Iako je skuplje, tri četvrtine potrošača radije kupuje domaće

Autor: Darko Bičak , 20. prosinac 2010. u 22:00

Znakove ‘Hrvatske kvalitete’ nosi 228 domaćih proizvoda, a znak ‘Izvorno hrvatsko’ ima 112 artikala

Hrvatska će ostvariti vidljiv gospodarski napredak tek kada ćemo tržištu moći ponuditi najmanje dvije tisuće domaćih proizvoda oznake “Hrvatska kvaliteta”, kazao je Nadan Vidošević, predsjednik Hrvatske gospodarske komore na prezentaciji novog istraživanja navika hrvatskih potrošača. Vidošević je procijenio da to neće biti izvedivo za pet do šest godina, no da bi moglo biti za 20 ili 25 godina. Prvi čovjek HGK ponovio je da je hrvatsko gospodarstvo previše ovisno o kreditima i trgovini, a premalo se pozornosti posvećuje proizvodnji i izvozu.

Osvijestiti građane
Akciju “Kupujmo hrvatsko” vidi kao jedan od rijetkih svijetlih primjera u smjeru promoviranja hrvatske proizvodnje. “Cilj ove akcije je od početka bila homogenizacija strateških gospodarskih grana te podizanje nacionalne svijesti o vlastitim vrijednostima. Austrija i Italija imaju takvu praksu već 70 godina te je realno očekivati da ćemo i mi s vremenom izgraditi globalni brend hrvatske kvalitete”, pojasnio je Nadan Vidošević. Kampanja “Kupujmo hrvatsko”, koju već 13 godina organizira HGK, najuspješnija je marketinška kampanja u našoj zemlji, kazao je predsjednik HGK. Vidošević je u ponedeljak u Zagrebu predstavio rezultate istraživanja tržišta koji pokazuju da je čak 95 posto građana Hrvatske upoznato s tom marketinškom kampanjom. “Naše veliko istraživanje je pokazalo da 73 posto anketiranih građana radije kupuje hrvatski proizvod, čak i ako je malo skuplji od uvoznog, naravno pod uvjetom da je kvalitetan”, kazao je Nadan Vidošević. U Hrvatskoj gospodarskoj komori su zadovoljni što su u 13 godina ove kampanje uspjeli promijeniti svijest hrvatskih potrošača. “Od 1997. do danas postigli smo da između polovice i dvije trećine građana Hrvatske razmišlja prilikom kupnje o porijeklu proizvoda te o tome ima li proizvod oznaku ‘Izvozno hrvatsko’ ili ‘Hrvatska kvaliteta’”, kazala je Milica Rakuša-Martulaš, direktorica Sektora za trgovinu HGK. Ove je godine akcija provedena u 23 grada. Sudjelovalo je 676 domaćih proizvođača. U pojedinačnoj akciji sudjelovalo je minimalno 66 tvrtki, a maksimalno 400. Broj kupaca u HGK procjenjuju na nekoliko stotina tisuća. Rakuša-Martulaš je iznijela podatke prema kojima je u 13 godina akcija održana u 133 grada. U tom razdoblju priključilo se više od 3000 tvrtki.

Nova zaduživanja
Znakovima “Hrvatske kvalitete” do sada se okitilo 228 domaćih proizvoda, a znak “Izvorno hrvatsko” nosi 112 artikala. Nadan Vidošević je pozvao hrvatske gospodarstvenike da više ulažu u konkurentne proizvode koji imaju izvozno tržište. “Zadnja ozbiljna industrija u Hrvatskoj je izgrađena prije 35 godina, Petrokemija u Kutini. Od tada smo samo u začaranom krugu zaduživanja i potrošnje te novog zaduživanja”, kazao je Vidošević.

Trendovi

”Kupujmo hrvatsko” na Facebooku
U Hrvatskoj gospodarskoj komori žele biti u skladu s trendovima u suvremenim marketinškim kampanjama, pa se tako i “Kupujmo hrvatsko” našlo na Facebooku. U samo dva mjeseca svojeg egzistiranja na “fejsu”, akciju je podržalo 3622 korisnika ove društvene mreže.




Komentirajte prvi

New Report

Close