Informatički klaster nije ništa zaradio, ali su članice profitirale

Autor: Bernard Ivezić , 09. prosinac 2005. u 06:00

Beam ICT dosad nije prodao niti jedan sustav eHospitality, ali su članice dobile poslove koje ne bi dobile da su se natjecale samostalno, ističe Vedran Brničević, direktor Ekobita, tvrtke koja je u informatičkoj ‘zadruzi’

Prije godinu dana hrvatske tvrtke Alterbox, BitArt Informatika, Ekobit i Multilink zajednički su osmislile proizvod za velike hotelske lance i osnovale klaster Beam ICT. Bio je to prvi domaći informatički klaster, ali i jedan od prvih klastera u Hrvatskoj uopće. Osnivanje Beam ICT-a pompozno je najavljeno, a podršku mu je dao i Miroslav Kovačić, državni tajnik za e-Hrvatsku. Odmah zatim, organiziran je skup eHospitality, na kojem je brojnim gostima iz turističkog sektora predstavljen istoimeni proizvod novog klastera – cjelovito tehnološko rješenje za poslovanje hotela.

Moć sinergije
Ravno godinu dana kasnije, kada se pogledaju rezultati Beam ICT-a, dojam je manje impresivan. Beam ICT nije do sada sklopio niti jednu prodaju sustava eHospitality pa ni neku drugu prodaju, ali tvrtkama koje su se udružile u taj klaster ide sve bolje.
“Da se nismo povezali u klaster sigurno ne bismo dobili neke poslove. Dogovorili smo se da u grupama nastupamo na javnim natječajima, te potom podijelimo posao i zaradu. Na taj su način dvije tvrtke članice klastera dobile uvođenje sustava za izvješćivanje u jednoj osiguravateljskoj kući, a druge dvije posao informatizacije odjela za ljudske resurse u jednoj farmaceutskoj tvrtci. To sigurno ne bismo dobili da smo išli samostalno jer su uvjeti natječaja bili takvi da ih niti jedna članica Beam ICT-a ne bi mogla izvesti zasebno. Upravo je ta sinergija ono što nas drži optimističnima i spremnima na daljnju suradnju”, kazao je Vedran Brničević, direktor tvrtke Ekobit, jedne od članica Beam ICT-a.
Sve članice klastera veliki su izvoznici pa tako Ekobit više od 85 posto svojih prihoda zarađuje u inozemstvu. Usprkos tome, Brničević tvrdi da je klaster upravo u izvozu podbacio i to stoga što su za izvoz potrebna golema financijska sredstva, koja još uvijek nemaju. Tvrdi da je za prodaju visokosofisticiranih proizvoda kakav je eHospitality, a kojem konkuriraju rješenja koja nude najveće svjetske tvrtke, potrebno imati velike štandove na sajmovima u inozemstvu, te imati dobru mrežu kontakata u velikim hotelskim lancima kako bi im strani klijenti uvažili kredibilitet koji imaju u Hrvatskoj.

Brže reagirati
Govoreći o svom iskustvu rada u klasteru, Brničević je naveo da mu to nije bio prvi slučaj da surađuje s drugim tvrtkama na tržištu. Međutim, ističe da je “suživot” u klasteru intenzivniji od svih ostalih oblika poslovne suradnje s kojima se susreo.
“Klaster nije za menadžere koji su navikli da ih svi slušaju, a da oni jedini donose mudre odluke. Ovdje se morate dogovarati, međusobno razmjenjivati informacije i odluke donositi konsenzusom. Morate pronaći vremena da se barem jednom mjesečno nađete i razmijenite informacije uživo, a na dnevnoj bazi da nazovete ili pošaljete svojim partnerima e-mail. Mi se unutar klastera dobro slažemo iako u sve četiri tvrtke vlada nešto drukčija poslovna klima. No najveća je prednost ta što su sve četiri tvrtke članice fleksibilnije na tržištu jer međusobnom razmjenom informacija stječemo bolji dojam o trenutnoj potražnji pa brže možemo prepoznati i reagirati na pojavu prilika za prodaju naših proizvoda i usluga. To je velika prednost klastera”, zaključio je Brničević.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Vrlo zanimljivo- voljela bih prošetati ovim krajolicima…

New Report

Close