Hrvatski uredski stolci za svjetsko tržište

Autor: Darko Bičak , 23. veljača 2010. u 22:00

Tvrtka Tapo već se niz godina bavi proizvodnjom poslovnog namještaja, a unatoč posljedicama krize prihod je prošle godine održan na 6,5 milijuna kuna

Ergonomska poslovna stolica Next zagrebačko-glinske tvrtke Tapo mogao bi biti prvi veliki izvozni projekt hrvatske industrije namještaja u zadnjih 20 godina. Radi se o izvorno hrvatskom projektu vrijedom stotinjak tisuća eura, dizajn stolice potpisuje dizajner Neven Kovačić, a mehaničke sklopove je dizajnirao i razvio zagrebački EAG dizajn studio. Prve stolice trebale bi se na tržištu pojaviti do kraja svibnja ove godine. Važno je napomenuti da je dio projekta sufinanciralo Ministarstvo regionalnog razvitka iz svog operativnog programa.

Ozbiljna konkurencija
“Tapo postoji od 2002. sa salonom u Zagrebu i proizvodnjom u Glini. S vremenom smo uvidjeli da samo s jakim brendom možemo ozbiljno konkurirati na tržištu. Projekt stolca Next započeo je 2008., no zbog krize i pomanjakanja sredstava je bio malo usporen. Za sada imamo prototip koji će do sredine godine biti završen i krenut će se sa serijskom proizvodnjom”, navodi Luka Stopić, vlasnik i direktor Tapoa.U toj tvrtki pojašnjavaju da razvoj pojedine stolice u velikim svjetskim studijima košta po nekoliko stotina tisuća dolara, a nije rijetkost da se budžet mjeri i u milijunima. Stopić je u poslu s poslovnim namještajem već dugi niz godina, a 2002. je uvidio da na hrvatskom tržištu ima prostora za razvoj te je krajem godine osnovao tvrtku. Već 2003. Tapo je ostvario prihod od 2,2 milijuna kuna, da bi narednih godina dosegao 11 milijuna kuna, koliko je ostvareno 2007. godine. Prema Stopićevim riječima kriza je u Hrvatskoj bila vidljiva već 2008. godine kada im je nakon višegodišnjeg rasta, prihod pao na devet milijuna kuna, a 2009. se srozao na 6,5 milijuna. “No, usprkos padu prihoda u 2008. i posebno u 2009. godine, mi smo svejedno poslovali pozitivno i ostvarili minimalnu dobit čak i u takvim uvjetima”, kaže je direktor Tapoa. Dosadašnja aktivnost Tapoa u biznisu sa poslovnim namještajem dijelila se ugrubo na dvije djelatnosti: vlastita proizvodnja i zastupanje i distribucija proizvoda vodećih svjetskih brandova u uredskim stolcima kao što su japanska korporacija Okamura i američka Herman Miller.

Zadovoljavanje mrvicama
Stopić očekuje da će u narednom razdoblju sve veći dio njihova poslovanja biti vezan uz plasman brendiranih proizvoda iz vlastite proizvodnje.“Ako pogledate sajam Ambijenta na Zagrebačkom velesajmu u zadnjih 20-ak godina, vidjet ćete da se noviteti domaćih proizvođača namještaja mogu izbrojiti na prste jedne ruke. Iako je u tom razdoblju tehnološki oslabljena, domaća industrija namještaja još uvijek ima know how. Stoga me zbilja žalosti kada vidim da se većina velikih tvrtki zadovoljava s mrvicama tržišta putem lohn poslova za Ikeu i slične međunarodne brednove”, kaže Luka Stopić.Pojašnjava da je upravo Ambijenta 2003. bila odskočna daska za njihovu današnju poziciju na tržištu. “Naš nastup je prema svim kriterijima, uključujući dizajn i opremanje štanda kao i pristup klijentima, bio takav da su gotovo svi bili uvjereni da je Tapo strana tvrtka. To nam je bila potvrda da smo na pravom putu i da i hrvatska tvrtka može uspijeti u ovoj branši” kaže Stopić. Upravo iz toga razloga Stopić je bio jedan od inicijatora pokretnja klastera Hrvatski interijeri. Klaster okuplja 11 hrvatskih proizvođača poput Tapoa, Spačve, Ancone, Trokuta, Adaxa, Klanfara, Malagića, a otvoren je i za ostale.

Bolja konkurentnost
“Osnivači klastera su vodeće tvrtke na raznim područjima proizvodnje namještaja i opremanja interijera. Udružili smo se sa ciljem povećanja konkurentnosti kroz kvalitetu, prepoznatljivost i profesionalnost. Članice klastera zapošljavaju oko 1500 stručnih djelatnika, a većina ima implementiran i ISO sustav upravljanja kvalitetom”, kaže Stopić.Vlasnik Tapoa navodi da im je misija da udruženi opremaju interijere u hrvatskim javnim, korporativnim i privatnim objektima po principu “ključ u ruke” koristeći kreativnost i znanje hrvatskih dizajnera i proizvođača. U Klasteru procjenjuju da bi 2015. godine mogli biti regionalni lider na tržištu namještaja i interijera, naravno srednje i više cjenovne i kvalitativne kategorije.“Imam viziju da bi već ove godine mogli otvoriti jedan brendirani prodajni centar u Zagrebu u kojem bi se nudio kvalitetan namještaj proizvođača iz Klastera. Ideja je da nam brend bude D&D, odnosno Dojam i dizajn, a mislim da bi kao takav bio prepoznatljiv i u međunarodnom kontekstu”, zaključuje Stopić.

Prezentacija

‘Showroom’ u Zagrebu
U Tapou očekuju da bi taj njihov prodajni centar bio u formi Showrooma u kojem bi bili predstavljeni hrvatski vrhunski dizajn i vrhunska kvaliteta, a koji bi služio i kao nezaobilazno mjesto za posjet gotovo svih stranih političko-gospodarskih izaslanstava u Hrvatskoj. Kako navodi Luka Stopić, radilo bi se o reprezentativnom pregledu domaće industrije i potencijalom za međunarodno tržište.

Program opreme za obrazovne institucije

Školska stolica
TAPO, sam ili s parnterima, želi ponuditi, prvenstveno na hrvatskom tržištu, i školsko-uredski namještaj “od vrtića do doktorata”. Radi se o projektu opremanja hrvatskih škola, i ostalih obrazovnih institucija, kvalitetnim ergonomskim namještajem jedinstvenog dizajna i kvalitete. “Hrvatska je imala 20 godina da gotovo u potpunosti gospodari svojim tržištem i da doslovno naredi da se u javne institucije mora staviti isključivo domaći namještaj. Da je to napravljeno, hrvatska industija namještaja bi danas i na međuanrodnom planu bila u sasvim drugačijoj poziciji. Danas su tu uvjeti EU-a i takvo što više nije moguće”, rekao je Stopić. Osim potpore domaćoj proizvodnji, kvalitetne stolice su bitne i zbog sve pasivnijeg životnog i poslovnog stila – sjedilačke civilizacije. Direktor Tapoa smatra da bi se zdravstveno stanje hrvatske nacije znatno popravilo kada bi učenici i studenti 15-ak godina školovanja sjedili u kvalitetnom ergonomskom namještaju.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Mladi gospon Lukica, velite da Klaster zapošljava oko 1500 ljudi – recite, koliko od tog zapošljava vaša tvrtka? Jednoznamenkasti ili dvoznamenkasti broj? I gdje vi to proizvodite vlastite stolice vrhunskog dizajna?! U Italiji možda?! Baš bih voljela da me jednom provedete kroz proizvodne hale vaše tvrtke. Bilježim se sa štovanjem!

New Report

Close