Ploča.

Diplomatska inicijativa
Predstavnici Hrvatskih željeznica i Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine sastat će se na inicijativu i uz posredovanje hrvatskog veleposlanstva u BiH, objavili su iz Sarajeva. Zbog Dana državnosti i neradnog dana u ponedjeljak tijekom jučerašnjeg dana nije bilo moguće dobiti komentar nadležnih iz HŽ-a je li moguća promjena njihove odluke o ukidanju 46 međunarodnih vlakova koji prolaze kroz Hrvatsku. Željeznice FBiH planirale su hrvatski niskopodni vlak, koji je prvu promotivnu vožnju imao 13. lipnja, uvrstiti u vozni red već ovog ljeta, a on je za početak trebao povezivati Sarajevo i Ploče. Za to, međutim, još nisu pribavljene potrebne dozvole pa će sastanak u Zagrebu biti posvećen prije svega rješavanju tog problema, no razgovarat će se i o drugim pitanjima povezanim s međunarodnom željezničkom linijom. Sporna dionica pruge na ovoj liniji je Čapljina – Ploče, duga svega 22 kilometra.

Neprofitabilne pruge
Hrvatske željeznice su zbog nerentabilnosti odlučile ukinuti 46 od ukupno 56 međunarodnih vlakova koji prolaze Hrvatskom. Od toga njih osam povezuje našu zemlju i BiH, a njih deset Hrvatsku i Srbiju. U HŽ-u su izračunali da na prosječnom vlaku u međunarodnom prijevozu gube godišnje od 130.000 do 240.000 eura. Prošle je godine na tim linijama zabilježen gubitak od 5,14 milijuna eura. Na potez Hrvatskih željeznica negativno su reagirala susjedna željeznička poduzeća u Sloveniji, BiH i Srbiji, iz kojih poručuju da ih Hrvatska nema pravo dovoditi u izolaciju. U HŽ-u su najavili da će održavati međunarodne vlakove koji imaju ekonomsku računicu, i to prema Beogradu i Sarajevu. No ostavljen je prostor da se prati situacija i s vremenom naprave dodatne redukcije nerentabilnih linija.

Niskopodni vlak

Domaći proizvod
Niskopodni elektromotorni vlak za regionalni promet, koji bi trebao povezivati Sarajevo i Ploče, proizveli su Končar grupa i TŽV Gredelj. Dugačak je 75 metara, a može postići brzinu od 160 kilometara na sat. Ima kapacitet od 212 sjedaćih mjesta i 220 stajaćih. HŽ ga koristi od 4. srpnja 2011., a prometuje na relaciji Zagreb – Vinkovci te Zagreb – Sisak.

Komentirajte prvi

New Report

Close