I Istra i Dalmacija povećale prihode turizma

Autor: Marija Crnjak , 01. studeni 2012. u 22:01
Više turista u prvih devet mjeseci ove godine/PIX

Budući da je pred hotelijerima razdoblje većih izdataka, tek će krajem godine biti vidljivo koliko su zapravo zaradili.

Turističke tvrtke svojim su rezultatima za devet mjeseci ove godine, u razdoblju u kojem ujedno završava i vrhunac turističke sezone, popratile rast turističkih rezultata na razini čitave destinacije.

Jači prihod od lanjskog, ali i rast dobiti izbrojala je i većina turističkih tvrtki u svojim izvještajima za prva tri kvartala objavljenim na Zagrebačkoj burzi, doduše s obzirom na to da je pred njima razdoblje većih izdataka, tek krajem godine bit će jasnije koliko su hotelske kuće ove godine zaradile. Rovinjska Maistra u devet je mjeseci ostvarila 645 milijuna kuna prihoda, što je 11 posto više nego lani zahvaljujući boljoj popunjenosti hotela i kampova te rastom prosječne cijene koja je popratila ulaganje u kvalitetu ponude, ističu u tvrtki koja je u ovoj godini ostvarila 137 milijuna kuna operativne dobiti, što je za tri posto više nego u istom razdoblju. Pulski Arenaturist u prvih devet mjeseci ostvario je dobit od 62,1 milijun kuna, što je čak 77 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Kako navode u tvrtki, do rasta dobiti dovelo je povećanje poslovnih aktivnosti koje su se odrazile i na rast prihoda 13,6 posto, na 263,8 milijuna kuna. U Arenaturistu su jako zadovoljni rezultatima koji su dobrim dijelom odraz investicija i ulaska brenda Plaza u Arenaturist. Krajem svibnja, naime, Arenaturist otvorio je dva novoobnovljena hotela, Park Plaza Histria i Park Plaza Verudela.

Posebno zadovoljstvo rezultatima bilježe i na jugu. Sunčani Hvar ove se godine pohvalio porastom prihoda od 21 posto (ostvareno je 137 mil. kuna prihoda), uz dobit od 10 milijuna kuna, što je za čak 134 posto više nego prošle godine u istom razdoblju, u kojem je hvarska tvrtka radila s gubitkom od 23 milijuna kuna. Prihodi od prodaje pritom su rasli 10 posto, a s obzirom na to da je ove godine Sunčani Hvar imao tek neznatno više noćenja, u tvrtki ističu da je rast prihoda rezultat bolje politike prodaje koja je rezultirala izuzetno visokim udjelom izravne prodaje od 60 posto. I šibenski Solaris u 2012. bilježi znatan rast prihoda sa 170 na 190 milijuna kuna, uz porast dobiti od čak 50 posto, s dvadeset na trideset milijuna kuna u devet mjeseci ove godine. Najvažniji poslovni događaj za Zlatni rat u većinskom vlasništvu Jake Andabaka bila je podjela društva krajem rujna: na Zlatni rat koji će ubuduće preuzeti poljoprivrednu djelatnost, dok će Hoteli Bluesun djelovati pod novoosnovanim društvom Hoteli Zlatni rat. Inače, tvrtka je u prvih devet mjeseci povećala prihod za gotovo 10 posto, na 80,2 milijuna kuna, dobiti sa 5 na 16 milijuna kuna.

Atlas

Prihod pao 12 posto

Iako posljednje gotovo tri godine traje restrukturiranje u Atlasu, nekadašnjem agencijom divu koji posluje u okviru Adriatica.neta, njegovo poslovanje nije krenulo nabolje. Tako je prihod Atlasa u odnosu na lani pao za 12 posto dosegavši 288 milijuna kuna, a gubitak je povećan s lanjskih 30 milijuna kuna na 42 milijuna kuna. Preneseni gubitak tako se popeo sa 140 milijuna u prvih devet mjeseci prošle godine na 230 milijuna u prva tri tromjesečja 2012.

Krive krizu

U tvrtki ovogodišnji podbačaj obrazlažu utjecajem svjetske krize i recesije koja je izazvala manji promet s tržišta iz kojih tradicionalno dolaze gosti, kao što su Italija, Španjolska i Njemačka. Zanimljivo je, međutim, da je broj noćenja njemačkih turista u Hrvatskoj u ovoj godini porastao, što su zabilježile i mnoge tvrtke u svojim prodajnim rezultatima, što Atlas čini iznimkom. Budući da Atlas u dobrom dijelu poslovanja ima outgoing, na rezultat je također utjecao pad platežne moći domaćih turista koji su ove godine kao i lani manje putovali u inozemstvo. U Atlasu ističu da se i u idućem razdoblju nastavlja proces preustroja i konsolidacije poslovanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close