Hrvatskom ERP-u za širenje treba ekonomski patriotizam

Autor: Bernard Ivezić , 16. veljača 2011. u 22:00

Proizvođači ERP-a prizivaju potporu domaćih tvrtki jer tvrde da njemačke tvrtke traže SAP, a američke Oracle

Osnovu domaće softverske industrije, proizvođače poslovno-informatičkih rješenja, kriza je lani zaustavila u rastu. Održali su se zahvaljujući inovacijama, novoj regulativi i činjenici da im bazu čine žilavi klijenti, mahom male i srednje tvrtke. Ante Mandić, predsjednik Uprave IN2 grupe, koja je najveći domaći proizvođač softvera i ERP-a, kaže da to nije dovoljno jer nema novih poslova. “Tržište u Hrvatskoj je zasićeno, a za izvoz domaćim proizvođačima ERP-a nedostaje šira podrška hrvatske poslovne zajednice, odnosno ekonomski patriotizam”, naglašava Mandić.

Ekonomska logika
Tvrdi da njemačke tvrtke kad se šire kao standard traže da se uvode SAP, dok američke na taj način preferiraju Oracle pa ne vidi razloga zašto domaće tvrtke kad se šire ne bi tražile neki hrvatski ERP. Ivan Matejašić, direktor Spin Informatice, jednog od pet najvećih domaćih proizvođača ERP-a, potpuno se slaže s takvim stavom. Dodaje da među svojih 124 korisnika već ima primjera među tvrtkama koje su se proširile u BiH i Srbiju. “Hrvatske tvrtke u tome imaju i ekonomsku računicu jer su im licencije daleko jeftinije, a održavanje i edukacija lakši”, pojašnjava Matejšić. Navodi da je sličan učinak lani ostvaren unutar Hrvatske jer su dva najveća klijenta, Agrokor i Žito, nakon akvizicija u preuzetim tvrtkama odlučila nastaviti primjenjivati njegov ERP. Spin Informatica zato je lani imala rast od 4,5 posto. Krešo Vrkić, direktor tvrtke N-Lab, koja ima 60 ERP klijenata, upozorava da ekonomskog patriotizma ima u Hrvatskoj.

Izborna godina
“Neke od prvih izvoznih ERP poslova dobili smo upravo zahvaljujući tome što su domaće tvrtke, poput Royal Sales Internationala koji radi u devet država, odlučile naše rješenje koristiti i u svojim inozemnim poslovnicama”, navodi Vrkić. Hilmija Mulalić, direktor tvrtke Point, kaže da je lani zahvaljujući inovativnim novim modulima za njihov ERP te novom zakonskom regulativom imao više narudžbi od postojećih klijenata, ali da se zbog krize prirast novih smanjio. “U ovoj izbornoj godini ne očekujem da će se nešto u tom smislu promijeniti”, kaže Mulalić. Blaženko Carević, direktor dubrovačkog Laus CC-a, slaže se s takvom procjenom te dodaje da se stoga mora razmišljati o širenju u regiju. “Broj domaćih proizvođača ERP-ova lani se smanjio, a oni veći, koji su preostali, bez obzira na to što se zasad uspješno nose s krizom moraju ići u regionalno širenje, pa tako Laus u vidu ima tržišta BiH i Crne Gore”, zaključuje Carević.

Statistika

Tržište nastavilo pad
U branši procjenjuju da je ERP tržište lani nastavilo padati. IDC Adriatics je za 2009. objavio da je ERP tržište u Hrvatskoj palo za 7% na 42,3 milijuna dolara a za 2010. tek rade istraživanje.

Pet najvećih
Pet najvećih domaćih proizvođača ER-ova grupa IN2, Laus CC, Point, PIS i Spin Informatica drže više od polovice tržišta.

Glavne inovacije
Osim sektorski, u poljoprivredi i zdravstvu, razvijaju se prema nuđenju BI i HR modula

Komentirajte prvi

New Report

Close