Prije godinu dana hrvatske tvrtke Alterbox, BitArt Informatika, Ekobit i Multilink zajednički su osmislile proizvod za velike hotelske lance i osnovale klaster Beam ICT. Bio je to prvi domaći informatički klaster, ali i jedan od prvih klastera u Hrvatskoj uopće. Osnivanje Beam ICT-a pompozno je najavljeno, a podršku mu je dao i Miroslav Kovačić, državni tajnik za e-Hrvatsku. Odmah zatim, organiziran je skup eHospitality, na kojem je brojnim gostima iz turističkog sektora predstavljen istoimeni proizvod novog klastera – cjelovito tehnološko rješenje za poslovanje hotela.
Moć sinergije
Ravno godinu dana kasnije, kada se pogledaju rezultati Beam ICT-a, dojam je manje impresivan. Beam ICT nije do sada sklopio niti jednu prodaju sustava eHospitality pa ni neku drugu prodaju, ali tvrtkama koje su se udružile u taj klaster ide sve bolje.
“Da se nismo povezali u klaster sigurno ne bismo dobili neke poslove. Dogovorili smo se da u grupama nastupamo na javnim natječajima, te potom podijelimo posao i zaradu. Na taj su način dvije tvrtke članice klastera dobile uvođenje sustava za izvješćivanje u jednoj osiguravateljskoj kući, a druge dvije posao informatizacije odjela za ljudske resurse u jednoj farmaceutskoj tvrtci. To sigurno ne bismo dobili da smo išli samostalno jer su uvjeti natječaja bili takvi da ih niti jedna članica Beam ICT-a ne bi mogla izvesti zasebno. Upravo je ta sinergija ono što nas drži optimističnima i spremnima na daljnju suradnju”, kazao je Vedran Brničević, direktor tvrtke Ekobit, jedne od članica Beam ICT-a.
Sve članice klastera veliki su izvoznici pa tako Ekobit više od 85 posto svojih prihoda zarađuje u inozemstvu. Usprkos tome, Brničević tvrdi da je klaster upravo u izvozu podbacio i to stoga što su za izvoz potrebna golema financijska sredstva, koja još uvijek nemaju. Tvrdi da je za prodaju visokosofisticiranih proizvoda kakav je eHospitality, a kojem konkuriraju rješenja koja nude najveće svjetske tvrtke, potrebno imati velike štandove na sajmovima u inozemstvu, te imati dobru mrežu kontakata u velikim hotelskim lancima kako bi im strani klijenti uvažili kredibilitet koji imaju u Hrvatskoj.
Brže reagirati
Govoreći o svom iskustvu rada u klasteru, Brničević je naveo da mu to nije bio prvi slučaj da surađuje s drugim tvrtkama na tržištu. Međutim, ističe da je “suživot” u klasteru intenzivniji od svih ostalih oblika poslovne suradnje s kojima se susreo.
“Klaster nije za menadžere koji su navikli da ih svi slušaju, a da oni jedini donose mudre odluke. Ovdje se morate dogovarati, međusobno razmjenjivati informacije i odluke donositi konsenzusom. Morate pronaći vremena da se barem jednom mjesečno nađete i razmijenite informacije uživo, a na dnevnoj bazi da nazovete ili pošaljete svojim partnerima e-mail. Mi se unutar klastera dobro slažemo iako u sve četiri tvrtke vlada nešto drukčija poslovna klima. No najveća je prednost ta što su sve četiri tvrtke članice fleksibilnije na tržištu jer međusobnom razmjenom informacija stječemo bolji dojam o trenutnoj potražnji pa brže možemo prepoznati i reagirati na pojavu prilika za prodaju naših proizvoda i usluga. To je velika prednost klastera”, zaključio je Brničević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Vrlo zanimljivo- voljela bih prošetati ovim krajolicima…
Uključite se u raspravu